Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 406
Heisann, grafikk kortet røyk på pcen min, så jeg må stappe inn et nytt grafikkkort. Jeg har tatt en titt på 4870x2 og 295GTX, disse er enda litt dyre, men om det er best "bang for the buck" så er ikke dette noen hindring

Jeg har èn PCI express slot så crossfire\SLI er ikke et alternativ (ved mindre noen mener det er bedre å kjøpe et nytt HK med CF\SLI støtte), jeg er klar over at PSU'en(500W) kanskje må oppgraderes, vil i såfall 750W holde? Så hvis det er noen som har en ide om hvilket kort som gir mest ytelse for penga så er jeg glad for svar.

Dagens specs:
500W psu
Q6600 @ 3.6ghz
evga 9800 gtx "super clocked"
4gb random ram
Jeg ville tenke på å kansje gå til 750W'n om du tenker på å ha noen kraftigere kort kjørende i sli/crossfire, men 500W er greit nok om du bare bruker ett.

4870x2 har jeg sikkla lenge på, men jeg klarer meg med 9800 GTX+ jeg (men om jeg hadde hatt litt extra cash å svi, hadde jeg gått for det)

Men du, du har jo rett på ny 9800? Om den er utenfor garanti-tiden, så er det jo reklamasjonsrett på opptil 4 år. Jeg tenker vertfall slik at det du har kjøpt, burde være ment for å holde seg i mer enn 4 år da.
Kommer veldig ann på hvilket merke 500W'en er da?
4870x2 er et godt valg