Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2557
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det sannsynlig at dette kan skje i Norge, at det blir plyndring av norske butikker på opptøyene som er planlagt i Oslo på fredag? Isåfall ville det blitt straff om "alle" hadde gått gjennom knuste vinduer til butikker å tatt hva man ville ha?
Nei, det er veldig lite sannsynlig.
Hvilke planlagte opptøyer?
Sannsynligvis og forhåpentligvis, men demonstrantene bør vær såpass oppegående at de ikke gir politiet en grunn til å bruke mer fysisk makt. Ytterligere polarisering av folk og politi tar oss bare et skritt nærmere amerikanske tilstander.

Det er uansett merkelig med en demonstrasjon for George Floyd her i Norge, burde kanskje fokusert på politiets håndtering av narkomane og psykisk syke.
Sist endret av supercali; 2. juni 2020 kl. 22:59.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av wtfgirl Vis innlegg
jævla amerikaniserte tullinger.
Vis hele sitatet...
https://www.facebook.com/events/3719232014770692/
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Siterte feil innlegg
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
I sverige plyndrer nordmenn butikkene. For bacon, sprit og sigg
Skal folk demonstrere i Norge også for å liksom herme etter Amerika? Mennesker er slitsomt. Alltid no styr ��
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Skal folk demonstrere i Norge også for å liksom herme etter Amerika? Mennesker er slitsomt. Alltid no styr ��
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om å herme etter Amerika, men å utrykke at rasisme og politivold ikke er greit. Når selv andre land demonstrerer på grunn av hvordan politistyrkene i USA opererer så øker dette presset på den amerikanske regjeringen slik at dette forhåpentligvis blir tatt tak i på en bedre måte enn det blir idag.

Ellers så har George Floyd fått en rolle som et eksempel, og hans sak blir nå brukt globalt som en åpning for å demonstrere for at rasisme og politivold ikke er akseptabelt, uansett hvilket land man befinner seg i.

Jeg ser i utgangspunktet ingenting galt i å skulle demonstrere for dette, men ja - jeg kunne også godt tenke meg at vi hadde demonstrert for diverse andre ting som omhandler egen politikk noe mer også.
Sist endret av Relevant; 2. juni 2020 kl. 23:35.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Siterte feil innlegg
Vis hele sitatet...

Takk skjønte det.

Nå har jo Amerikanske ambassaden flyttet til adskillig mindre sentrale strøk utenfor ring 3. Begrenset med butikker å plyndre.
Demonstrasjoner er folkets mulighet til å prate makta imot. Vi har lange og gode tradisjoner for både demonstrasjoner og vi har også sett fakkeltog når det er enkeltskjebner som er rammet. Demonstrasjoner er en del av et demokrati. Plyndring av random butikker er griskhet og personlig vinning iscenesatt og skjult bak legitime demokratiske protester er noe av det simpleste og nedrigste formen for vinningsforbrytelser og skulle vi få slike tilstander så håper og ønsker jeg at både politi og domstol vil gjøre eksempler av de som blir tatt. For slik jeg ser på akkurat slike ting så blir det nesten som å spytte på demokratiet og det blir en hån mot de som faktisk er så politisk beviste at de samles i gatene og markerer at de er imot makta.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Demonstrasjoner er folkets mulighet til å prate makta imot. Vi har lange og gode tradisjoner for både demonstrasjoner og vi har også sett fakkeltog når det er enkeltskjebner som er rammet. Demonstrasjoner er en del av et demokrati. Plyndring av random butikker er griskhet og personlig vinning iscenesatt og skjult bak legitime demokratiske protester er noe av det simpleste og nedrigste formen for vinningsforbrytelser og skulle vi få slike tilstander så håper og ønsker jeg at både politi og domstol vil gjøre eksempler av de som blir tatt. For slik jeg ser på akkurat slike ting så blir det nesten som å spytte på demokratiet og det blir en hån mot de som faktisk er så politisk beviste at de samles i gatene og markerer at de er imot makta.
Vis hele sitatet...
Enig, så for å svare TS:

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Isåfall ville det blitt straff om "alle" hadde gått gjennom knuste vinduer til butikker å tatt hva man ville ha?
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig risikerer du straff om du blir tatt.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det handler ikke om å herme etter Amerika, men å utrykke at rasisme og politivold ikke er greit. Når selv andre land demonstrerer på grunn av hvordan politistyrkene i USA opererer så øker dette presset på den amerikanske regjeringen slik at dette forhåpentligvis blir tatt tak i på en bedre måte enn det blir idag.

Ellers så har George Floyd fått en rolle som et eksempel, og hans sak blir nå brukt globalt som en åpning for å demonstrere for at rasisme og politivold ikke er akseptabelt, uansett hvilket land man befinner seg i.

Jeg ser i utgangspunktet ingenting galt i å skulle demonstrere for dette, men ja - jeg kunne også godt tenke meg at vi hadde demonstrert for diverse andre ting som omhandler egen politikk noe mer også.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i helsikke satte han i kneet i nakken hans egentlig? Han måtte da vite at han fikk straff? Hva hadde Floyd gjort? Det står kanskje et sted, men eneste jeg så var en video av at han ikke ville la seg arrestere.

Og når det kommer til demonstrasjon, håper jeg folk kan klare å gjøre det noen lunde rolig og ikke sloss og ødelegge alt rundt seg...
Plyndring = utnyttelse av en politisk treghet\uklarhet?

Ser man på plyndringer pirater drev, er jo mye av det drevet av politisk "uklarhet". Kanskje er det greit å stjele dette, kanskje jeg ikke blir tatt for å stjele dette, ja det er bra at jeg stjeler dette fordi det er det dronningen vil. Ja selvfølgelig er kan jeg stjele de er jo fiender!
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
I sverige plyndrer nordmenn butikkene. For bacon, sprit og sigg
Vis hele sitatet...
Stor forskjell på å stjele og betale for seg du...
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Plyndring = utnyttelse av en politisk treghet\uklarhet?

Ser man på plyndringer pirater drev, er jo mye av det drevet av politisk "uklarhet". Kanskje er det greit å stjele dette, kanskje jeg ikke blir tatt for å stjele dette, ja det er bra at jeg stjeler dette fordi det er det dronningen vil. Ja selvfølgelig er kan jeg stjele de er jo fiender!
Vis hele sitatet...
Slikt handler ikke om å utnytte politisk treghet eller uklarhet. De involverte vet inderlig godt at de bryter loven når de knuser vinduer og løper inn i butikker og forsyner seg. I USA så har jo slikt skjedd ofte når det er saker som får folk opp av godstolen og ut i gatene.

Disse tyvene er skikkelige lowlifes, de ønsker å berike seg og skjule seg blandt kaoset som inntreffer når mange mennesker tar til gatene for å markere sine meninger politisk, eller i enkeltsaker. At noen da velger å plyndre butikker og robbe enkeltpersoner og rammer familiebedrifter er så nedrig at det står jevngodt med å rane pensjonister i min bok.

De undergraver jo faktisk retten til protestere, retten til å demonstrere og kanskje i ytterste konsekvens også retten til ytringfrihet. Disse lowlife's får tegne plakater og lage bannere eller finne seg andre demokratiske måter å uttrykke sin misnøye på, ikke robbe tilfeldige butikkeiere som jo er helt uskyldige og som taper penger på plyndringen.
Ja, nå er det jo bare én butikk og en idrettshall i nærheten av ambassaden her i Oslo da, så det er lite å plyndre i nærområdet. Men dem kan jo trekke mot sentrum/Majorstuen da. Eller inn i boligstrøkene.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei det kommer IKKE til å skje. Og det er heller IKKE "opptøyer" som er planlagt på fredag - det er en MARKERING til støtte for George Floyd og Black Lives Matter. Det er en profesjonell antirasistisk organisasjon som står bak markeringen, og den skal være FREDLIG. Ta med plakater og vis støtte med tilstedeværelsen, men du kan bare drite i å begynne å lage noe bråk og opptøyer.

Det er folk som deg som ødelegger et viktig budskap og viktig markering, som ikke bare ødelegger for alle oss andre tilstede som kommer til å jumpe de som prøver å ramponere og rage, og slepe dem bort til politiet som kommer til å være på plass, men ødelegger for hele den antirasistiske kampen.

De som holder på med denne ramponeringa og plyndringa i USA er unge møkkapøbler som er sinna på foreldrene sine og rektor og ikke er kloke nok til å forstå hva demonstrasjonene handler om, og innleide provokatøragenter fra politiet og høyreekstremistsiden for å sværte svarte enda mer og gi inntrykk av at de svarte ikke kan oppføre seg, som igjen bare skaper mere rasisme!
Gi faen!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Hvorfor i helsikke satte han i kneet i nakken hans egentlig? Han måtte da vite at han fikk straff? Hva hadde Floyd gjort? Det står kanskje et sted, men eneste jeg så var en video av at han ikke ville la seg arrestere.

Og når det kommer til demonstrasjon, håper jeg folk kan klare å gjøre det noen lunde rolig og ikke sloss og ødelegge alt rundt seg...
Vis hele sitatet...
Nei han visste ikke at han fikk straff. Dette maktmisbruket har politiet holdt på med i århundrer og sluppet unna. Hver dag skjer det maktmisbruk fra politiet mot svarte og de slipper unna.

George Floyd var mistenkt for å prøve å betale med en falsk 20 dollar seddel eller sjekk, som ikke engang var falsk.

En rasistkunde i køen ringte inn til politiet. Butikkeieren tok han i forsvar uten nytte.

"Mr Floyd was a regular at this store and known by the owner.

He was a friendly face, a pleasant customer who never caused any trouble, the store owner Mike Abumayyaleh told American broadcaster NBC."

Det er så mye rasisme i denne saken at det er fuckings hårreisende.
Er du 13 år? Du bør engasjere deg mer politisk og være med i demoer og markeringer, hvis du er så uviten at du tror at markering/demo=opptøyer.