Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4943
ja, da har jeg blitt svindlet for den nette sum av 2500 gjennom finn.no.
selger skulle sende meg en iphone 4s i oppkrav, men var bare embalasjen som ble sendt der gitt.

pakken ble åpnet på posten ved skranke, så har daglig leder +++ som vitner, og saken er anmeldt.

Men- vi vet jo alle at slike saker blir henlagt.

skulle gjerne ha visst hvordan jeg kan finne tak i personlig info til denne "rakkerfanten". har telefonnummer og kontonr,... men Jeg finner ikke ut så mye,..så kanskje noen andre, som kan dette litt bedre enn meg, har lyst å gi en hjelpende hånd?
Er telefonnummeret sperret/hemmelig?
Hvilken bank tilhører kontonummeret?

Du BURDE ha en fair chanse med de opplysningene som du allerede sitter med.

Prøv først å kjøre saken via konfliktrådet... det er billigst, og kan muligens gi deg mer info om svindleren...
Anmeld uansett, mange på finn har svindlet flere personer, får politiet inn 3+ anmeldelser er det større sannsynlighet for at de gjør noe med saken.

Ta også kontakt med finn, tror de har et samarbeid med politiet, noe som øker sjansene dine
saken er allerede anmeldt.
bitchen har allerede fått 10-11 saker på seg på kort til.
kunne likevell tenkt meg at et "nabovarsel" kunne vært akkurat det denne personen trenger.
kontonr tilhører toten sparebank
Jæ fitte sent dæn aifonen fædi træktorn va kaputt.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Jæ fitte sent dæn aifonen fædi træktorn va kaputt.
Vis hele sitatet...
hehe, takker for dagens latter i alle fall
Vet du at kontonummer stemmer? Du har jo ikke overført til dette, så for alt du vet (du sier du betalte med oppkrav) er dette en tilfeldig serie med 11 siffer. Skulle ikke dette være tilfelle, så identifiserer de fire første sifrene hvilken bank det er, så hvis det er en lokalbank kan det gi en indikasjon på hvor han bor. Hvis nummeret er registrert som hemmelig, kommer du ingen vei. Å spørre om kontonummeret i banken det tilhører skal også være håpløst. Med litt social engineering og en anelse hva navnet er, så kan du kanksje komme noen vei, men jeg har min tvil. Retningnslinjer hos både telefonselskaper og banker tilsier at dette er informasjon som ikke skal oppgis.

Når du anmeldte det håper jeg du ga all denne informasjonen til politiet.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Ahh, skulle vært en TV-serie der man sporet opp svindlere og slo de skamløse foran kamera, jeg ville betalt i dyre dommer for å sett det. Lykke til.
Hva er kontonummeret?
Sitat av Xasma Vis innlegg
Vet du at kontonummer stemmer? Du har jo ikke overført til dette, så for alt du vet (du sier du betalte med oppkrav) er dette en tilfeldig serie med 11 siffer. Skulle ikke dette være tilfelle, så identifiserer de fire første sifrene hvilken bank det er, så hvis det er en lokalbank kan det gi en indikasjon på hvor han bor. Hvis nummeret er registrert som hemmelig, kommer du ingen vei. Å spørre om kontonummeret i banken det tilhører skal også være håpløst. Med litt social engineering og en anelse hva navnet er, så kan du kanksje komme noen vei, men jeg har min tvil. Retningnslinjer hos både telefonselskaper og banker tilsier at dette er informasjon som ikke skal oppgis.

Når du anmeldte det håper jeg du ga all denne informasjonen til politiet.
Vis hele sitatet...

nei, altså når man får penger i oppkrav så fører man jo inn kontonr pengene skal inn på. og dette konto nr er reelt. banken min fortalte meg at det var toten bank. jeg veit navn på dama, og det banken sier stemmer med det politiet sier. all info er selvfølgelig overlevert til de som skal ha det.

jeg fant a på facebook, selv om hun hadde skjult seg godt. med 700 på vennelista, både kolleger, familie og venner,.. samt jobb hvor du skal stå frem som et frembilde, så er nok ikke dette info hun vil ha spredt rundt. etter å ha knispa noen screenies av lista sendte jeg henne ei mld der, gikk to sec så var kontoen sletta.

etter å ha forklart hva et screenshot er fikk jeg derimot løfter om at pengene skulle være tilbake på min konti innen i morra klokken 3.
tar ikke den for god fisk. men jeg har goood tid til å treffe nye folk på face jeg.

Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hva er kontonummeret?
Vis hele sitatet...
er ikke penga på konto i morra klokken 3 så sender jeg det til deg på pm.
Sist endret av xatiramx; 5. juni 2013 kl. 17:00.
Jeg ble svindlet for en iPhone 3GS på Finn.no for to år siden.
Betalte riktig nok på forskudd, så jeg hadde jo kontonummeret til jævelen..
Hadde en kontakt i banken så vi fikk vite hvem som eide kontoen (ikke helt lovlig, men pytt pytt).
Fikk en kraftig kar til å banke på døra hans og han sa selvfølgelig at han skulle betale tilbake. Dette skjedde ikke, og saken ble anmeldt .
Tok vel ett år så fikk jeg domsavsigelse i posten. Jævelen fikk 11mnd fengsel

Hadde jeg vært deg så hadde jeg:

1. Ringt Finn for å be dem om å oversende annonsen dersom den er slettet.
2. Melde ifra til Finn samtidig.
3. Anmelde.
4. Vente
Har du ringt banken og spurt hvem som eier kontonummeret? Det er ikke hemmelig informasjon. Har du prøvd å finne ut hvilket teleselskap nummeret tilhører? I verste fall må du ta en ringerunde til alle selskapene. Du kan spør de på samme måten. Hvis det er "hemmelig nummer" sier de det ikke. Hvis det bare er "reservert mot katalogoppføring" sier de hvem som eier det.
Jeg trodde man ikke skulle betale oppkravsbeløpet før etter man hadde åpnet pakken og verifisert innholdet? Denne artikkelen antyder i alle fall det.
Sitat av xatiramx Vis innlegg
jeg fant a på facebook, selv om hun hadde skjult seg godt. med 700 på vennelista, både kolleger, familie og venner,.. samt jobb hvor du skal stå frem som et frembilde, så er nok ikke dette info hun vil ha spredt rundt. etter å ha knispa noen screenies av lista sendte jeg henne ei mld der, gikk to sec så var kontoen sletta.

etter å ha forklart hva et screenshot er fikk jeg derimot løfter om at pengene skulle være tilbake på min konti innen i morra klokken 3.
tar ikke den for god fisk. men jeg har goood tid til å treffe nye folk på face jeg.
Vis hele sitatet...
Dette må du jo bare utnytte til din fordel. Hvis du truer med å anmelde, si ifra til venner, familie og ikke minst arbeidsgiver kommer hun nok til å betale mange tusen for å slippe dette.
Sitat av El-Zorro Vis innlegg
Jeg trodde man ikke skulle betale oppkravsbeløpet før etter man hadde åpnet pakken og verifisert innholdet? Denne artikkelen antyder i alle fall det.
Vis hele sitatet...
nei.
posten har ikke lov til å dele ut pakker før oppkravet er betalt.
pakken tilhører jo sender helt til pengene er overført, så posten kan jo ikke bare dele de ut.
oppkravet må alltids betales før du får pakken i hendene.
Sitat av xatiramx Vis innlegg
nei.
posten har ikke lov til å dele ut pakker før oppkravet er betalt.
pakken tilhører jo sender helt til pengene er overført, så posten kan jo ikke bare dele de ut.
oppkravet må alltids betales før du får pakken i hendene.
Vis hele sitatet...


Dette er feil.


Det er fult mulig å sjekke innholdet i pakken, FØR man betaler. Noe de fleste på posten er fult behjelpelig med å få gjort.

Dette er også noe som burde gjøres, når man handler med ukjente privatpersoner via internett.
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Har du ringt banken og spurt hvem som eier kontonummeret? Det er ikke hemmelig informasjon. Har du prøvd å finne ut hvilket teleselskap nummeret tilhører? I verste fall må du ta en ringerunde til alle selskapene. Du kan spør de på samme måten. Hvis det er "hemmelig nummer" sier de det ikke. Hvis det bare er "reservert mot katalogoppføring" sier de hvem som eier det.
Vis hele sitatet...
jeg vet hvem som eier konto nr. fant henne på facebook etter å ha kryssjekket med etternavn hun bruker. hun sletta profilen sin, men rakk å ta screenshots av vennelsita hennes før profilen blei sletta. så lett sak å bruke noen timer der på å sende ut meldinger om jeg "må".
ser jo helst at hun bare overfører pengene tilbake, så slipper jeg ekstra arbeid, og hun...tja, holder snippen litt mindre grå enn før.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Dette er feil.


Det er fult mulig å sjekke innholdet i pakken, FØR man betaler. Noe de fleste på posten er fult behjelpelig med å få gjort.

Dette er også noe som burde gjøres, når man handler med ukjente privatpersoner via internett.
Vis hele sitatet...
nei, dette er faktisk ulovlig.
ansatte i psoten har ikke lov til å åpne pakker, ei heller dele ut pakker for å la andre åpne dem, da de er avsenders eiendom helt til pakkene er betalt for.

Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Dette må du jo bare utnytte til din fordel. Hvis du truer med å anmelde, si ifra til venner, familie og ikke minst arbeidsgiver kommer hun nok til å betale mange tusen for å slippe dette.
Vis hele sitatet...
er ikke interesert i mange tusen, vil ha mine penger tilbake.
tort og svie for å dra og henlegge anmeldelsen er jo heller ikke å forakte, men skal bare mangle når halve dagen går med til slikt faenskap.

Sitat av El-Zorro Vis innlegg
Jeg trodde man ikke skulle betale oppkravsbeløpet før etter man hadde åpnet pakken og verifisert innholdet? Denne artikkelen antyder i alle fall det.
Vis hele sitatet...
det de mener her er at han måtte ha åpnet pakken ved skranken etter at han hadde betalt den, og så hatt de ansatte til å bevitne hva som var i den.
for elelrs kunne han jo bare åpneet den hjemme, tatt ut tingen, og siden sagt det ikke var noe i.

hjelper ikke å åpne foran skranken heller, var det vi gjorde, hadde daglig leder og kundebehandler som viter...men de kunne ikke kansellere beløpet åkkesom
få pengena tilbake og IKKJE henlegge anmeldelsen
bare la den stå
ho må få ein lære penge men ikkje terroriser ho på fcen da kan du enda opp med ein anmeldelse
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Har du ringt banken og spurt hvem som eier kontonummeret? Det er ikke hemmelig informasjon. Har du prøvd å finne ut hvilket teleselskap nummeret tilhører? I verste fall må du ta en ringerunde til alle selskapene. Du kan spør de på samme måten. Hvis det er "hemmelig nummer" sier de det ikke. Hvis det bare er "reservert mot katalogoppføring" sier de hvem som eier det.
Vis hele sitatet...
De fleste vil ikke oppgi dette uten politianmeldelse.
Sitat av xatiramx Vis innlegg
det de mener her er at han måtte ha åpnet pakken ved skranken etter at han hadde betalt den, og så hatt de ansatte til å bevitne hva som var i den.
for elelrs kunne han jo bare åpneet den hjemme, tatt ut tingen, og siden sagt det ikke var noe i.

hjelper ikke å åpne foran skranken heller, var det vi gjorde, hadde daglig leder og kundebehandler som viter...men de kunne ikke kansellere beløpet åkkesom
Vis hele sitatet...
Har googlet litt mer rundt nå, og det ser ut som om folks erfaringer varierer. Noen skriver at de postansatte nekter dem å åpne før de betaler, mens andre skriver derimot at de får lov til å åpne før de betaler.

Det at praksisen varierer er interessant. Dette høres ut som en sak for Aftenposten Forbruker. Kanskje TS har lyst til å tipse dem?
Send 1øre til kontonumneret. Etter 1-2dager står navnet på kontoeier på oversikten over dine siste transaksjoner.
Er du sikker på at vedkommende har slettet profilen sin, og ikke bare blokkert deg? Hvis man blokkerer andre på Facebook, vil det for den personen se ut som at profilen din ikke eksisterer.

Poenget er at dersom hun kun har blokkert deg, kan du jo få noen andre til å "stalke" profilen for å ta kontakt med henne/familiemedlemmer/o.l. Såfremt du ikke får pengene dine, selvsagt.
da har dama overført pengene tilbake til meg.
fikk til og med 300 ekstra lol.

det skulle de andre 10 hun har svindla også visst.