Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6264
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg trenger ikke moralisme og kjeft da jeg gir meg sjøl pes nok som det er for disse tingene. Jeg sliter psykisk og når jeg har det vanskelig kan jeg bli veldig selvdestruktiv og gjøre helt på trynet ting. Får meg til å hate meg sjæl senere men det er nå er så.

Uansett til saken: jeg snek på toget her om dagen. Og det er ikke det at jeg sneik som er problemet men jeg ble stoppa i kontroll og jeg kan ha sagt at jeg ikke hadde id for så å oppgi navn og adresse til en person som har mobbet meg over lengre tid for så bare å kaste boten etterpå.

Nå har jeg fått litt kalde føtter. Redd for at det er kamera på toget og at de kommer til å anmelde og finne meg og greier... 😕 skikkelig noia.

NSB sin kundeservice er stengt og jeg tror fristen gir å betale bota var før påske. Hvis jeg ringer nsb kan de finne boten bare ved ate jeg oppgir navn og adresse som jeg oppga da jeg fikk boten så kan de gi meg l info jeg trenger for å betale?
Dette er kun spekulering fra min side, men det ville ha overrasket meg om de hadde begynt å gå igjennom kameraer osv for en bot på 500,-. Dersom du slapp unna med å oppgi navn på en annen person, så tror jeg du er in the clear. Personen som får boten vil sikkert få litt pes, men vil nok slippe boten siden de ikke har noe bevis på at han har sneket.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Selv om de har kameraer er det vanskelig å si hvilken person på bildet som har fått hvilken bot.
Du slipper trolig unna nå, men ikke si samme navn en gang til.
Ikke ring NSB! Hvis du lar denne saken ligge, er jeg 99,99% sikker på at du aldri vil høre noe mer om den igjen.
Anonym bruker
"Trekantet Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kommer ALDRI til å høre noe som helst om dette. At de ikke kontrollerte personinfo på stedet er merkelig, men du var heldig. Kun der det kunne gått dårlig. De klarer ikke finne deg på kameraet (om det finnes), og de kommer ikke til å prøve. Ta det helt med ro og nyt at denne personen må styre litt med NSB!
Ikke for å gjøre folk mer og mer kalde på føttene. Jeg pendler daglig mellom ****-Oslo S. Det jeg har reagert på er at nå har kontrollørene begynt å få bodycams. Ble stoppa uten billett og da leste han opp all personinformasjon til micen på kameraet samt nummeret til bota. Ble litt skremt at storebror har begynt med det.
Hva slags tog snakker vi om her? Jeg bare lurer på hvordan det går an å bli tatt for ikke å ha billett på toget når billetter kan kjøpes ved kontroll mot et ombordtillegg? Korte turer tar jeg alltid uten billett, og jeg betaler med glede 40kr ekstra de gangene kontrolløren når frem til meg. Man får riktig nok ikke kjøpt Ruter-billett ombord, så det med å bli tatt uten billett på toget er kanskje bare en problemstilling i Oslo og Akershus?
Er snakk om ubetjent vogn etc. Samt ruter sin transport
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FreeMyKiwi Vis innlegg
Ikke for å gjøre folk mer og mer kalde på føttene. Jeg pendler daglig mellom ****-Oslo S. Det jeg har reagert på er at nå har kontrollørene begynt å få bodycams. Ble stoppa uten billett og da leste han opp all personinformasjon til micen på kameraet samt nummeret til bota. Ble litt skremt at storebror har begynt med det.
Vis hele sitatet...
nå ble jeg skremt ja ... =( kjempe redd nå for at de skal finne ut av at det er meg ... Hva skal jeg gjøre ? Ringe nsb og be om inormasjon så jeg kan betale boten ?
er snakk om lokaltog i oslo akershus ja
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen som vet hva max betalinsutsettelse er på dette hvis jeg kan få utsatt det med 3 måneder blir jo video oppptak sletta...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
nå ble jeg skremt ja ... =( kjempe redd nå for at de skal finne ut av at det er meg ... Hva skal jeg gjøre ? Ringe nsb og be om inormasjon så jeg kan betale boten ?
Vis hele sitatet...
Bare fordi noen mobbet deg når de var yngre, så fortjener de ikke å måtte styre med dette selv nå. Kanskje det hadde problemer selv, som fikk dem til å mobbe andre?

Uansett, rett opp i det du har gjort galt. Ring til NSB og forklar saken.
Hvis du ikke allerede har oppsøkt hjelp angående dine selv destruktive handlinger, så er dette noe du burde gjøre.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du ikke har samvittighet til å la det gå gjennom annbefaler jeg deg å ringe NSB for å få det riktig.

Jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger og latt det gå. Man trenger ikke vende det andre kinn. Det er uansett ikke din feil at systemet dems ikke greier å identifisere rett person. Han du har gitt navn til kan jo bare si "jeg tok ikke tog den dagen, da var jeg på X".

Tror ikke dette skaper noen problemer for noen, utenom din samvittighet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis jeg ringer nsb kan de finne boten bare ved ate jeg oppgir navn og adresse som jeg oppga da jeg fikk boten så kan de gi meg l info jeg trenger for å betale?
Vis hele sitatet...
Hvis du vil gjøre opp for deg uten å fortelle at du ga falsk navn så er nok dette det lureste. Regner med de klarer å søke opp gebyret, så får du kontonr, beløp og kid for betaling.
Sitat av dggr Vis innlegg
Hvis du vil gjøre opp for deg uten å fortelle at du ga falsk navn så er nok dette det lureste. Regner med de klarer å søke opp gebyret, så får du kontonr, beløp og kid for betaling.
Vis hele sitatet...
Tenker du kan ringe, late som du er personen du oppga (tviler sterkt på at de sjekker nummeret du ringer fra), si at du ikke har mulighet til å sjekke posten din på en stund, og spørre om du kan få tilsendt på e-post
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du ikke bare ta kontakt og betale boten? Bedre det å få dette ut av verden, enn å gå og gruble, og være paranoid. Det blir som å gjøre seg selv vondt verre, ihvertfall hvis man sliter psykisk i utgangspunktet.
Etter egen erfaring sender nsb også purringer i posten så han du brukte navnet på vil nok få disse hos seg.