Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1262
Jeg lurte på om det erxnoen konduktører her som har tatt fargesynstesten hos nsb? Var detxishihara testen ogxbrukte legen den orginale boken eller hadde han laget en egen perm? Om han brukte boken, var det 24 eller 38 plater versjonen og spurte han om de i rekkefølgen som er i boken?



I tillegg lurer jeg på hvordan fargesynet påvirker konduktørens jobb? Må man ha kontroll på mange signaler og slikt?x



Takk for svar!
Man må kunne skrive i alle fall.

Og det kan være greit å tenke over at man som ombordansvarlig har ansvar for en god del folk, greit å ikke cheate seg gjennom
Sist endret av Scampi; 9. oktober 2017 kl. 20:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I og med at rødt og grønt lys er vanlig å blande ved fargeblindhet, bør du spørre deg selv om du er villig til å sitte forrerst i et tog som treffer et annet i 160 Km/t.
Sitat av Scampi Vis innlegg
Man må kunne skrive i alle fall.

Og det kan være greit å tenke over at man som ombordansvarlig har ansvar for en god del folk, greit å ikke cheate seg gjennom
Vis hele sitatet...
Ja, helt enig. Har ikke tenkt til å jukse på noen måte. Er bare nysgjerrig

Er du konduktør?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nei, ikke konduktør. Men jeg kjører noen timer med tog i året som pendler.