Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1009
Jeg kommer ikke inn på internett i linux. Bruker en linux live cd for å sjekke om jeg har en hw eller sw feil. Får bare kan ikke vise siden. Noen som har noe tips på hvor jeg sjekker feks trådløse tilkoblinger osv?
åssen distro bruker du sa du?
Trådstarter
knoppix tror jeg

Jeg fant ut hvordan jeg kom på nett. Måtte sette på DHCP på ETH1. Hvordan tar jeg en ping-test på knoppix (linux)? Hva er commanden? Takker for svar
Sist endret av Amundo; 23. januar 2009 kl. 20:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew

Kode

ping hostname
Sist endret av Tias; 23. januar 2009 kl. 21:43.
Takker for tilbakemeldingen
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvilken mappe mener du? Bruken av chmod bør ikke overdrives for å bevare linux' gode sikkerhet

Sitat av Amundo Vis innlegg
knoppix tror jeg
Jeg fant ut hvordan jeg kom på nett. Måtte sette på DHCP på ETH1. Hvordan tar jeg en ping-test på knoppix (linux)? Hva er commanden? Takker for svar
Vis hele sitatet...
sudo dhclient eth1?
ping 195.159.0.100
Jeg har en relativt god følelse om at du ikke har oppdatert drivers på linux. Linux operativsystem kommer ikke med innlagte drivers til trådløs, ta i ledningen og oppdater.