Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1013
Hei.
Har en stasjonær PC uten trådløst nettverkskort.
Modemet og routeren er i en etasje over, så trenger noe som penetrerer tregulv (heldigvis ikke fliser eller betong imellom).
Nettverket er sterkt og jeg har ikke noe problem med å se på full 1080p YouTube videoer på mobilen min selv med denne distansen.
Hva foreslår dere?
Jeg bruker gjerne litt ekstra $$$ på noe som kan øke sjansjene mine for 99% stabilt nett.
Gjerne også en adapter med lang kabel, slik at jeg kan flytte på den til jeg finner best mulig plassering (om det er gunstig så klart).
Kom gjerne med flere forslag, priser og hva du selv mener er best!
Takk!
Siden du ønsker deg noe som er 99% stabilt, så foreslår jeg du investerer i et Ø6mm, langt bor ( > 30cm) og nødvendig lengde (U/S/F/SF)TP installasjonskabel, samt patche/kroneverktøy.
https://www.komplett.no/product/5758...n-traadloes-ap

Denne kan du bruke som Wi-Fi-mottaker. Satt nylig opp en slik for en venn, og fungerer utmerket gjennom tykt gulv i gammelt tømmerhus.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Denne kan du bruke som Wi-Fi-mottaker. Satt nylig opp en slik for en venn, og fungerer utmerket gjennom tykt gulv i gammelt tømmerhus.
Vis hele sitatet...
11n er litt gammaldags. Det har langt lågare bandbreidde og høgare latency enn 802.11ac. 802.11ac får du opp i 4-500Mb/s med god signalstyrke. 802.11n får du opp i femti i medvind og sol.