Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1466
Hei ,så litt rundt på nett og fannt en side hvor man får kjøpt paypal kontoer , antar de kjøpes av folk som har blitt utestengt fra ebay/paypal. Det jeg lurer på nå la oss si at noen kjøper en sånn konto og legger ut noe på ebay og jeg kjøper fra den personen. Personen tar ut penga og det tar noen dager før jeg finner ut at dette er svindel, er jeg fortsatt dekket av kjøperbeskyttelse? er det paypal som betaler tilbake når selger ikke har tilstrekkelig med penger på kontoen sin?
Selger får ikke tatt ut pengene kjøper har betalt før det har gått enn viss tid uten at kjøper har klaget, det som er poenget med betalingsgaranti.

De kontoene du har sett til salg er nok stjelte kontoer med kortinformasjon, som selges til andre som vil prøve å hente ut penger fra disse kontoene.
Sitat av plohg Vis innlegg
Selger får ikke tatt ut pengene kjøper har betalt før det har gått enn viss tid uten at kjøper har klaget, det som er poenget med betalingsgaranti.
Vis hele sitatet...
pengene blir fryst opptil 21 dager men dette gjelder bare hvis selgeren er ny , har selger nok historikk kan han ta ut penga umiddelbart.
Sitat av plohg Vis innlegg
Selger får ikke tatt ut pengene kjøper har betalt før det har gått enn viss tid uten at kjøper har klaget, det som er poenget med betalingsgaranti.

De kontoene du har sett til salg er nok stjelte kontoer med kortinformasjon, som selges til andre som vil prøve å hente ut penger fra disse kontoene.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare spørre.. Hvorfor ikke tappe kontoene selv istedenfor å selge dem?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Jeg må bare spørre.. Hvorfor ikke tappe kontoene selv istedenfor å selge dem?
Vis hele sitatet...
Risiko og innsats. Å selge fem tusen paypal-kontoer tar tredve sekunder. Å tømme dei tar tid. I tillegg forflytter du risikoen når du sel dei; det er ikkje ditt problem om kjøper ikkje får tømt dei i tide.

Det er mao. nøyaktig samme grunn som at fiskere sel makrell til 30,- per kilo, istadenfor å foredle den sjølv til filet som går for 200,- per kilo.
Sist endret av vidarlo; 2. oktober 2017 kl. 20:09.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Jeg må bare spørre.. Hvorfor ikke tappe kontoene selv istedenfor å selge dem?
Vis hele sitatet...
det er 2 typer kontoer som blir solgt:
Hacked konto disse har penger i dem og har blitt hacked gjennom phising eller andre metoder formålet med disse kontoer er å stjele penger.
Type 2 kalles for middleman konto , disse kontoer blir laget ved bruk av stjålet informasjon og formålet med disse er å motta penger fra kredittkort svindel og hacked paypal kontoer i det det ikke er lurt å sende penger fra hacked konto direkte til personlig konto...