Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2316
Hei. Har en Sony Ericsson Cybershot telefon (vet ikke om det er noe spesifikt nummermodell på telefonen, det står iaffall ikke noe på den)

Problemet er følgende:
Tidligere har telefonen skrudd seg av opptil flere ganger om dagen. Dette spesielt når det er kaldt, den ligger under press i en trang lomme, eller den får et bittelite slag (jeg "kaster" den på bordet etc) Den skrur seg aldri av når den gjør noe (f.x samtale, mp3avspiller ++)
Dette har som regel gått greit, da jeg alltid bare har slått den på igjen. (dette problemet kom og gikk litt. Noen ganger var det verre enn andre)
Problemet nu er at da telefonen en dag skrudde seg av, og når vil den overhodet ikke på igjen.

Har prøvd å lade, bytte sim-kort.

Jeg spør her ettersom gutta på elkjøp tydeligvis skal ha penger for å gi sin vurdering av telefonens tilstand.

Telefonen har en liten "bulk" opp ved høyttaleren man har "inntil øret" under en samtale. Vet ikke hvordan denne er kommet, men mest sannsynlig pga slag.

Noen som vet hva problemet kan være? Bytte batteri?

Lønner det seg å sende den inn til rep.? (er bundet til telnor, så må isåfall kjøpe en dyr telefon uten abonnementsbindinG dersom jeg må kjøpe ny)

Mvh
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
K800i kanskje? Den kalles jo for Cybershot telefonen. Uansett. Lenge siden er det du kjøpte denne? Du har ikke mobilforsikring? Det kan høres ut som en softwarefeil, noe som de på verkstedet kanskje må ta seg av, siden du ikke får din på. Men det skal være ca. 1-2 års garanti på de fleste telefoner. Finn frem kvitteringen og dra dit du kjøpte den, om du ikke kjøpte den via web, da er det Kjedehuset du må kontakte. De har 815 44 099 som nummer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
gammel traver
lett_ice's Avatar
Hei!

Er din sony ericsson telefon kjøpt etter 1.september 06 har du 2 års garanti på ditt sony produkt, før den tid 1 års garanti.

Med på kjøpet da du kjøpte ditt sony produkt fulgte det med data-kabel, om du ikke viste det, så kan du selv kjøre software oppgradering via din datamaskin ved å laste ned software oppgradering fra www.sonyericsson.no - søk etter ditt produkt - velg nedlastninger/drivere.

Fin veiviser på norsk ligger også på nettet.

Om du ikke ønsker å gjøre dette selv, så dekker din garanti dette, el-kjøp kan ikke ta penger for dette! De skal dekke gratis frakt til service-verkstedet om produktet er kjøpt der du leverte de inn!

Håper dette hjelper deg.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Gutta på elkjøp skal ikke ha noe for å evt bare se på den, dersom den er kjøpt der. Skal være standard det. Men om du ikke har mistet den mye i bakken, kastet den rundt osv er det jo en garantisak.
har hatt lignende problem med flere av mine SE-telefoner opp gjennom tidene. Ta av batterilokket, prøv å vrikke litt på batteriet. Dersom det ike sitter helt fast, dytt noe papir i sprekkene rundt slik at det sitter skikkelig.
Trådstarter
Takk for svar.

Ang. garanti-forslagene, så er vel ikke det aktuelt for meg ettersom dette er en telefon jeg har funnet (?)
Sitat av letigr3
Takk for svar.

Ang. garanti-forslagene, så er vel ikke det aktuelt for meg ettersom dette er en telefon jeg har funnet (?)
Vis hele sitatet...
Hvis du har funnet telefonen da vet du jo ikke hva forige eier har gjort med den og
du vet jo heller ikke hvor gammel telefonen er.. eller?
Dersom du vil sende den på reparasjon vil det koste 500 bare for å sjekke hva som er galt. Du er heldig hvis du slipper unna med en tusenlapp totalt. Høres for meg ut som om det er fuktskader dersom ikke batteriforslaget til maedhros ikke funker.
Høres ut som det er en dårlig kontakt et sted i telefonen. Selg telefonen på Qxl som deletelefon, så får du nok noen hundrelapper for den. Kjøp deg så en ny telefon.
Er nok en kontakt feil inne i mobilen en plass, Du kan begynne med å rense batteri polene med teknisk sprit og q-tips for å se om dette hjelper i noe grad. Ett annet hot tips er å plukke fra værandre mobilen og blåse den ren med trykkluft. Men da må du være opps på at garantien forsvinner så fort du åpner mobilen.
Hadde samme feil på en Sony Ericsson Z710i. Slo seg av sånn helt plutselig. Sendte inn til rep, og de renset hele telefonen, byttet batteri og oppgraderte software. Fikk dette på garantien.
Nå funker den helt flott
Trådstarter
Dersom jeg sender telefon til rep, regner jeg med å risikere å bli beskyldt for tyveri. Men ettersom dette er en telefon som er funnet, kan jg vel ikke bli tiltalt for noe straffbart? F.x straffbart å IKKE overlevere telefonen til politiet?

ELler tror dere de som reparerer telefonen gir fullt f i hvem som egentlig eier telefonen?

Kan jeg risikere å måtte betale for rep. samtidig som jeg ikke får tilbake tlf fordi den "egentlig" ikk er min?

Mvh
Dersom noen har meldt telefonen stjålet, vil imei-nummeret som er unikt for alle telefoner bli registrert (dersom telefonen ikke er kjøpt på Narvesen eller.no), og dette kan spores. Det blir sjekket, men de kan da ikke ha noe bevis for at du har stjålet den.
Jeg hadde jo den forrige mobilen min på reprasjon rundt 5 ganger på spaceworld der hvor den er kjøpt uten at jeg trengte å betale noe for det.

Sjekk etter garanti regler som gjelder i Norge på nettet. Du skal nok få reparet den gratis hvis ikke garantien har gått ut.
De folka er egentlig ganske lettlurte, tråkka på mobilen så skjærmen fikk masse svarte vannrette streker. Sa at det bare ble sånn, så da var det no problem.