Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1336
Jeg hadde 2 minutter på meg til å ta et kjapt portrett av singer/songwriter Elise Vatsvaag her om dagen. Tok henne med ut på terassen på jobben og var heldig med været - lett overskya. Her står hun ca 1 meter fra veggen, og ser inn mot veggen. På vei ut gjetta jeg eksponeringen, og traff perfekt på første forsøk. 15 sek verdifull tid spart, bare det!

Elise er aktuell om dagen for hun lager album og hun gir bort sangene gratis. En sang i måneden. Syns selv det er et ganske kult prosjekt ettersom trenden i musikkbransjen er at alt skal koste mer.

Rent teknisk er ikke bildet en höydare, men jeg syns high-keyeffekten ser fin ut her. Hva er deres meninger?
Lukker: 1/125
Blender: f/2.5
Brennvidde: 50mm
Iso: 200
http://farm8.staticflickr.com/7069/6851463515_7877c9ed96_b.jpg
Nydelig jente, perfekt eksponering, fin plassering og vinkel. Bakgrunnen er akkurat som jeg liker den.
Har ikke noe mer konstruktivt å si egentlig,
Enig med olaPola. Men burde kanskje få frem leppene litt mer?
Jeg kan ikke si annet enn at jeg syns du har gjort en god jobb.
Syns bildet var behagelig å se på.

Det eneste jeg kan pirke litt på er at skuldrene hennes ble litt uskarpe, men det var ikke noen forstyrrelse av betydelig karakter ettersom at man umiddelbart fokuserer på ansiktet til Elise.
Jaja.. Når jeg tenker meg om var muligens gjenskinnet i brilleglasset også litt irriterende.

Uansett var det bare bagateller som jeg prøver å finne.
Harmonisk utsnitt, fin eksponering, men litt for dodget på øynene for min del. Ellers ikke noe å utsette på
På min skjerm gikk ansiktsformene/-fargene litt i ett, men ellers er dette et bra bilde, forholdene tatt i betraktning.
Liker! Enig med over, gikk litt i ett. Og jeg ville plassert henne litt mer til høyre, men det er kanskje bare min smak! Men ellers veldig bra.
Sitat av Knask Vis innlegg
Det eneste jeg kan pirke litt på er at skuldrene hennes ble litt uskarpe, men det var ikke noen forstyrrelse av betydelig karakter ettersom at man umiddelbart fokuserer på ansiktet til Elise.
Jaja.. Når jeg tenker meg om var muligens gjenskinnet i brilleglasset også litt irriterende.
Vis hele sitatet...

Skuldrene er uskarpe pga liten dof. Har holdt meg mye rundt f.2 i det siste, og liker det!
Ellers enig i gjenskinnet i brillene.

Har også fått andre kommentarer på øyene. Jeg ser at det kanskje blir litt mye på skjermen, men til mitt forsvar er bildet printet på avispapir/dasspapir, så man må dra litt i spakene for å få det frem.

Kjekt å få så hyggelige tilbakemeldinger. Dette er absolutt ikke min stil, så det er gøy at jeg har fått det sånn halvveis til hvertfall
For noen nydelige øyne hun har
Utrolig pent og behagelig bilde

Eneste jeg kan klage på er at en nesten ikke kan se leppene hennes og at det er et turkis gjenskinn i brillene.