Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 10852
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Helledussan for noe spetakkel og bråk.

Andre pluss er jo at Canada har jo ganske mange etterkommere av Nordmenn som vandret ut rundt 1900, så Nordmenn bruker å bli veldig godt likt av andre Canadiere
Vis hele sitatet...
Det er helt korrekt Mantuz. De nærmest hyller nordmenn her. Du blir iallefall tatt inn i varmen med en gang, til og med hos "trailer park" folket her. Og alle er voldsomt interessert i å høre om Norge. Og mange vet til og med hvem Kong Harald er o_0

Jeg ser det blir stilt mange av de samme spørsmålene om og om igjen, og om dere tar dere tid til å lese det jeg har skrevet tidligere, så får dere svar på spørsmålene deres.
Men for alle som ikke tror at det er penger nok å leve for, så kan jeg si til dere at om dere har levd som student i noen år. Så tenk deg stipendet ganger med to. Det er den livsstilen du får.
Langt i fra rik, men langt i fra fattig også, dersom du bare har deg selv å bruke pengene på. Det ikke noe jobb å spare penger på, men om du vil ha et fantastisk år i utlandet, samtidig som du har råd til å gjøre stort sett det du vil. Så søk, det mener jeg virkelig.
De som er interesserte i jobben er de som melder sin interesse. De som virkelig er interessert i dette vil gjøre sin research, og kommer til å ha såpass mye i topplokket, være utadvent, være eventyrlysten, og har lyst på en forandring i livet.

Det de fleste av dere glemmer er at det å jobbe i utlandet, for slike selskap er en opplevelse i seg selv. Helt ok levestandard på den lønnen, og gjør man en god jobb så har man en mulig forlengelse av kontrakt, lønnsforhøyelse, etc etc. Det er rett og slett et springbrett for andre muligheter i bransjen og fremtiden.

Man vokser utrolig mye på å flytte hjemmefra, og suge til seg kultur, språk, og annet fra det store utland. Dersom man har en interesse som man får betalt for å gjøre i et annet land, Why not? Reisen er en opplevelse i seg selv. Jobben, landet, kulturen, folket, etc. Slikt kan ikke måles i bare penger. Dessuten så vil man fort finne ut om dette er en livsstil som passer deg, eller om du ønsker å flytte tilbake til Norge igjen.

Arbeidsnormene i utlandet i forhold til Norge er noe helt annet (/man jobber dobbelt så mye for mindre enn halvparten av 100% i Norge, som oftest, og det vil være med på å gi deg et perspektiv på hva økonomi omhandler samt gi deg en liten "aHA" opplevelse. Man vokser som person, og åpner muligheter for framtiden. Funker det ikke, nei så gjør man noe annet. Hva skal man være redd for?

Bare husk en ting; Dersom du jobber utenlands, må du være oppmerksom på pensjonssparing, og hvordan selskapet håndterer dette. Veldig ofte så blir det automatisk utbetalt med resten av lønna, da du selv har ansvar for denne sparingen. Det er rimelig kjipt å være borte ett år fra Norge, og ha blåst alle pengene man har tjent når man kommer tilbake, forså oppdage at du sitter igjen med 0,- i oppsparte pensjonsmidler for det året. Enda verre med 2, og 3.. Vel, da er du ikke blitt voksen enda.

Husk, man tar ikke slike jobber for å tjene masse penger. Mest sannsynligvis blir du å feste bort pengene eller bruke dem på andre ting, så derfor; genuint interesserte ser muligheter, ikke begrensninger.
Har hørt at det å jobbe med testing av spill dreper all spilleglede

Sitat av Louis Fire Vis innlegg
Arbeidsnormene i utlandet i forhold til Norge er noe helt annet (/man jobber dobbelt så mye for mindre enn halvparten av 100% i Norge, som oftest, og det vil være med på å gi deg et perspektiv på hva økonomi omhandler samt gi deg en liten "aHA" opplevelse. Man vokser som person, og åpner muligheter for framtiden. Funker det ikke, nei så gjør man noe annet. Hva skal man være redd for?
Vis hele sitatet...
Det kan også se bra ut på CVen her i Norge å ha litt "verdenserfaring". Ofte får man jo inntrykket av at norske ungdommer er late og kravstore. Det at man har jobbet i land der det sannsynligvis er hardere arbeidsvilkår viser at man er en god kandidat.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Har hørt at det å jobbe med testing av spill dreper all spilleglede
Vis hele sitatet...
Har og hørt dette. Vi snakker timevis av å teste forskjellige drittkjedelige greier som å bruke en uke på å teste 40 våpen. Det er sikkert festlig de første to timene, men blir nok litt ensformig i lengden.
Skyte mens man hopper, skyte mens man løper, skyte mens man går bakover, skyte mens man dukker, skyte mens man faller osvosv. Nå tester du selvfølgelig alle våpene i hver posisjon gjerne endel ganger. Jeg hadde nok gått lei fort.

Det er ikke snakk om å lane rundt på de nyeste spillene hele dagen og få betalt for det. Kan fint hende at du må gå igjennom et par tusen spillyder å sjekke at dem funker også for eksempel.
Hadde jeg bare ikke hatt andre planer hadde jeg dratt på flekken. Og 8k i måneden er greit å leve på når du bor i kanada.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Etter at jeg har lastet opp CV så står det "Thank You". Er dette siste steget, eller er det noe feil? For i listen så står det at det er 4 steg!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg kom også bare til "Thank you" Har nå søkt å håper på å få et svar ; )

"Tangaalf", Er det sånn at du kan legge inn noen ord eller er du en lavt ranket som bare leverer ut reklamen for siden?

Linket til tråden din i boksen hvor jeg skulle skrive hvor jeg fant annonsen.
8k å månden. Trur ikkje da når eg tjener 550% meir enn da. hadde eg vore yngre hadde eg gjordt det for opplevelsen. Hallo. det er kun 6 månder.
Jeg flytter gjerne til Canada om dere spanderer! :P Jeg er VELDIG intr!

Så lenge jeg får ha med meg iMacen min og katten min er jeg klar til dyst!