Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 7076
Trådstarter
Sitat av Tournesol Vis innlegg
Sprayet Glade dospay/ luftfrisker i en brødpose fra brødskjæremaskinen og sniffet drivgassen. I retrospekt en veldig dårlig ide.
Vis hele sitatet...
Hvilken type rus gir det?
Drakk av Baileysglasset til mor en gang da jeg var 7 år. Hun var borte en liten stund, og jeg rakk å tømme i meg halve glasset før hun var tilbake. Syntes det smakte som sjokolademelk og jeg likte det veldig godt, men det skjedde ikke igjen . Ble litt rolig og varm i kroppen, men ikke noe mer enn det. Ville ikke kalle det "på fylla", men jeg husker det godt fortsatt.
Sist endret av Huskestuggu; 22. april 2020 kl. 03:44.
Første gang på fylle da jeg var 14. Var vel 14/15 første gang jeg prøvde alternative rusmidler.

Har aldri hatt en politisak.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvordan har det preget livene deres for dere som startet med dette på ungdomsskolen? Det kan vel ikke ha endt særlig bra?
Vis hele sitatet...
Jeg er i dag 39 år og har vel egentlig klart meg ganske bra. Har en god jobb, tjener godt og lever et forholdsvis normalt liv.

Når det er sagt har veien dit vært lang. Jeg har i perioder slitt psykisk og jeg har siden i 16 års-alderen alltid hatt et vanskelig forhold til rus. Selv om rusbruken aldri har tatt fullstendig kontroll over livet mitt har rusbruk i en eller annen form vært en del av hverdagen i mer enn 20 år. Jeg har heller aldri greid å fullføre noen utdannelse siden tid og penger har gått med til rus, og veien til karriere har derfor gått gjennom mange dårlig betalte drittjobber.

Det er nå et år siden jeg sist brukte et ulovlig rusmiddel og jeg har ikke drukket alkohol på ti dager. Kanskje jeg endelig skal greie å bli ferdig med ungdomstiden
Alkohol da jeg var 19/20 år gammel.
Cannabis da jeg var 21 år gammel.

Så jeg kom i gang ganske sent sammenlignet med de fleste i denne tråden, hehe


Aldri vært i kontakt med politiet.
Finsk dynamite 60% som 14-årig pjokk på nyttårsaften.

Prøvde hasj på bøtte også første gang i samme alder. Ellers har jeg i ettertid vært ganske konservativ ift. rusmidler. Prøvd litt av vært i voksen alder men aldri følt på noe særlig avhengighet egentlig.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol: 15 år. Der jeg vokste opp var det helt vanlig å gå på fylla etter konfirmasjon. God gammeldags tradisjon. Begynte så smått å røyke sigaretter på fest.

Fleinsopp: 16 år. Hadde lest om tripping på nettet. Syntes det hørtes helt sjukt ut så meg og bestekompisen pakka sekken og dro på sopptur. Ble bare en tur, svak - middels styrke. Husker ikke hvor mye vi spiste, men merket det ganske greit.

Cannabis: 19 år. Var ikke så tidlig på’n her. Jeg elsket det fra første trekk. Røyka så og si daglig i 6 år.

MDMA, syre, kokain, amfetamin, benzo osv: 25. Var nokså voksen da jeg begynte å tukle med hardere stoffer. Dette skjedde vel i sammenheng med en ganske alvorlig depresjon. Ble litt for mye av det gode, men snublet meg gjennom.

28 i dag. Akkurat nå drikker jeg bare rødvin og øl på gode dager. 1-2 uker mellom hver gang. Skulle gjerne hatt noe godt å røyke på men det er vanskelig siden det er tørke for tiden. Vil si jeg har et uproblematisk forhold til rusmidler for øyeblikket.
Sitat av allgood Vis innlegg
Hvilken type rus gir det?
Vis hele sitatet...
Du blir lett i hodet, svimmel og euforisk. Hvis du hyperventilerer mens du sitter på huk til du blir svimmel og så reiser deg fort opp blir det omtrent samme følelsen. Du får også "tv static" eller noe som ser ut som "varmebølgene" du kan se på veiene om sommeren.
Var mest Glade luktspray og bensin jeg huffa, er vel det dummeste jeg har gjort noensinne. Jeg ble aldri den samme igjen.
Etter hyppig bruk kunne jeg nesten fysisk kjenne at hjernecellene døde.
Var drita første gang sommeren jeg fylte 13, satt min første sprøyte som 14 åring. Er idag rusfri, og har prøvd hele spekteret.
Er passert godt over 30 år nå..

Første møte med rus : 13 år og begynte med hasj og div. Opiater.. noe som selvfølgelig eskalerte og kun gikk en veg.

Første møte med politi: 13 år og det ble bare flere og flere de neste 12 åra
Sist endret av freakypedro; 26. april 2020 kl. 00:47.
Rinkebysvorska‘n
WouwseP's Avatar
13 første gang på fylla, nyttårsaften i Oslo med noen utlendinger, drakk vodka. Endte med at jeg fikk blackout og at de tok meg med til en trappeoppgang ved Urtehagen så jeg kunne sove der.

Cannabis: 13

Speed : 16

Sopp (truffles i Amsterdam): 18

Fleinsopp: 19

Cola: 19/20

MDMA: 22. Første gang jeg skulle prøve var jeg 18 men fikk kjøpt noe greier som definitivt viste seg å ikke være MDMA.
Sist endret av WouwseP; 26. april 2020 kl. 03:59. Grunn: Detalj jeg glemte
Anonym bruker
"Takknemlig Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
15 år. Bare røykings å alko, ble tatt av politi i 2017 å fikk en liten bot som ikke ga en dritt av konsekvenser for mitt liv egentlig, selv om jeg var redd for det da. Er forsiktig å har en autoritet i samfunnet der ingen mistenker meg for å ta en kose spliff når jeg får lyst på det, har ikke noe dårig samvittighet for det
Fjorten første gang på fylla, omtrent på samme tida prøvde jeg hasj første gang. Ble tatt for tagging når jeg var 15 eller 16. Pepper når jeg var 19. Tatt for kjøp på gata i Oslo ca 22. Uføretrygda på psykisk grunnlag 32.
Kjempeartig og underholdende!
Første politi og barnevernsak; hadde akkurat starta i 9 klasse. Men ikke noe drug relatert før 2 klasse vgs da klarte jeg også ren pisseprøve mot alle odds
Fylla 13, Politi 14, Brunt 17
Til alle dere som er fulle av fordommer og tror alle går på trynet pga rus tidlig i livet..lær dere at livet har kontraster og ikke nødvendigvis er slik løgneren inni hodet ditt påstår

Jeg bryr meg ikke så mye om hvem som tror på min historie, men jeg tar den i korte trekk.

Hasj: 11år
Alkohol: 12år
Speed: 14år
Knips: 15år
Heroin: aldri


Politiet har vært etter meg siden jeg var 12-13år, men aldri noen store saker eller bøter etc.
Jeg har vært med å starte og eie over 20 bedrifter, har masse aksjer, nedbetalt hus, bil, hytte, båt, leilighet i syden etc.

Det finnes håp for alle, bare man tror på seg selv

Fortsatt glad i å røyke, men holder meg unna pga Norge straffer barna mine om jeg blir tatt
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol når man var 13-14, glorifiserte det skikkelig, det å få tak i alko var hellig. Prøvde hasj første gang når man var 15, å ble forelsket i det. Når man ble 16-17 ble man nysgerrig på alt av piller, prøvde vel ved en anledning amf da også. 20 åra har vært fult av drugs in general, alt av div morfin piller til heroin, speed, cola, weed, benzo. Har toucha psykedelika litt, sopp osv.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første gang jeg prøvde benzo: 10-11 år
Første gang jeg drakk: 12 år
Første gang jeg prøvde hasj 16 år
Ingen politisaker, fyller snart 20 år og bruker til d.d kun alkohol i helger.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
8: Prøvde sigaretter, klassekamerat stjal røykpakka til faren sin.
14: Full første gang, kompis stjal alkohol fra butikken.
16: Første røykings - fra bong med familiemedlem.
19: Politisak - ikke noe stort.
22: Første gang på MDMA, helt uplanlagt og uviten om at det blir en av de beste dagene i livet.
25: Kola, helt ok - men ikke verdt det.

Slutten av tjueårene nå, stort sett alltid vært en snill og "fin" gutt, aldri vært avhengig
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
14: Kaffe
14: Alkohol
14: Passiv cannabis røyk et par ganger
19: Cannabis (med Tobakk)
22: Sigaretter (uten cannabis) - "festrøyking"
22: Politi - henlagt pga bevisets stilling
24: Lystgass - Ble med kun én kveld
28: Kratom - Ble med kun én kveld