Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 68033
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg vil tro at det er mindre farlig å ånde inn alkohol enn å drikke det, det slipper vel å gå gjennom levra og nyrene da om jeg ikke tar helt feil?
Vis hele sitatet...

Hva skal det gå igjennom, hvis ikke lever og nyrer?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Vann er et løsemiddel, men å sitte i en sauna er ikke livsfarlig for den grunn. At det er et løsemiddel gjør det ikke automatisk ekstremt giftig å innånde det.

Jeg vil tro at det er mindre farlig å ånde inn alkohol enn å drikke det, det slipper vel å gå gjennom levra og nyrene da om jeg ikke tar helt feil?
Vis hele sitatet...
Å joda, det går igjennom levera. Alt i blodstrømmen renskes igjennom levera. Nyrene er jeg ikke sikker på..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Vann er et løsemiddel, men å sitte i en sauna er ikke livsfarlig for den grunn. At det er et løsemiddel gjør det ikke automatisk ekstremt giftig å innånde det.

Jeg vil tro at det er mindre farlig å ånde inn alkohol enn å drikke det, det slipper vel å gå gjennom levra og nyrene da om jeg ikke tar helt feil?
Vis hele sitatet...
Når det innhaleres går blir det tatt opp i blodet via lungene, når man drikker blir det tatt opp i blodet via tarmsystemet. Leveren og nyra er organer som renser blodet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Relevant Vis innlegg
Etanol er et løsemiddel. Og innånding av løsemidler, som denne tråden hovedsaklig går ut på, er veldig farlig.
Vis hele sitatet...
Vatn er eit anna løysemiddel. At det er eit løysemiddel vil i kjemien sei at det er i stand til å løyse opp eit anna stoff. I dagligtale vil det imidlertid sei ei organiske løysemidler.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dette virker nå veldig lurt, siden man ikke får i seg noe kalorier, og man vil ikke bli kvalm, siden du har ikke noe alkohol i magen. Men er dette like farlig, som f.eks bensin, eller butan/propan etc? Har vanskelig for og tro det, men er alltid på den sikre siden.
Vis hele sitatet...
Du får nok i deg samme mengda kalorier om du puster det inn eller om du drikker det. Haken med å ikkje drikke det er at du neppe har like god kontroll på dosen, og at inntak via lungene kan ha ukjente skadefølgjer. Opptaket er kjappare enn ved å drikke det.

Men like farleg som bensin etc. er det ikkje, ettersom etanol ikkje har samme verknadsmekanisme som dei stoffa. For det er måten dei stoffa gjev rus på som er skadeleg i lengda. Så å puste inn etanol er nok relativt trygt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dette sjokkerte meg, ruser folk seg på neglelakk fjerner?
Dum som jeg er lukter jeg ofte på neglelakkfjerneren om kveldene når jeg fjerner neglelakken, syntes det lukter godt haha. Siste gang jeg gjør det etter skadene du ramsa opp, blandt annet død ..
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde egentlig aldri tenk til å innta annet en lystgass.

Men så snublet jeg over Diethyl Ether, løp til apoteket å skaffet 100ml.
Ut ifra det lille jeg kunne oppdrive av info så var det noe annet en det folk vanligvis huffer på og det hadde blitt brukt medisinsk for mange år sia.

NMDA reseptor antagonist?

Sikkelig digg rus, noe imellom alkohol/lystgass ish.
Veldig veldig ubehagelig å lukte på, har ingenting å sammenlikte det med.

Sakte med sikkert så blir jeg veldig tung og sløv. Havnet i min egen boble av null bekymringer, bortsett fra den ekstreme brannfaren.

Rusen varer i ca 20 min, men pga lite info om risikoen så turte jeg ikke huffe meg til hallusinasjoner++

Er det noen her som har noen linker til informasjon om bruk av Ether?
Eller noen som har erfaring med dette stoffet?

Er interesert i dosering ved oralt bruk også.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Diethyl ether er ikke noe nytt, medisinstudenter o.l. har ruset seg på det opp igjennom tidene. Ble brukt som anestesimiddel i moderne medisin sin spede barndom.

Det er fremdeles et løsemiddel og langvarig bruk vil føre med seg både skader og avhengighet.

Dosering være ca 15-20ml innhalert over 10-20minutter som minste dose for anestetisk effekt, å miste bevissthet altså, da kan man si at dosene for rekreasjon er under dette.

Og så må jeg jo også innvie de nye unge med dette klassiske klippet av Ether bruk.
Sist endret av Dodecha; 21. februar 2024 kl. 21:23.