Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4388
Hei.
Har vert av og på de siste 10 årene med speed(amf). Kan ikke legge skjul på at jeg elsker driten. Hvorfor er det så vanskelig å slutte? Har alltid fått det igjennom venner, så har aldri fått det på gata, rett å slett fordi jeg ikke vet hvordan. Hva er det som gjør denne "driten/himmelske" stoffet til en alt altoppslukende greie. Kommer i fra Stavanger og kan ikke akkurat si at det er et mekka for sånne som oss.
Det øker selvtillit og gjør det lettere og gnome med alt annet når du er på det. Du vil ikke sove eller slappe av. Du tenker bare på hva du vil gjøre. Er ikke rart det er vanskli. Men beste er og kutte kontakt med folk som bruker og bare ikke bruke. Er rett og slett så lett som det. Bare gå fra det og ikke se deg tilbake. Og vis du får tanken om og bruke så tenk at du kan gjøre det seinere om noen år Men akk nå er ikke tiden for det fordi da kommer du til og misbruke.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dropp alle du kjenner som bruker det. Flytt på landet i et øde hus om du må. Refreshing new start. Fuck den driten der
En bekjent sa en gang til meg at når speeden først får tak i deg så slipper den aldri taket, problemet er jo det at du blir en generelt bedre person når du er på, det passer i ALLE settinger, på fest, på skole, når du jobber overtid, når du trenger ekstra energi, ja somsagt så passer det med speed uansett men det er bivirkningene er det som gjør det til et drittstoff, ser du er fra stavanger som er nabobyen min og nei, det er absolutt ikke noe problem å få tak i fart her
Sist endret av freebird; 16. juni 2019 kl. 05:21.
Finn noe annet som gir deg noe og hold fokuset på den greia. Prøv å lag deg et bilde av hvorfor dette er bedre for deg på lengre sikt. Men du vet selv om det er destruktivt eller produktivt for deg tenker jeg. Noen takler det mens andre (slike som meg) løper fra nål til nål og delvis inn i psykoseland. Så for min del er det lett å forstå hvorfor jeg skal holde meg unna det, men jeg måtte legge inn et hav av arbeid for å klare å ha det forran meg uten å ta. Har fortsatt en pose i kjøleskapet som jeg lukter på av og til for pushe meg selv til å ikke ta det. Sprukket 3 ganger på 5-6 år. Sist for 3 mnd siden, får vell kaste posen i kjøleskapet når jeg tenker meg om.. Haha, håper dette kan lede deg til et svar!
Hva er det som får deg til å si at Stavanger ikke er mekka for makkamisbrukere, brukere, eller sånne som oss, om du vil.
Til deg over, er amfetamin uansett hvor du ferdes, på landet så er det det bare bak lukkede dører det skjer, men de åpner seg fort.. så ikke så lurt å flykte fra problemene, men det kan jo være det hjelper for noen.
Bor ikke langt unna Stavanger, men mener du at det ikke finnes et åpent rusmiljø i byen hvor det omsettes? Lenge siden jeg har vært i Stavanger nå, men om sommeren sitter jo godfolket og drikker pils og svetter og styrer overalt, men aldri møtt en oppsøkende gateselger av speed.
Jeg hater det, men liker det samtidig, det er det som er rart med speed, men det er vanligere enn hasj her skulle man tro, så fort man kjenner et par av de rette(feil) folkene, så er det gjort. Ikke på flere år kan jeg minnes tørke og sånn, som det ofte var med hasj før i tiden.
Anonym bruker
"Grønn Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av freebird Vis innlegg
En bekjent sa en gang til meg at når speeden først får tak i deg så slipper den aldri taket, problemet er jo det at du blir en generelt bedre person når du er på, det passer i ALLE settinger, på fest, på skole, når du jobber overtid, når du trenger ekstra energi, ja somsagt så passer det med speed uansett men det er bivirkningene er det som gjør det til et drittstoff, ser du er fra stavanger som er nabobyen min og nei, det er absolutt ikke noe problem å få tak i fart her
Vis hele sitatet...
Ikke helt enig.
Jeg var glad i speed i mine yngre dager. Nå har jeg lagt det mer på hylla.
Eneste løsning er å ikke ha speed tilgjengelig. Du sier at ikke får tak i det selv, flott, da må du la være å henge med folk som tilbyr deg speed. Eneste som fungerer er å ikke ha speed i nærheten av deg. Det er et dopaminmonster, så noe viljestyrke kommer ikke til å holde deg unna.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Har slutta helt med speed og tar kun concerta hver dag nå om dagen.. ca 54mg på en normal dag, dette holder emg egentlig ganske greit unna tanken på å dra å kjøpe pepper. må også inrømme at jeg ikke sier nei til en stripe på en fest om jeg er full nok. men drar hvertfall ikke å oppsøker det lenger.
Anonym bruker
"Harm Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Absurd Vis innlegg
Har slutta helt med speed og tar kun concerta hver dag nå om dagen.. ca 54mg på en normal dag, dette holder emg egentlig ganske greit unna tanken på å dra å kjøpe pepper. må også inrømme at jeg ikke sier nei til en stripe på en fest om jeg er full nok. men drar hvertfall ikke å oppsøker det lenger.
Vis hele sitatet...
Bare nysgjerrig, concerta fordi du har adhd eller fordi du utnytter amfetamin rusen fra det?
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Litt usikker har ikke blitt utreda for adhd, men får vel ikke nevneverdig rus av concerta da sammenligned med flere dager på speed stuk. Så det er vel bunn i grunn litt mer medisinsk.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det virkelig ikke noe åpent rusmiljø i Stavanger? Det er rart hvordan alle andre storbyer har det, men her må man først innafor døren før det åpnes
BRAND ∞ STRONG
Sitat av rikard557 Vis innlegg
Hvorfor er det så vanskelig å slutte?
Vis hele sitatet...
...det er ikke det. Det fokuseres generelt sett alt for mye på "slutte delen" både iblant fagpersoner og brukere selv.

Det som er utfordringen er å ha nok, og gode nok, grunner til ikke å begynne igjen.
Jeg har ikke det.