Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 694
Hei og Hå

Lagd min andre hele låt. (uten stemmer)

varer i Ca 4 minutter og mer progressive House aktig.
har brukt FL studio 10 med hjelp fra youtube.

http://soundcloud.com/magnus-gjerde/virus (kanskje litt høyt volum i starten Headphoneusers)


så hva synes dere om låta? eller hva kan bli bedre?
Kommer til og poste all nye låter på denne tråden også
Javel, rundt området der drum beaten, pianoen og synthen slår inn samtidlig rundt starten (1:37) så blir det rett og slett for mange lyder, og de plasseringen er ikke så bra, det er veldig mye ujevnhet med låta men liker selve oppbyggingen.

oppbygingen av andre del er helt grei til du kommer til 3:30 da var det like før jeg døde av lyden.

Ventet også på et slags drop, vet at det er progressive house men det betyr bare at den har lengre oppbygging osv. det må fortsatt være et hovedpunkt der det er ganske kraftig og energisk.

Lykke til!
Sist endret av DubC; 22. juni 2012 kl. 17:38.
Kan ikke noe om musikk generelt, men hvis jeg skal piRke på moe så må du ha mindre pianospilling i starten, og bli flinkere til å spille piano, det er rett og slett for lang tid mellom settingen av den første basstangenten til resten kommer! Kanskje litt vanskelig forklart, men men!

Ellers varw det en ganske flott sang, likte alle lydene, og tonene
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
My head!

Neida, men det hørtes ut som pianoet "hang litt etter", eller som det var litt ut av synk eller noe. Og som DubC sa; blir litt vel mye lyd på en gang omlag 2/3 ut i sangen, ble litt ør faktisk!
Volumet er for høyt i forhold til resten av sangen spør du meg, rundt 3:36, nesten så det skurrer i høytalerene mine, prøv å kanskje stille litt på hertzen på lydene så du ikke får den skurrefølelsen av det partiet. Litt bedre rundt 2:24, men man kan høre antydninger til det der også. Jobb videre, og du vil sikkert få det til
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
1:41, hva i helvete er det du holder på med der? Pianoet er jo HELT usynca i forhold til alle andre instrumenter. Går pianoet i et annet tempo?
Trådstarter
Sitat av stukeren Vis innlegg
Kan ikke noe om musikk generelt, men hvis jeg skal piRke på moe så må du ha mindre pianospilling i starten, og bli flinkere til å spille piano, det er rett og slett for lang tid mellom settingen av den første basstangenten til resten kommer! Kanskje litt vanskelig forklart, men men!
Vis hele sitatet...
ja spiller ikke noe insturment utenom Gitar så fiklet litt på keybordet med pianoet.

oppbygingen av andre del er helt grei til du kommer til 3:30 da var det like før jeg døde av lyden.
Vis hele sitatet...
Hørtes grei ut på FL studioen men ble litt for mye her. hørte det ganske enkelt sjølv.

Skal fiske på sync-en med pianoet og sette inn litt mere ''bevegelse'' i musikken.
;Edit. lager en helt ny en der lead-en ikke går så trist.


poster når ferdig.
Sist endret av 1nameless; 22. juni 2012 kl. 18:37.
Høres ut som om det er en 3-åring som spiller piano, desverre. Virker som om det er noen som spiller uten å huske hvor de forskjellige (knappene?!) på pianoet er.

Syncing er også en ide
Sist endret av Marr; 22. juni 2012 kl. 18:51.
Alt for lang og simpel intro, pianoet har ikke takt.

Det som etterhvert fadet inn passet ikke inn i det hele tatt, det var jo ikke engang riktige akkorder.

Trommene var helt forferdelige. Hele dritten skurrer jo i rundt 2:30.

Lurer på om du bare troller, for dette var bare forbanna dårlig.

Ellers masse mer jeg kunne pirket på....
Trådstarter
skjønner dette ikke burde vere postet nå.

hør på dette og la dere glemme dette
http://www.youtube.com/watch?v=DYzxMAyrEEM