Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3317
Jeg jeg har et høyttaler oppsett bestående av to XLS 215, to XLS-28 og en XLS-15S subwoofer. Som forsterker har jeg en NAD C356BEE og en Cerwin Vega CXA-10 som effektanlegg.

Alt fungerer fint utenom XLS 215, det virker som om at jeg ikke klarer å få utnyttet de to XLS 215 sitt fulle potensiale siden jeg merker at det er mye mer lyd og trøkk fra XLS-28 og subwooferen enn det er fra de to XLS-215. Jeg sliter også med at sikringen på XLS 215 ryker hele tiden uten at jeg spiller noe særlig høy (litt høyere en vanlig men ikke alt for høyt). Jeg lurer på hva jeg må gjøre for at det skal fungere bedre, fordi jeg er helt sikker på at jeg kan få ut mye mer lyd og bass ut av dem.

På forhånd takk for svar
Har du sjukke nåk høytallerlabler fra forsterkeren til høytallerne? Og har du passa på at du har satt in inntsillingene på forsterkerne etter hva du vil ha dem på? Det kan ha ganske mye å si..
vis du har sjukke nåk kabler burde du også se om du har plugga dem riktig ved +\-, vet ikke hvor mye det har å si men det er en typisk slurvefeil som går unotert. Håper noe av dette hjelper
Sist endret av I_Love_Music; 24. juli 2017 kl. 00:03.
Trådstarter
8 0
Ja, det kan hende at jeg ikke har gode nok kabler... Jeg skal også dobbeltsjekke om jeg har satt dem riktig ved +/- . Tusen takk for raskt svar

Har du noen kabler som du anbefaler for xls 215?
Sist endret av Ukkelberg; 24. juli 2017 kl. 00:08.
Vel, xls 215 er gode å kraftige høytallere som tar veldig mye strøm, så jeg ville sett etter gode sjukke høytallerkabler har ikke noe spesielle anbefalinger, men er ganske sikker på at du finner noen gode hos clas ohlson, hifiklubben (hifiklubben har garantert bare litt dyrt), eller sndre slike steder.
Allt kommer litt etter hvor mye du er villig til å gi Siden du har et så dyrt å kraftig system så linker jeg deg bare til noen ekstrem kraftige kabler, anbefaler å kjikke litt rundt
https://www.hifiklubben.no/kabler/ho...oyttalerkabel/
Eller
https://www.hifiklubben.no/kabler/ho...oyttalerkabel/
Du kan jo også få gode nåk ledninger til en mye rimeligere pris, jeg så bare raskt etter
Sist endret av I_Love_Music; 24. juli 2017 kl. 00:22.
Trådstarter
8 0
Okay, da skal jeg se litt rundt etter kabler tusen takk for hjelpen )
Bare hyggelig
Du drar rett og slett FEM subber med én effektforsterker? Ikke rart høyttalerne som trenger mest strøm fjusker, de sultefóres jo.
Trådstarter
8 0
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Du drar rett og slett FEM subber med én effektforsterker? Ikke rart høyttalerne som trenger mest strøm fjusker, de sultefóres jo.
Vis hele sitatet...
Mener du at jeg trenger en å koble opp flere effektforsterkere?
Har en Numark Dimension 4 som jeg kan bruke
Sist endret av Ukkelberg; 24. juli 2017 kl. 00:32.
Dine xls 215 alene trenger all strømmen effektforsterkeren din gir om du vil spille dem ut, tror du vil få en mye bedre lyd med kun xls 215 alene istedenfor å ha de andre koblet opp.
Trådstarter
8 0
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Dine xls 215 alene trenger all strømmen effektforsterkeren din gir om du vil spille dem ut, tror du vil få en mye bedre lyd med kun xls 215 alene istedenfor å ha de andre koblet opp.
Vis hele sitatet...
Da prøver jeg det, takk for hjelpen