Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1398
Noen som har borti at CTRL knappene ikke fungerer på Windows maskiner?

Jeg har en Lenovo Yoga 500 med windows 10.

Det jeg har forsøkt er:

- Søkt etter nye drivere
- Tilbakestilt Windows til fabrikkinnstillinger med sletting av alle dokumenter osv.
- CTRL knappene fungerer med et eksternt keyboard og hvis jeg bruker "on screen keyboard".

Dette var et problem som startet gradvis. I starten begynte CTRL knappene å fungere noen ganger hvis jeg "spammet" begge tastene en stund, men nå fungerer de ikke lenger i det hele tatt. Alle andre knapper fungerer som de skal.

Er det da mest sannsynlig et hardware problem som betyr at jeg rett og slett må levere inn til butikk?

Finnes det evt en måte man kan endre oppsettet på tastaturet slik at jeg kanskje kan bytte ut hvilke knapper jeg kan trykke på for å bruke CTRL funksjonen?
Hvis det ikke fungerte å tilbakestille Windows/ny innstallasjon ville jeg tatt det som et hardware-problem og reklamert på maskinen.

I mellomtiden ville jeg brukt AutoHotKey til å lage egen CTRL-knapp.
Trådstarter
17 2
Sitat av bordvifte Vis innlegg
Hvis det ikke fungerte å tilbakestille Windows/ny innstallasjon ville jeg tatt det som et hardware-problem og reklamert på maskinen.

I mellomtiden ville jeg brukt AutoHotKey til å lage egen CTRL-knapp.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Fikk re-mappet Capslock (som jeg aldri bruker) til Ctrl
Nå er livet mye enklere