Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2933
Hei lurer på om det er mulig å spore opp iphone 6 via imei nr? Har ikke tlf men kun imei nr. Har og eventuelt tlf nr som kan spores opp viss det hår an?
Fant denne siden https://geolocation.mobi/?gclid=EAIa...yAAEgJrk_D_BwE

Noen som vett om den funker?

Takker for svar
Det er bare tull, dessverre.
Du får ikke sporet opp noen sånn uten videre.
Eneste informasjon du får med IMEI er dette (brukte mitt eget IMEI http://www.imei.info/
):
Device type:Smartphone
Design:Classic
Released:2015 r.
DualSIM:SIM card size:Micro Sim
GSM:850 900 1800 1900
HSDPA:900 2100 HSPA+
LTE:1800 2100
Other:TD-SCDMA
Dimensions (H/L/W):143.2 x 71.9 x 8.5 mm, vol. 87 cm³
Display:LCD IPS Color (16M) 1080x1920px (5.2") 424ppi
Touch screen:
Weight:157 g
Battery:Li-Po 3100 mAh
Built-in memory:32 GB
Memory card:MicroSD max. 128 GB
RAM Memory:3 GB
OS:Android 5.0
Chipset:HiSilicon Kirin 935
CPU #1 freq.:2200.0 MHz (8-core)
GPU Type:Mali-T628
GPU freq.:600.0 MHz (4-core)


Altså, ikkenoe som kan spores.
Sist endret av Slæsken; 30. august 2017 kl. 16:41.
Kontakt telefonselskapet ditt, de kan vell spore opp telefonen om simkortet sitter i.
Trådstarter
4 0
Har prøvd imei.info siden ja. Har ringt til telenor men de gir ikke ut info pga. Person vern.
For saken er det at jeg har blitt svindlet og sitter igjen med et tlf og imei nr. Og hvordan jeg blei svindlet var at svindleren har stjåøet identiteten til en person slik at alt info som jeg sjekket med personen stemte overens fra vipps navn til facebook

Så det går ikka an å spore den opp ?
Sist endret av jstava; 31. august 2017 kl. 08:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tenk hvor fucked det hadde vært hvis hvem som helst kunne spore opp en hvilken som helst telefon bare man visste IMEI-nummeret? Det sier seg selv at et så stort sikkerhetshull ikke hadde fått leve.

De eneste som kan spore opp på IMEI er mobiloperatørene, men de gir kun informasjonen til politiet når disse ber om det. Men siden du er blitt svindlet er det jo bare å anmelde det hos politiet, så gjør de det de trenger for å spore opp vedkommende.
Rart det ikke har falt deg inn å anmelde det enda egentlig, det er noe av det første jeg ville gjort om noen svindlet meg.
Regner med dette dreier seg om en stjålet telefon?
Da er det beste og gå til politiet, så er det en ørliten sjanse for at de tar seg av det.
Selfølgelig har jeg anmeldt det. Men jeg vil ta jævelen om d så koste meg 10000krPolitie henlegge nok saken uansett
Jeg kan finne personen til deg for 10.000 kr, lett. Må dog ha betalt på forskudd.
Men meir alvorlig sagt, det er alltid en sjans for å bli svindlet når en handler over nett og usett.
Jeg tviler på du kommer noen vei på dette. Har du handlet via Finn ville jeg varslet der itillegg.
Sitat av Don P Vis innlegg
Jeg kan finne personen til deg for 10.000 kr, lett. Må dog ha betalt på forskudd.
Men meir alvorlig sagt, det er alltid en sjans for å bli svindlet når en handler over nett og usett.
Jeg tviler på du kommer noen vei på dette. Har du handlet via Finn ville jeg varslet der itillegg.
Vis hele sitatet...
Hehe. Ja jeg har varslet finn. Og det har opprettet en sak har varslet dnb siden vipps blei brukt som betaling. Ja svindleren har gjort en bra jobb med å stjele identiteten til personen. Men Finn og dnb har hadde visst en del info om personen og står klar til å levere det til politie. Så for me se om de gjør jobben sin.