Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3603
Hei.

Vurderer sterkt nå å kjøpe meg en ny telefon. Står mellom to forskjellige modeller og en ca 150 kroners forskjell. Det er snakk om Nokia Lumia. 1020 vs 920.

Hvor mye betaler du i måneden på ditt eventuelle abonnement?

Blir å eventuelt betale 599 i måneden. Føler jeg ikke bruker mobilen såpass mye og hadde kraftige overskudd med sms, ringetid og mobildata på nåværende abonnement.

Har snart gått en 12 måneders avtale med telenor, er det noe rabatt på et år til om man forsetter samme abonnement?


heartslava.
jeg bruker nokia 3510i med ventelo small for 99 kr i månden

det inkluderer 100 ringeminutter
100 sms
100 mb data
Jeg gikk for et dyrere abonnement enn jeg strengt tatt trengte sist jeg kjøpte mobil, fordi det viste seg at prisen for et år (abb. + Telefon) var lavere enn med det abb. som lå hakket under. (forutsatt at jeg ikke bruker noe utover det inkluderte. Så se på totalprisen før du bestemmer deg ihvertfall.

Nå er det jo stort sett så godt som ubegrenset ringe, sms, mms i de fleste abb. så man betaler kun for mobildata i forskjellige størrelser.

Tror det er noe slikt som 14000 inkl. i de fleste tele2 abb. ihvertfall.
kjøp tlf kontant så kan du fritt velge abonnement uten binding
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
kjøp tlf kontant så kan du fritt velge abonnement uten binding
Vis hele sitatet...
Støtter den. Blir mye og betale der og da, men i de aller fleste tilfeller sparer du på sikt.


Har Djuice NonStop Medium. 199,- i måneden, ubegrenset sms og ringeminutter og 1gb med data. Helt perfekt for mitt brukt.
Sist endret av Osteper; 28. november 2013 kl. 23:30.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
kjøp tlf kontant så kan du fritt velge abonnement uten binding
Vis hele sitatet...
Det jeg gjorde!
Kjøpte meg en s3 omtrent da den kom ut og fikk et veldig bra tilbud av netcom, tror jeg betalte 229,-/mnd og da fikk jeg 400 ringeminutter, sms, mms og 1GB datatrafikk + spotify !! i 1 år
Dette var da selvfølgelig mot at jeg bandt med i 1 år hos de.
Da de aller fleste abonnementene (netcom var først) startet med fri bruk av ringeminutter, sms og mms holdt abonnementet mitt på å gå ut, og jeg måtte fornye det, og siden jeg er avhengig av spotify spurte jeg pent om de hadde et bra tilbud til meg med spotify, og gjett om de hadde!

Det jeg fikk nå mot at jeg måtte binde meg i 12 mnd er:

ubegrenset ringeminutter, sms, mms
700 MB data, nok for min del
spotify premium

for til sammen 199,-/mnd

noe som er en uslåelig pris, da bare spotify premium alene koster 99 kr/mnd

så jeg er sykt fornøyd med det abonnementet.

jeg vil og anbefale å kjøpe mobil med abonnement da de i disse dager er mye billigere med binding i 12 mnd, og etter 12 mnd så spør du bare fint, slik som meg og forhåpentligvis får du et enda bedre tilbud!!

lykke til, til TS håper du finner noe som passer deg
Jeg kjøper meg aldri mobil på avbetaling. Hvorfor skal man gjøre det? Det beste er jo å kjøpe en ting og bli ferdig med det!

Jeg har forøvrig OneCall med Fri tale, sms og 1gb for 199,- i måneden. Det holder i massevis.
Beste abonnementet nå er vel Djuice sitt Nonstop M for 199,- der du har
Fri SMS
Fri MMS
Fri Ringeminutter
1000MB data

for 99kr ekstra kan du få 2000 MB til, om du trenger det.
Djuice er innenfor Telenor og har da meget god dekning, både i Norge og i utlandet.
Alle Telenorbutikker/Telekiosker forhandler Djuice, og trenger du nytt sim kan du få det på dagen i butikkene.
I motsetning til f eks talkmore og onecall der du må bestille på nett og vente flere dager.
Mitt koster 350 eller 400kr, og er for evig ringetid og sms, samt 3gb data.
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Beste abonnementet nå er vel Djuice sitt Nonstop M for 199,- der du har
Fri SMS
Fri MMS
Fri Ringeminutter
1000MB data

for 99kr ekstra kan du få 2000 MB til, om du trenger det.
Djuice er innenfor Telenor og har da meget god dekning, både i Norge og i utlandet.
Alle Telenorbutikker/Telekiosker forhandler Djuice, og trenger du nytt sim kan du få det på dagen i butikkene.
I motsetning til f eks talkmore og onecall der du må bestille på nett og vente flere dager.
Vis hele sitatet...
Talkmore gir deg 5GB data for samme pris (300kr), pluss alt annet gratis.
Sist endret av Xernox; 1. desember 2013 kl. 20:21.
One call er veldig gode på kundebehandling og det du får:

Fri Tale
Fri Sms
Fri Mms
1GB Data

Alt for 199kr/mnd
Chess Play. 99kr mnd fast og det inkludered spotify og 500MB. Betaler per min og sms, men bruker ikke det så mye.
Fri bruk av alt. 149,-/mnd hos Tele 2.
Fikk knalltilbud på Tele 2 Fribruk Extra med fri ringe sms osv.. Og 6gb data i måneden for 199,- pr måned. Er ganske fornøyd med det
One Call
199,- fri bruk + 1000MB.
4g-nettet deres er visst klart men de må vinne frekvensauksjonen som er nå i desember.
Netcom smart basis, fri sms/mms/ringetid, 3,5bg data og spotify premium for 299,- mnd.
Dog litt avslag med egen avtale da jeg gikk over fra et gammelt, utgått abonnement.
Sitat av Zalox Vis innlegg
Fri bruk av alt. 149,-/mnd hos Tele 2.
Vis hele sitatet...
Fri bruk av data også?
Sitat av Darko Vis innlegg
Jeg kjøper meg aldri mobil på avbetaling. Hvorfor skal man gjøre det? Det beste er jo å kjøpe en ting og bli ferdig med det!

Jeg har forøvrig OneCall med Fri tale, sms og 1gb for 199,- i måneden. Det holder i massevis.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har misforstått poenget med avbetaling. Å avslå det uten å vite hva som lønner seg er idioti.

Det som er avgjørende er jo HVOR MYE man betaler totalt sett og man kan gjerne ta hensyn til kapitalkostnad ved å betale alt ved kjøpstidspunktet.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Jeg tror du har misforstått poenget med avbetaling. Å avslå det uten å vite hva som lønner seg er idioti.

Det som er avgjørende er jo HVOR MYE man betaler totalt sett og man kan gjerne ta hensyn til kapitalkostnad ved å betale alt ved kjøpstidspunktet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så mye å spare på å kjøpe en mobil på delbetaling fordi man binder seg som fast kunde hos f. eks Netcom. Definisjonen på idioti er å bruke 5-6000 kr på en mobil som blir utdatert allerede etter ett år og deretter "må" man kjøpe den siste mobilen til blodpris fordi det går bra uansett siden man sparer kanskje tusenlappen og man får delt det opp i 12 måneder.
Sist endret av Darko; 1. desember 2013 kl. 21:49.
Jeg har Djuice Medium til 199. + telefon som blir 250 kr ekstra i 12 mnd.

Abbonent: 2388kr
Telefon: 3000kr
Totalt så betaler jeg da 5388kr

Hadde jeg kjøpt det separat, så ville jeg betalt 4100kr for telefonen (S4 Active) + 2388kr. Så det hadde blitt kr. 6488.
Så jeg sparer en tusenlapp på å kjøpe telefon med binding

Men blir å bytte til Chess / Onecall når bindingen går ut, litt for dyrt å ringe i utlandet med Telenor.

Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
I motsetning til f eks talkmore og onecall der du må bestille på nett og vente flere dager.
Vis hele sitatet...
Enklere å skaffe nytt simkort hos Onecall. Du henter det hos nærmeste 7-Eleven eller Narvesen. Og da får du alle 3 typene simkort (Standard, mini og mikro)
Sist endret av Vod0; 1. desember 2013 kl. 23:42.
249,-/mnd, ubegrenset ringing og SMS, samt 6 GB data. Telenor.
Djuice nonstop L. til 299,-/mnd. Fri bruk av alt(inkludert data)
Vi skulle hatt en tråd med skikkelig oppsett av de forskjellige tjenestene.

Navn
Mnd/pris
Hva de tilbyr
Sitat av mo3 Vis innlegg
Djuice nonstop L. til 299,-/mnd. Fri bruk av alt(inkludert data)
Vis hele sitatet...
Nonstop L inkluderer vanligvis 5 GB data, noe som er LANGT ifra fri bruk av data.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Djuice nonstop L. til 299,-/mnd. Fri bruk av alt(inkludert data)
Vis hele sitatet...
Jeg lurer også på hvor du har fått denne avtalen, for Djuice tilbyr ikke dette.
NetCom Smart Basis 299,-/mnd. Fri bruk av tale, sms og mms. 3 GB data.
Telenor komplett L 6 gb data. Full fart, gratis mms (brukes ikke ) 249 kr i mnd. Betalte litt mindre enn halvpris for iph 5s.
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Nonstop L inkluderer vanligvis 5 GB data, noe som er LANGT ifra fri bruk av data.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, har 100gb + 5gb data. Så det er ca "fri bruk" på en mobiltelefon i løpet av en måned.

http://i43.tinypic.com/291kneq.jpg
199 i mnd, netcom.
3 GB data.
Ubegrenset SMS og ringeminutter.
Ingen oppstartsavgift.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det stemmer, har 100gb + 5gb data. Så det er ca "fri bruk" på en mobiltelefon i løpet av en måned.

http://i43.tinypic.com/291kneq.jpg
Vis hele sitatet...
Du har maks 10gb, sannsynligvis 6gb. Du bruker feil fakturaapp, ble akkurat vist denne glitchen av noen som jobber i telenor
Talkmore: 199,- mnd
-1gb Fri Tale, sms, mms
-1gb ekstra per mnd i 12mnd (altså 2gb mnd)
-Fri sms og mms i utland
-Telenor dekning
-Ingen bindingstid
-Dersom jeg/andre verver får du: 2mnd Gratis
Link: https://www.talkmore.no/verving.html
Nettopp byttet fra Onecall selv
Sitat av Effage Vis innlegg
Du har maks 10gb, sannsynligvis 6gb. Du bruker feil fakturaapp, ble akkurat vist denne glitchen av noen som jobber i telenor
Vis hele sitatet...
Nei, det er riktig. har 100gb fri data i mnd. ingen glitch. Er riktig nok hastighetsredusering etter 7GB.

står også på mine sider. 100000 MB ekstra datatrafikk per måned
Sist endret av mo3; 4. desember 2013 kl. 23:22.