Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1180
etter litt rando spotify surfing i dag dukket det plutselig opp en perle av en låt.
den er progrock basert.
jeg har hørt mye prog før,men denne låten hadde så mange flotte aspekter og detaljer med seg både musikalsk og vokal messig(forumleringen av ord er rett og slett nydelig),sangen når sitt klimaks på 4.00 og utover,høyt volum og dyp lyttning enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=gNA-6JqKsVQ

ps kan høres på spotify for bedre kvalitet
Sist endret av Cosmos; 9. september 2010 kl. 12:22.
Dette er ikke helt min stil, men jeg må si at det er noe av det bedre jeg har hørt ja.
Tusen hjertelig takk Dette bandet MÅ sjekkes nøye ut!

Du har sikkert hørt dem før, men om ikke så sjekk ut Liquid Tension Experiment (1 & 2) Her anbefales "When the water breaks", "Acid Rain" og "Biaxident" varmt. I tilegg sjekke ut Porcupine Tree (IQ her minner meg mye om PT Sanger å høre der er i første omgang hele "Fear of a dark planet"-albumet og om det smakte er det bare til å gå bananas på spotify og høre resten.

Enjoy, og igjen; takk!
Sitat av Rippler Vis innlegg
Tusen hjertelig takk Dette bandet MÅ sjekkes nøye ut!

Du har sikkert hørt dem før, men om ikke så sjekk ut Liquid Tension Experiment (1 & 2) Her anbefales "When the water breaks", "Acid Rain" og "Biaxident" varmt. I tilegg sjekke ut Porcupine Tree (IQ her minner meg mye om PT Sanger å høre der er i første omgang hele "Fear of a dark planet"-albumet og om det smakte er det bare til å gå bananas på spotify og høre resten.

Enjoy, og igjen; takk!
Vis hele sitatet...
alltid kjekt å dele kvalitets musikk

har hørt liquid tension,men porcupine tree skal jeg sjekke ut har for det meste hørt på litt hardere prog før som symphony x,spastic ink,planet x osv osv,men har begynt å sette pris på litt roligere saker i det siste.

den sangen er nok en perle blandt få hos iq,men dark matter albumet deres er bra
Hold meg oppdatert på hva du synest om Porcupine. Hørt om "Vanden Plas" eller "King`s X" forresten?

- Du er forresten også en av svært får jeg nå vet om som i det hele tatt noensinne har hørt om Spastic ink :P

Om du liker å utforske ny prog kan du jo boltre deg her: http://www.progarchives.com/
Sist endret av Rippler; 10. september 2010 kl. 14:12.
Myk men heftig prog= The flower kings

Svenskene er geniale på musikk!
Herlig! Takk for at du delte!
Sitat av Rippler Vis innlegg
Hold meg oppdatert på hva du synest om Porcupine. Hørt om "Vanden Plas" eller "King`s X" forresten?

- Du er forresten også en av svært får jeg nå vet om som i det hele tatt noensinne har hørt om Spastic ink :P

Om du liker å utforske ny prog kan du jo boltre deg her: http://www.progarchives.com/
Vis hele sitatet...
porcupine tree var deilig lyttning,og faktisk god leksemusikk( her har jeg problemer med å finne noe hørbart da det som oftest distraherer meg)
Vil bare anbefale Rush og Yes. 2 av de beste progrock banda imo (70-talls stuffet, liker ikke 80's stuffet så godt.. )
Sitat av Cosmos Vis innlegg
porcupine tree var deilig lyttning,og faktisk god leksemusikk( her har jeg problemer med å finne noe hørbart da det som oftest distraherer meg)
Vis hele sitatet...
Hører selv mest på dem i bilen til/fra jobb. På jobb har jeg bare iPoden på shuffle og blir like glad hver gang en PT sang avbryter en ellers random spilleliste.

Synest forresten PT blir bedre å høre på når en har røyka. Rart det der
Dette likte jeg