Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2096
Hei!
Jeg kjører i dag en relativt komplisert løsning på et enkelt problem når det kommer til lyd på min datamaskin. Jeg har nemlig et headset og et PC-anlegg, samt en Playstation 4 som er koblet opp som følger:



Forklaring på tegningen:
Headset er koblet i 3,5mm bak i kabinett, da front-inngengn er ødelagt.
Creative X-Fi eksternt lydkort (Med kun én utgang) er videre koblet i anlegg (USB til lydkort, 3,5mm til anlegg).
Anlegget er videre koblet til PS4 gjennom SPDIF, eller optisk kabel.

Det jeg ønsker er å samle anlegg og headset i én løsning, slik at jeg slipper å gå software-veien for å bytte enhet. Jeg ønsker også lettere tilgang til å plugge inn og ut headsettet, da jeg av og til spiller på konsoll med headset. Det jeg tenkte var en forsterker eller DAC-løsning der anlegget er koblet i gjennom denne, og med headset-utgang med nok futt til å drive mitt Beyerdynamic DT770 Pro på 80Ω. Aller helst vil jeg ha en måte å bytte inngang uten å plugge ut headsettet, typ en bryter eller knapp som bytter mellom to jack-innganger eller lignende.

Illustrasjon for å vise hva jeg tenker:


Finnes det noen gode løsninger som tilfredsstiller mitt behov? Jeg tenker at en DAC, forsterker eller i verste fall et enkelt miksebrett, kan fungere bra. Det burde dog ikke koste skjorta.

EDIT: Ekstra bonuspoeng om det finnes optisk inngang i tillegg til minijack på en eventuell DAC/Forsterker osv., slik at PS4 blir koblet i samme enhet. Dette er ikke et kriterie, da.
Sist endret av Deadlock Radium; 1. august 2017 kl. 12:39.
Jeg skulle da tro en hvilken som helst DAC eller forsterker kan gjøre akkurat dette.. Min noe eldre DACmagic har ihvertfall 3 utganger + optisk.