Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 855
Hei, lurer enkelt og greit på: Hvilken DAW(Digital Audio Workstation) bruker du, og hvorfor bruker du den?
Har selv brukt FL studio i et par år men byttet nylig over til Cubase.

Trodde aldri jeg trengte noe mer en FL men etterhvert begynte jeg å føle at alt på en måte ble litt farget av FL, vanskelig å forklare. Noen av løsningene kan også være litt knotete og det var heller ikke kompitabelt med den nye midi-kontrolleren, derfor bestemte jeg meg forå prøve Cubase (også litt fordi Hans Zimmer bruker det)

Først var det ekstremt uvant, etter et par dager virket alt nesten litt for enkelt mens nå, 4 dager senere skjønner jeg at FL studio er for småfisk, her er det faktisk bare fantasien som setter grenser!
Tror jeg trenger noen måneder før jeg i det heletatt får produsert noe men jeg gleder meg til å lære meg det.
Eneste jeg irriterer meg over er måten man skroller timelinen på, ender alltid med å zoome inn alt for mye i stedet for å bevege meg bortover.
ProTools uten tvil. Liker arbeidsflyten, og måten det behandler klipp på. Dessuten skader det ikke at ProTools er utbredt bransjestandard og brukes i verdens største studio (Ja, jeg vet at det også brukes alternativer som Logic).
Sist endret av Petter Pan; 18. juni 2012 kl. 22:34.
Jeg foretrekker FL Studio. Vel... Nå har jeg ikke prøvd meg på så mange forskjellig DAW's, men prøvde for litt siden å sette meg inn i Ableton. Funka dårlig for meg. Men tenker jeg skal prøve meg litt mer før jeg gir opp!
Ableton live, uten tvil. Hadde vært borti både FL, Logic, reason og ProTools før jeg prøvde ''suite''-versjonen av Ableton Live 8, og det er uten tvil den mest behagelige DAWen jeg har vært borti.
Logic som blir gitt ut for Mac, er det Headhunterz bruker, sånn off-topic :P
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
Logic som blir gitt ut for Mac, er det Headhunterz bruker, sånn off-topic :P
Vis hele sitatet...
De bruker også en cracka versjon, sånn off-topic.
Jeg bruker ableton live, men kjøper meg Mac om en liten stund og vurderer å gå over til logic. Jeg skal kjøpe ny mixer og vil ha en daw som kan styres av mixeren. Er jo smak og behag, men hva tenkes om det? Liker veldig godt grensesnittet i ableton, men har inntrykket av at logic skal være like bra og at mer utstyr er laget for å passe med det programmet. stemmer dette? Jeg liker ikke protools-grensesnittet.
Blir enten logic eller FL.

Har brukt FL i 5-6 år, men liker ikke helt interfacen til FL, så blir en blanding.

Og det at "ingen profesjonelle bruker FL" ryktet som sikkert dukker opp, er bare piss. Hadde du gitt FL til en profesjonell produsent som kan det teoretiske og tekniske innen musikk, og ikke bare kan dra inn samples og kalle det en sang, ville kunne laget akkurat det samme som i en annen DAW.

Randomizer: Headhunterz er èn person. (Bare for å få klarhet i det.) Og ja, syns jeg så han brukte endel crackede ting.
Sist endret av Bruskork1; 23. juni 2012 kl. 18:58.