Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 10447
Hei freak!

jeg har de siste ukene jobbet med www.legaliser.no, planen er å lage en nettside som gjør det enkelt å finne Norske Cannabis relaterte artikler.

trenger litt tips om hva mer jeg kan ha på siden, er litt tom for ideer

også om noen kan være interresert i å bidra med prosjektet så send meg en PM
Hvorfor står det om folk som blir tatt av politiet, når siden heter legaliser?
K93
K93's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Hvorfor står det om folk som blir tatt av politiet, når siden heter legaliser?
Vis hele sitatet...
samler alle cannabis-relaterte artikler som jeg kommer over, også om folk som har blitt tatt, kanskje folk skjønner hvor mye unødvendig mye penger politiet bruker på å ta noen blomster hager?


Sitat av TanteOlga Vis innlegg
Fin side du har laget Patrick :-)
Vis hele sitatet...
Er ikke domene-eier som driver siden, men takk! :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
K93
K93's Avatar
Trådstarter
liten update

da har jeg lagt inn en wiki

takk for tips
Jævla bra ide �� Har tenkt de siste månedene om jeg skulle starte en blogg eller noe om det samme, men kom fram til at det hadde blitt for mye jobb alene akkurat nå. Men her har du jo lagd en sånn side ��

Skal tenke litt på hva jeg har tid og ressurser til, men jeg har en indre interesse for forskning rundt Cannabis planten og de fleste temaene rundt det, så jeg får med meg veldig mye nytt. Både vie nyheter, youtube og dokumentarer. Så jeg har nok en del å bidra med ��
http://www.t-a.no/nyheter/article10788467.ece

interessant undersøkelse rundt holdningene til Oslo-studenter..!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hadde vært greit å få en "innholdsfortegnelse" hvor man kan se alle artikkelene som du har lagt ut, istedenfor å måtte bla gjennom alt for å finne noe. Ellers grei side
Hmm, publisering dato til artiklene hadde vært fint, og kanskje en kategori sortering?
Sånn at du kan huke av for å bare få frem bil/førerkort relaterte cannabis artikler, dyrking artikler, straffedømte cannabis artikler, cannabis forskning osv.

Synes også at bildene er litt for store, det går ganske greit nå men i nær fremtid når mange flere artikler er lagt til så blir det fort rotete når du må skrolle deg gjennom 22 skjerm bilder for å komme ned til den du leter etter.
K93
K93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stormen Vis innlegg
Vel, hva med å følge planen din? Hva med å ha artikler om norske Cannabis-relaterte artikler? Røyk litt mindre, så skal du se at dette går bra
Vis hele sitatet...
syntes at kun artikkelsamling var litt lite, så spurte om tips.


fyi, røyker faktisk ikke

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Hmm, publisering dato til artiklene hadde vært fint, og kanskje en kategori sortering?
Sånn at du kan huke av for å bare få frem bil/førerkort relaterte cannabis artikler, dyrking artikler, straffedømte cannabis artikler, cannabis forskning osv.

Synes også at bildene er litt for store, det går ganske greit nå men i nær fremtid når mange flere artikler er lagt til så blir det fort rotete når du må skrolle deg gjennom 22 skjerm bilder for å komme ned til den du leter etter.
Vis hele sitatet...
hmm, var publiseringsdatoer for et par dager siden, men oppdatere temaet idag, kanskje det var det som fjernet det.

takk for tipset, skal se på det til helgen!

Edit: da har jeg gjort litt forandringer på siden
Sist endret av K93; 25. mars 2015 kl. 12:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En enkel ''Tips oss'' boks hadde sikkert vært praktisk for din del. Altså at man kan legge inn linker til relaterte artikler i en boks.

Edit; Latterlig formulering, men håper du forstod meg
Sist endret av random12345677; 25. mars 2015 kl. 14:43.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Var inne på siden, ble sittende og lese et par artikler, pent og oversiktlig

Ellers vil jeg nevne at jeg synes det er kjempebra at flere og flere fronter cannabis nå!

Vi må bare vente til en eller to generasjoner med "gretne gamlinger" dør ut, og får litt friskt blod inn i politikken
http://www.nrk.no/buskerud/elever-fo...ake-1.12280920

Jaja, noen tar "trolling" et steg videre.

Kan ikke huske sist jeg jeg lo så hard og lenge av en nyhetsartikkel.
Fin side. Skrevet på ett godt og forståelig språk. Har selv få motforestillinger mot Cannabis uten å være bruker selv. Men jeg er alltid opptatt av balanse, så håper du etterhvert og putter inn noen artikkler om farene ved misbruk av Cannabis og virke virkninger det har. Du hadde noe og det er var bra. Ved å balansere informasjonen slik synes jeg at du viser en mer voksen og ordentlig holdning til stoffet.

Lykke til
▼ ... noen uker senere ... ▼
K93
K93's Avatar
Trådstarter
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Fin side. Skrevet på ett godt og forståelig språk. Har selv få motforestillinger mot Cannabis uten å være bruker selv. Men jeg er alltid opptatt av balanse, så håper du etterhvert og putter inn noen artikkler om farene ved misbruk av Cannabis og virke virkninger det har. Du hadde noe og det er var bra. Ved å balansere informasjonen slik synes jeg at du viser en mer voksen og ordentlig holdning til stoffet.

Lykke til
Vis hele sitatet...
tusen takk for konstruktiv kritikk! skal huske det når jeg velger ut artikler. prøver å få det til å virke så profesjonelt som mulig og ikke bare "hasj er bra for deg" etc
▼ ... noen uker senere ... ▼
fin side! må si meg enig med at bildene er litt for store, og kanskje oppdatere siden oftere? uansett bra at folk tar slike tilltak!
Hva med en argumentdatabase basert på forskning med kildehenvisninger, slik at man enkelt under en diskusjon med motstandere kan gå inn og få grunnsolide argumenter? Helst samfunnsrelaterte, da det er dette som blir vektlagt mest. Noe ala denne artikkelen, uten den sarkastiske tonen? http://mic.com/articles/113186/9-rea...lize-marijuana
http://www.kjendis.no/2015/05/11/kje...tika/39122737/

"Han forteller at han både spiser, drikker, røyker og sniffer stoffet. Samtidig stiller han seg uforstående til motstanden mot legalisering den narkotiske planten. "

o_O
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
http://www.kjendis.no/2015/05/11/kje...tika/39122737/

"Han forteller at han både spiser, drikker, røyker og sniffer stoffet. Samtidig stiller han seg uforstående til motstanden mot legalisering den narkotiske planten. "

o_O
Vis hele sitatet...
Syntes ikke det var så rart. Han bruker denne planten som medisin, og han forstår ikke hvorfor folk ikke vil at den skal bli legalisert. Det var ihverfall min tolkning av teksten.
Han sniffer stoffet?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Han sniffer stoffet?
Vis hele sitatet...
Haha, den var noe spesiell. Undres om det er mulig å sniffe kief?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Han sniffer stoffet?
Vis hele sitatet...

Stusset på det samme selv Noen her som har erfaring med å sniffe, eller er det bare den kulørte pressen som har tolket det dit hen selv?
Det er mulig å sniffe kif, men du blir ikke fjern av det nei, siden THC ikke er vannoppløselig

Jeg tror de har tolket det slik selv, kan aldri tenke meg at han har sagt det. Kan prøve å finne det opprinnelige intervjuet.

Edit: Joda, han sniffer det visstnok. o_O Dette må jeg undersøke. Søk på morgan freeman marijuana på google news

Det må være en eller annen spøk. Det er ikke noe poeng i å sniffe det i alle fall.
Sist endret av TrippyKing; 11. mai 2015 kl. 14:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her er noen linker man absolutt burde sjekke ut. Særlig den første her har veldig mye bra. Sikkert kjent materiale for flere det her, men mye her som burde ligge på legaliser.no

Innleggene er noen år gamle, men tankesettene og refleksjonene Tjomlid gjør i artiklene er verdt å få med seg.

http://tjomlid.com/2009/06/30/pa-tid...tiske-stoffer/

http://tjomlid.com/2006/08/30/fordom...otikapolitikk/

http://tjomlid.com/2009/10/31/fikk-s...-om-narkotika/

http://tjomlid.com/2014/07/07/brus-vs-marijuana/

http://tjomlid.com/2011/02/20/ny-stu...sy-er-ufarlig/
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det er mulig å sniffe kif, men du blir ikke fjern av det nei, siden THC ikke er vannoppløselig
Vis hele sitatet...
Kief nasalt kan vel taes opp selv om det ikke binder seg til vann? Spiser man weed rent, blir en fremdeles fjern, selv om biotilgjengeligheten er lavere dersom tetrahydrocannabinolen ikke er bundet til fett.
Sist endret av Relevant; 11. mai 2015 kl. 15:51.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Kief nasalt kan vel taes opp selv om det ikke binder seg til vann? Spiser man weed rent, blir en fremdeles fjern, selv om biotilgjengeligheten er lavere dersom tetrahydrocannabinolen ikke er bundet til fett.
Vis hele sitatet...

Benzoer er heller ikke vanløselige og kan ikke sniffes, men de taes jo opp i magen likevel. Henger ikke med på logikken din
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Benzoer er heller ikke vanløselige og kan ikke sniffes, men de taes jo opp i magen likevel. Henger ikke med på logikken din
Vis hele sitatet...
Non sequitur...

Benzodiasepin i seg selv er et salt, som løses opp lett i magen og evt nesen: Problemet er at f.eks la oss ta for oss Rivotril, virkestoffet er 0,5mg og resten er 40mg, altså mesteparten av pillen består av fyllstoff, som vil dekke slimhinnene i nesen din og ikke slippe til virkestoffet.

Så virkestoffet i pillene fungerer ofte ypperlig nasalt, men dosene er så små at all den andre dritten som finnes i piller for at mennesker dekker for hinnene som skal ta opp stoffet, ofte klumper det seg sammen og du ender opp med å enten harke og spytte det ut eller svelge det og ta opp virkestoffene via magen som du egentlig burde ha gjort fra start.

Delta-9-THC igjen er mer lik en olje, i kalde temperaturer er det en glassaktig masse, men i varme smelter det.
Dette er dårlige forhold for å bli tatt opp via nesen, spising og røyking er mye mer effektivt for å få i seg det.
Sist endret av Dodecha; 11. mai 2015 kl. 18:45.
Kan ikke se at vi er uenige.

Kan du finne en kilde som sier at benzodiazepiner (ikke midazolam) er vannløselige?
Sist endret av TrippyKing; 11. mai 2015 kl. 18:52.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Kan ikke se at vi er uenige.

Kan du finne en kilde som sier at benzodiazepiner (ikke midazolam) er vannløselige?
Vis hele sitatet...
Der hadde du faktisk helt korrekt, jeg beklager så meget. Benzodiasepiner er for det meste uløselig i vann, men løselig i alkoholer. Clonazepam har en vannløseliget på under 0.1.
K93
K93's Avatar
Trådstarter
Ser tråden har gått litt off-topic
En liten oppdatering; sammarbeider nå med fb siden http://fb.com/legaliser og headshop sponser siden tenkte jeg skulle få laget noen klistremerker til å ha på baksiden av bilen eller andre plasser så om noen har tips til hvordan de skal se ut eller vill ha en bare si ifra
Sist endret av K93; 12. mai 2015 kl. 21:25.
Sitat av DotEXE Vis innlegg
Ser tråden har gått litt off-topic
En liten oppdatering; sammarbeider nå med fb siden http://fb.com/legaliser og headshop sponser siden tenkte jeg skulle få laget noen klistremerker til å ha på baksiden av bilen eller andre plasser så om noen har tips til hvordan de skal se ut eller vill ha en bare si ifra
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig et digert klistremerke av et cannabisblad!
Som rusmisbrukeren sier, et stort fint blad av den fantastiske planten, samt noe tekst med de positive effektene fks ��
K93
K93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ser bra ut! Lagd selv?

Har lyst til å få domenet inn i logoen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DotEXE Vis innlegg
Ser bra ut! Lagd selv?

Har lyst til å få domenet inn i logoen
Vis hele sitatet...
Ja, fantastisk om du vil underbygge alle fordommer som finst mot stonere.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Klistremerker kan være en dårlig idè.

Cannabismarsjen i Trondheim (tidlig 2000) delte ut klistremerker i forveien av arrangementet til mange folk, resultatet er at organisasjonen ble nedringt av sure folk som hadde fått klistremerkene på bilen sin, lyktestolper i nabolaget etc..
Sist endret av Dodecha; 13. mai 2015 kl. 18:01.
Også på bakruten i bilen..

Kjekt om du liker urinprøver sier bare jeg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når du kommer til legen for urinprøve så kan du klistre noen merker på dørene der også i samme slengen. Er jo gøy for dem som er nervøse for å gå til legen
Russeknute 2016: På en politibil
▼ ... over en uke senere ... ▼
K93
K93's Avatar
Trådstarter
har lagt klistremerkene på is, tror jeg heller satser på t-skjorter

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Hmm, publisering dato til artiklene hadde vært fint, og kanskje en kategori sortering?
Sånn at du kan huke av for å bare få frem bil/førerkort relaterte cannabis artikler, dyrking artikler, straffedømte cannabis artikler, cannabis forskning osv.
Vis hele sitatet...
da har jeg lagt til en stikkord sky
Sist endret av K93; 31. mai 2015 kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.