Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 857
Hallois

Jeg har etpar maskiner i nettverket mitt, en ubuntu server (vanlig desktop edition) den får ok(grønt lys) på torrent, kjører vuze på den.

Men på min stasjonære pc som pr nå kjører mandriva free, får jeg ikke ok med samme hvilket torrent prog jeg prøver med.

Ja har alle porter som jeg behøver åpne. Har også testet med samme port som ubuntu'n bruker, men da får jeg att den er stengt (ref canyouseeme.org) men bytter jeg den tilbake til ubuntu så får jeg att porten er åpen...

Noen som vet hva dette kan være? På min stasjonære pc så har jeg kun fått til å installere mandriva free. Den har tidligere hatt vista og da funket torrents helt ok

mvh D
Lokal brannmur.
Trådstarter
I hva?

Jeg har jo satt portene rett og til rett ip osv.. ubuntu funker jo knall med en gang. Og nei, kan ikke bruke den til nedlasting 24/7

mvh D
▼ ... over en uke senere ... ▼
En enkel kommando for forwarding av porter til din spesifikke IP.
(Dettte fordi jeg ser på din Ubuntu som NAT server, på lik linje med det jeg har hjemme)

iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport <PORT> -j DNAT --to <LOKAL IP>


[Modem] - [Ubuntu/Linux Server] - [GBit Switch] - [Nettverksenheter: Maskiner, trådløsrouter, etc.]
Sist endret av dosky; 3. februar 2009 kl. 09:16.