Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1579
Hei

Jeg har nylig kjøpt meg Netgear Orbi Home router + Satellite fra https://www.komplett.no/product/9129...ter-satellite#

kjøpte også en switch som jeg har splittet signalene fra modemet til 2 slik at jeg enda kan ha den forrige ruteren også teste ut Orbi Home samtidig. Jeg merker på nettet til Orbi at det plutselig henger opp, altså at man får et opphold der det ikke er nett før den er på plass igjen.

Er det fordi den prioriterer trafikk fra switchen? Eller er det signalene som faktisk er dårlige?

Altså, signalene er der. men nettet forsvinner i kanskje 0.5 sekunder
Sist endret av cmoen11; 7. september 2017 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ikke rart ting blir litt vinglete når du har to routere som begge prøver å være gateway og dhcp-server. Bruk den ene som rent aksesspunkt eller splitt nettverket ditt opp i saklige segmenter
Sitat av liasis Vis innlegg
Det er ikke rart ting blir litt vinglete når du har to routere som begge prøver å være gateway og dhcp-server. Bruk den ene som rent aksesspunkt eller splitt nettverket ditt opp i saklige segmenter
Vis hele sitatet...
Han beskriver ikke at han er tilkoblet begge routerne samtidig. Svaret ditt høres derfor ikke logisk ut, dessverre..

Trådstarter: Hvilken av routerne er du tilkoblet til enhver tid? Har du koblet fra den andre og fjernet den fra listen over WiFi-nettverk den skal koble til automatisk?
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Han beskriver ikke at han er tilkoblet begge routerne samtidig
Vis hele sitatet...
Hva ellers mener du "kjøpte også en switch som jeg har splittet signalene fra modemet til 2 slik at jeg enda kan ha den forrige ruteren også" skal bety?
Sist endret av liasis; 7. september 2017 kl. 22:40.
Hvis du kobler to porter på en dum switch mot lan på to routere med dhcp vil det bli krøll. Slå av dhcp på en av routere og koble
> modem til wan på router med dhcp
> lan fra router med dhcp mot lan på router uten dhcp.