Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5099
Hei Freaks
Jeg lurte på om dette er en scam?
Sorry vist dette ikke hører hjemme her ville bare ha hjelp fra noen som har litt peiling
vell, det regner jeg veldig med, ingen selger go pro for 120kr
MTP prisen er det høyst sannsynlig.

Han har solgt en del samsunger til samme prisen, og får bare +++ tilbake, så virkelig ikke godt å si?


Er uansett snakk om under 150 kr, så hvorfor ikke bare sjekke det ut?
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Ja da sjekker jeg det ut og legger ut vist jeg får pakken
Måtte bare bestille en selv! Så får man sjekket ut denne selgeren
Er noe for godt til å være sant er det mest sannsynlig det. Tenk på det da, finnes det en eneste grunn til å selge det slik? 120kr? Med mindre han er styrtrik og driter i penger er dette bare scam. Er nok så lav pris siden folk ikke gidder å gå til sak da.
Sist endret av En deling; 9. februar 2014 kl. 21:56.
MTP hannes salg tidligere, så selger han enten tyvgods eller søppel.

Uansett, føler han for å tjene penger på scam, så er ebay veldig flink til å hjelpe i slike saker.
Selvfølgelig er det scam. Bestilte meg et par Conversesko for 100,- noen år tilbake. Jeg regnet med at de var fake, men selgeren var bare ute etter å lure folk for penger for også slette seg fra ebay. Så aldri mer til de pengene. Han hadde ca. like mye tilbakemelding som denne for å ha litt troverdighet.

Men for all del, hvis dere har så mye penger at dere har lyst å donere til en svindler er det bare å kjøre på.
Alt han har lagt ut er samme prisen og legget ut på samme tiden.

Så dette her er garantert noe scam
Fra kina, selger har 58 stjernepoeng (eller nå en hva vi skal kalle det)
Virker ikke noe serlig legit.
Er scam da han bruker en veldig smart metode faktisk. Selger legit ting i en stund og får god feedback, så legger han ut scam og sletter brukeren eller forsvinner etterpå.
Dette ligner litt på han fyren med den norske siden som solgte billige mobiler. Husker ikke tråden, men det endte jo opp med at alt var scam. Fikk noen pengene tilbake?

Har ikke ebay sånn "money guarantee" ting slik at man kan få pengene tilbake?

edit: ser ut som om han har solgt billige skjerf for å få god feedback. Bare se her.
Sist endret av HuskaIkke; 9. februar 2014 kl. 22:40.
http://www.ebay.com/itm/Womens-Fashi...-/131054623611
Dette er hva han har solgt tidligere, til under to dollar. Dette har han fått masse positive tilbakemeldinger på. Nå har han solgt 171 kameraer den siste timen, som tilsvarer litt over 3400 usd eller 21 100 norske kroner. Når han har solgt nok sletter han kontoen, fjerner paypalbrukeren sin og får pengene for seg selv.
Tror du har større sjangse på å finne en GoPro under stolheisene i diverse skiannlegg enn å få denne. Der ligger blant annet min Hero 3+
Har kjøpt noe tilsvarende superbillig selv, det er svindel. Selgeren sletter brukeren og "stikker" av, men det fine med Ebay/Paypal er at du får pengene tilbake.

I tillegg får du ukentlig spam sendt til den oppgitte e-posten.
Sist endret av kristia; 9. februar 2014 kl. 23:06.
Han selger faktisk 1000 av hvert item. Totalt 5 stk.

Så 5000 x 137 NOK = 685 000 NOK, for ca ingen arbeid. Grei dagslønn det!
For ett års tid siden kjøpte jeg tre GoPro'er på eBay til samme pris fra en kinesisk selger med rundt 100 i feedback.
Fikk en sokk i posten Paypal sa jeg måtte sende sokken tilbake for å få pengene tilbake. Gikk derfor til banken min som ordnet pengene tilbake (betalte med mastercard).
Sist endret av PyroFisH; 9. februar 2014 kl. 23:37.
På reviews står det
SCAM SCAM SCAM Buyer: b***c ( 7 ) Feb-09-14 12:26 Feedback conversation
New GoPro HD Hero3+ Black Edition Hero 3 PLUS CHDHX-302 12MP Camcorder-Camera (#131113328286)
Vis hele sitatet...
Det er definitivt scam ja, men du får jo selvfølgelig pengene tilbake gjennom paypal. Nå hender det faktisk at folk legger ut ting til feil pris ved uhell og faktisk sender varene, men det å legge ut masse grisebillige varer er en vanlig svindelmetode.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Han selger faktisk 1000 av hvert item. Totalt 5 stk.

Så 5000 x 137 NOK = 685 000 NOK, for ca ingen arbeid. Grei dagslønn det!
Vis hele sitatet...
Holder ikke ebay på pengene enn viss periode før de gir dem til selger?

svindel eller ikke, bestilte nettopp så ser vi hva som skjer
Garantert svindel ja, og til de som kjøper bare for å sjekke om det er svindel eller ekte; gratulerer, han er nå 120kr rikere fordi du var nysgjerrig. Målet er herved oppnådd.
Sitat av grudgE Vis innlegg
Garantert svindel ja, og til de som kjøper bare for å sjekke om det er svindel eller ekte; gratulerer, han er nå 120kr rikere fordi du var nysgjerrig. Målet er herved oppnådd.
Vis hele sitatet...
Hvis det virkelig er så enkelt for folk å svindle ebay/kunder/banker for så store penger, hvorfor er det ikke flere som gjør det da?
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Hvis det virkelig er så enkelt for folk å svindle ebay/kunder/banker for så store penger, hvorfor er det ikke flere som gjør det da?
Vis hele sitatet...
Noe som heter samvittighet kanskje?

Penger? Han har jo solgt noen skjerf først for å få god feedback, det koster jo litt.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Holder ikke ebay på pengene enn viss periode før de gir dem til selger?

svindel eller ikke, bestilte nettopp så ser vi hva som skjer
Vis hele sitatet...
Idioti, selvfølgelig er det svindel... Dumme nordmenn, ikke rart bankene river seg i håret.
Dette er jo en scam som har vært brukt i årevis. Først lager man en konto og legger ut diverse ting for salg. Via litt shady nettsteder er det rimelig populært å "trade feedback" på eBay. Dette vil si at man får andre til å "kjøpe" varen. Etter man har valgt å kjøpe noe på eBay, må man manuelt betale. Men selger kan selv markere av for "kjøper har allerede betalt" før dette blir gjort. Resultatet er da at begge kan gi hverandre feedback på en handel som egentlig aldri har skjedd. Gjør dette x antall ganger, og man har en konto som ser legit ut for mindre oppegående personer (som enkelte i tråden her). Når vedkommende har svindlet en tilfredsstillende sum med penger, tar han ut disse pengene fra Paypal og til sin egen bankkonto. Deretter slettes både eBay og Paypal konto. Rinse and repeat.

Dere kan selvsagt få tilbake pengene fra Paypal eller banken deres, men svindleren sitter likevel igjen med gevinst. Til syvende og sist er det Paypal som faktisk taper pengene. Rimelig lukrativt å være svindler i disse dager.
Minner meg om da jeg forsøkte å kjøpe 1-års Netflix for 125,-

Var jo for godt til å være sant, men broren min kjøpte Spotify 1-års til 150,- som faktisk er aktivert enda, så tenkte at det kunne jo funke.

Fikk aldri noen kode, han sa bare "We're very busy, please wait." før jeg reporta, og fikk pengene tilbake, hehe.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Minner meg om da jeg forsøkte å kjøpe 1-års Netflix for 125,-

Var jo for godt til å være sant, men broren min kjøpte Spotify 1-års til 150,- som faktisk er aktivert enda, så tenkte at det kunne jo funke.

Fikk aldri noen kode, han sa bare "We're very busy, please wait." før jeg reporta, og fikk pengene tilbake, hehe.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte 3 mnd netflix for 2-3 usd/20 kr på hackforums.net.

Det har nå gått over 1 år og brukeren fungere fortsatt.
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Jeg kjøpte 3 mnd netflix for 2-3 usd/20 kr på hackforums.net.

Det har nå gått over 1 år og brukeren fungere fortsatt.
Vis hele sitatet...
Har selv kjøpt netflix, spotify, xbox live osv. fra hackforums til en brøkdel av orginalprisen. Og det funker flott Bare å passe på hvem man kjøper fra
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Ja det var en scam. men har ikke paypal noe sånn moneybackguarantee som gjør det mulig å få pengene tilbake?
Du åpner en dispute gjennom paypal så får du nok pengene tilbake innen noen dager dersom du eskalerer til claim med en gang.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Nå er brukeren, sammen med annonsen slettet, før han ble slettet gikk han fra 98% positiv, til 83%, sammen med 13 kommentarer som kun sier scam.

Anbefaler idiotene som bestilte om å få pengene igjen.
Minner meg om en gang jeg prøvdeå kjøpe en PSVita bundle for 200-300kr på eBay. Endte med at jeg fikk en kopi (tror jeg nå at det var) av en mynt. Fin og tung mynt, og jeg fikk pengene igjen av eBay/PayPal. Så ble en mynt rikere