Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4360
For at et skal kunne blomstre og ha en lykkelig befolkning, sies det at et mangfold av ulike folkeslag og kultur er nødvendig. Vet det er enkelt sagt, men er sikker på at i dagens samfunn er den generelle meningen at mangfold=bra.

Men hvis alle samtlige land på kloden gikk inn for å ha et flerkulturelt og en stor etnisk variasjon vil ikke da jordklodens mangfold slutte å eksistere?

Altså at vi alle til slutt blir en kultur og en rase?

Så klart vil denne prosessen ta lang tid, og vi i vår tid vil nok ikke oppleve en global stat. Men hvis det er virkelig det som er sluttresultatet av globalisering og innvandring, synes jeg det virker trist og grått. Ikke noe ordentlige forskjeller, slik som mellom urbefolkningen i USA og svensker fks. Bare en stor masse med like ansiktstrekk, samme hudfarge og kultur.

http://news.bbcimg.co.uk/media/images/64176000/jpg/_64176050_chiefjoeseph,edwards.curtis,courtesyofcardozofineart.jpg
http://cdn3.list25.com/wp-content/up...ie-610x366.jpg

Vit at jeg ikke har noen bestemt mening som er hugget i stein, men jeg vil høre andre mennesker mening om spørsmålet mitt og det mulige sluttresultatet. Hva synes dere?

Beklager hvis det er rotete eller dårlig skrevet. Er ikke god på å uttrykke meg på en ordentlig måte, men prøver å forbedre meg.
Dersom de geopolitiske trendene fortsetter som de har gjort i de siste årene så tror jeg det du sier er riktig, at vi til slutt blir én kultur og en rase. Og jo mer vi nærmer oss, jo mindre unike blir kulturene våre. Jeg tror også at det er stor sannsynlighet for at disse kulturene ikke vil bli blandet med et likt "blandeforhold", men at enkelte elementer fra noen kulturer vil dominsere, i mens

Til tider virker det som om "vi" (politisk riktighet) ønsker mangfold og åpenhet rundt andre kulturer, samtidig som vi presser andre land til å endre sin kultur. Her er et eksempel, hvor EU prøver å undertrykke Russland for at lovgivning mot promotering av homofili.. Vi er "åpne for andre kulturer" bortsett fra de vi er uenige med, fordi de er slemme og gammeldagse.
Sitat av MBTI Vis innlegg
Dersom de geopolitiske trendene fortsetter som de har gjort i de siste årene så tror jeg det du sier er riktig, at vi til slutt blir én kultur og en rase. Og jo mer vi nærmer oss, jo mindre unike blir kulturene våre. Jeg tror også at det er stor sannsynlighet for at disse kulturene ikke vil bli blandet med et likt "blandeforhold", men at enkelte elementer fra noen kulturer vil dominsere, i mens

Til tider virker det som om "vi" (politisk riktighet) ønsker mangfold og åpenhet rundt andre kulturer, samtidig som vi presser andre land til å endre sin kultur. Her er et eksempel, hvor EU prøver å undertrykke Russland for at lovgivning mot promotering av homofili.. Vi er "åpne for andre kulturer" bortsett fra de vi er uenige med, fordi de er slemme og gammeldagse.
Vis hele sitatet...
Men hva synes du om at vi alle blir "ett"? Er dumt/bra? Det virker også som det må skje ekstreme tiltak for at vi skal bevare alle folkeslag og kulturer (nekte inngang til landet fks), og det hele blir litt for "Hitlersk" hvis du skjønner.
Uvaksinert 👍
Sitat av ACanOfPringles Vis innlegg
Men hva synes du om at vi alle blir "ett"? Er dumt/bra? Det virker også som det må skje ekstreme tiltak for at vi skal bevare alle folkeslag og kulturer (nekte inngang til landet fks), og det hele blir litt for "Hitlersk" hvis du skjønner.
Vis hele sitatet...
Klart det er dumt at vi blir ett, men det blir vi. Vi har kommet forbi punktet hvor det var mulig å snu utviklingen. Det fødes for få etnisk norske barn til at nordmenn som i etnisk norsk vil kunne overleve så veldig mange generasjoner til. Det samme skjer i hele europa også. Skulle man fått gjort noe så måtte man rett og slett fått etnisk norske par til å få flere barn, men hvordan skal man i det hele tatt få til det når kvinnfolka skal jobbe og ha en kariere? Man skal nok lete lenge for å finne de kvinnfolka som vil gå med på noe slikt, resterende ville vel demonstrert ved å holde beina i kors så det ikke ble noen ting.
Ser på det som en god ting. Kanskje vi endelig kan samarbeide og ha felles mål for en gangs skyld.
Sitat av Conflicted Vis innlegg
Ser på det som en god ting. Kanskje vi endelig kan samarbeide og ha felles mål for en gangs skyld.
Vis hele sitatet...
Men hvis man sammenligner det med utryddelse av dyrearter, der det er veldig stor engasjement for å bevare og sikre fremtiden, er det ikke da synd? Hvis for eksempel alle border collier i verden hadde forsvunnet, hadde ikke det vært en trist ting?
Det kommer heldigvis ikke til å gå så langt. Se bare hvor desperate EU blir når de får motstand (Polen, Ungarn osv.). Flere land vil gjennomskue globalistene sin agenda de neste årene og ting vil roe seg. Tenk så kjedelig den dagen en inder og litauer spiser den samme maten, går i de samme klærne og snakker det samme språket. Måtte det hvertfall ikke skje før jeg har gått bort!
Sitat av Jeg er komisk Vis innlegg
Det kommer heldigvis ikke til å gå så langt. Se bare hvor desperate EU blir når de får motstand (Polen, Ungarn osv.). Flere land vil gjennomskue globalistene sin agenda de neste årene og ting vil roe seg. Tenk så kjedelig den dagen en inder og litauer spiser den samme maten, går i de samme klærne og snakker det samme språket. Måtte det hvertfall ikke skje før jeg har gått bort!
Vis hele sitatet...
Det du nevner her har jo allerede skjedd
Over hele verden spiser folk den samme maten og bruker de samme klærne, hører på samme musikk og ser de samme filmene og seriene.
Sitat av ACanOfPringles Vis innlegg
For at et skal kunne blomstre og ha en lykkelig befolkning, sies det at et mangfold av ulike folkeslag og kultur er nødvendig. Vet det er enkelt sagt, men er sikker på at i dagens samfunn er den generelle meningen at mangfold=bra.

Men hvis alle samtlige land på kloden gikk inn for å ha et flerkulturelt og en stor etnisk variasjon vil ikke da jordklodens mangfold slutte å eksistere?
Vis hele sitatet...
Konspirasjonsteoretikere vil garantert si at observasjonen du har gjort deg er symptomer på UN Agenda 21
Sitat av ACanOfPringles Vis innlegg
Altså at vi alle til slutt blir en kultur og en rase?
Vis hele sitatet...
Det med rase er egentlig bare tull.

Kultur derimot forandres veldig kjapt på en slik måte at man får en mer kortvarig underholdningstilnærming til tilhørighet; jeg er mer redd for Hollywood enn mange andre kulturer.
Uvaksinert 👍
Sitat av fxxked Vis innlegg
Det med rase er egentlig bare tull.
Vis hele sitatet...
Er det det? Er det virkelig bare tull, eller er det kun tull fordi man blander det sammen med rasisme og dermed sier det ikke er lov å si siden man er redd for å bli sett på som rasist?
Sitat av daffe Vis innlegg
Vi har kommet forbi punktet hvor det var mulig å snu utviklingen. Det fødes for få etnisk norske barn til at nordmenn som i etnisk norsk vil kunne overleve så veldig mange generasjoner til. Det samme skjer i hele europa også.
Vis hele sitatet...
Dette er så misvisende at det ikke kan stå uimotsagt. Påstanden din er direkte feil.

Den etniske delen av befolkningen i Norge og i Europa har en forbløffende evne til å holde seg i live, og det i flere generasjoner frem enn du kan telle.

All befolkningsstatistikk viser at det vil ta uhorvelig mange generasjoner før det faktiske fødselsunderskuddet får noen konsekvenser. Noe av dette tilskrives lengre levealder, slik at gjennomsnittsalderen blir marginalt høyere år generasjon etter generasjon, men det aller meste skyldes at den etniske delen av befolkningen er svært nær ved å reprodusere seg selv på årlig basis.

I ti-års perioden 1994 - 2004 sank antallet i den etniske delen av befolkningen med 4 000 mennesker (!) av totalt 4 millioner (kilde, side 15). Det vil altså ta 10 000 år, eller ca 400 generasjoner, før den etniske delen av befolkningen er borte dersom den utviklingen blir konstant hver ti-års periode fremover. Da faller dine "få generasjoner" helt sammen.
Sitat av ACanOfPringles Vis innlegg
Men hvis man sammenligner det med utryddelse av dyrearter, der det er veldig stor engasjement for å bevare og sikre fremtiden, er det ikke da synd? Hvis for eksempel alle border collier i verden hadde forsvunnet, hadde ikke det vært en trist ting?
Vis hele sitatet...
Tenk på alle arter som noen gang har eksistert. 99% er allerede utryddet. Jeg tror grunnen til at vi tenker på utrydningstruede arter med en trist tone idag er fordi vi kan skylde på oss selv, og ikke en tilfeldig meteor eller en annen naturkatastrofe.
Sitat av ACanOfPringles Vis innlegg
For at et skal kunne blomstre og ha en lykkelig befolkning, sies det at et mangfold av ulike folkeslag og kultur er nødvendig. Vet det er enkelt sagt, men er sikker på at i dagens samfunn er den generelle meningen at mangfold=bra.
Vis hele sitatet...
Det kan være det er den generelle meningen, spørsmålet må da bli på hvilket grunnlag?

Finnes det velfungerende multikulturelle samfunn noe sted? Er det USA, med sin rensing av etniske befolkning og et overordnet raseskille som er malen på et slikt samfunn, eller der det MENA-land der muslimer effektivt renser land for kristne? Hva med Israel, der bare to grupper lever sine liv på et slags evig slakteri?

Drømmen om et multikulturelt samfunn er ikke noe annet enn en illusjon, skapt av mennesker som ikke aksepterer at det finnes ulikheter. I stedet for å dyrke ulikhetene (som ville skapt kulturell berikelse i møter, kulturene imellom) skal man for enhver pris anta at alle er like, uten at det ser ut til å gi noen merverdi.

Verden blir et fattigere sted. Kulturutveksling opphører, landegrenser opphører, kulturarv kan rives/brennes da ingen uansett identifiserer seg med noe slikt, menneskets identitet forsvinner pga manglende egenkultur og historie.
Velfungerende samfunn med moral og etikk vil vannes ut, hva som kommer vet man ikke, men hvorfor det skulle være særlig bedre er vanskelig å se. Faren for at det blir verre for alle er overhengende.

Jeg er hellig overbevist om at multikultur er en uheldig utvikling. Ikke fordi vi har ulik verdi, men fordi verdien av arv og kultur er det som har historisk sett har drevet verden fremover og fordi multikultur er en teoretisk øvelse uten empirisk grunnlag. Det vil rett og slett ikke fungere.
Godt spørsmål. Hvilke kriterier mener du bør ligge til rette for et slikt valg?
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Tenk på alle arter som noen gang har eksistert. 99% er allerede utryddet. Jeg tror grunnen til at vi tenker på utrydningstruede arter med en trist tone idag er fordi vi kan skylde på oss selv, og ikke en tilfeldig meteor eller en annen naturkatastrofe.
Vis hele sitatet...
Så du mener hva nøaktig?
Sitat av ACanOfPringles Vis innlegg
Så du mener hva nøaktig?
Vis hele sitatet...
At i det lange løp vil de fleste dyrearter forsvinne, inkludert oss selv. Det betyr selvsagt ikke at man skal gi beng i alt og alle, men det er en av mangfoldige vinkler å se saken fra, som kan hjelpe hvis man blir trist av alle ødeleggelser vi ser. En måte å zoome litt ut hvis du skjønner.

Denne tankegangen kan selvsagt også ha motsatt effekt, dvs gjøre deg mer deprimert over verdens tilstand, men for min del er det befriende.
Sist endret av Gelémannen; 28. juli 2017 kl. 14:31.