Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2617
I dag var det tre minutt stillhet klokkka 12, Nokon som haldt det ?


Viktig med solidaritet, og fordømming av Terror så me kan bli kvitt det.

Kva meiner du sjølve om terrorisme og dreping av uskyldige personer ?

Sjølve syns eg det var viktig med desse tre minuttene (tre minutter av mitt liv, for å minne om alle liva som gjekk tapt i Madrid)
Jeg personlig ser ikke hva det skal hjelpe å være stille i 3 min til ettertanke for de stakkars meneskene dær nede, men jeg overholdt disse tre minuttene av respekt for ofrene...

men jeg sier meg enig med deg deg angående terorismen generelt...

*Respekt
Vi ble kvitt veldig mye terror når vi sto stille!

Jeg selv syntes seff det er hyggelig å stå stille for ofrene, men det hjelper ikke imot krigen mot terror

Jeg sier bare en ting:
Faen ta USA og terrorbøller...
Er vel ikke USA sin skyld at det finnes terror i verden ? religiøse psykopater vil det bestandig finnes...

Det er forsåvidt sant at det ikke hjelper å stå stille i 3 min, jeg antar terror svina la nye planer de 3 minuttene men det er jo opp til dem...

men som sagt ... respekt mann :P
Respekt seff...

USA er bare idioter synes jeg
Jeg snakker selvfølgelig om sjefene der borte da og de religiøse idiotene som jeg klikker på...
Vel å si at hele USA er en jeng idoter er vel ganske smalløyd :-P

men.. ja enig med deg sånn generelt jeg
kan ikke påstå at jeg sa så mye klokka 12 nei... hadde norsk-tentamen
Streng beskjed på jobb om å be kundene vente. EU's rekomendasjoner eller hva dem nå kalte det. Stille var det ialle fall.
Var ikke særlig stille rundt meg. Noen treminutters stillhet hadde jeg ikke hørt om...

Ikke liker jeg å bli "prakket på" slike ting, heller. Sånt skal man isåfall gjøre utav eget initiativ, ikke fordi storebror sier det...

Når det gjelder terroren i verden så jo, brorparten av skylda kan tildeles usa.
3 minutters stillhet her på skolen også, pluss flagg på halv stang..! Skjønner egentlig ikke vitsen med 3 minutters stillhet, vi respekterer dem fordet..! men jeg også gjorde som de sa og holdt kjeft! :P
feil, brorparten av skylda kan tildeles kapitalismen, og USA er kapitalismens høyborg.
Klokka 12.00 hadde 10. klasse Ny norsk tentamen, så alle holdt kjeft hos oss..
Offtopic og @ commie:

USA er et symbol på kapitalismens ekle ekstremitet. Kapitalismen i seg selv kan umulig skyldes direkte på.
Synes det er så grusomt unødvendig med slike stunder.
Hva faen skal det hjelpe?

Satt i gymsalen vi, holdt på å fnise oss til døde, fordi jeg hviska den lille ideèn om hvor ironisk/morsomt det ville vært om noen "slapp ei skikkelig bombe nå".
Jeg visste ikke om disse tre minuttene med stillhet.
Jeg er dybt uenig med trådstarteren, det hjelper ingenting med tre minutters stillhet eller fordømming. Slike tiltak gjør ingenting konkret for å bedre situasjonen. Solidaritet er viktig, men for oss å holde kjeft i tre minutter er poengløst.
Opprinnelig postet av ztaale
Vel å si at hele USA er en jeng idoter er vel ganske smalløyd :-P

men.. ja enig med deg sånn generelt jeg
Vis hele sitatet...
Jeg snakket da ikke om alle da...
Les posten min engang til du
Vet ingenting
Ja, vi hadde det på skolen, men ikke i 3 minutter. Rektoren hadde bestemt at vi skulle ha 1 minutts stillhet klokken 12.
Jeg var på jobb på en barneskole jeg. Hadde andreklasse kl. 12. Tror ikke det var 3 sekund med stillhet der engang

Now...ztaale: USA sin skyld eller ikke...don't know. Det som er faktum er at USA har finansiert hele jævla Osama, og bevegelsen hans. George Bush (senior) gav jo 16% av sin personlige formue til Osama, så på sett og vis så har USA ihvertfall litt av skylda for en del av terrorismen. Den andre delen har nok bare kommet av at USA lenge har blandet seg inn over alt. Styrta lovlig valgte demokratiske styrer, og satt inn diktatorer...som de sener har angret på, bl.a. pga. de ikke tjente så mye som de hadde regna med...og dermed er det på'n igjen...

Slik jeg ser det er USA omtrent synonymt med terrorisme...
Poenget er at du skal bruke de tre minuttene til tenke på de som har mistet alt på grunn av dette, og kanskje be for dem om du er religiøs. Det er viktig for Norge å vise solidaritet med Spania, ikke bare fordi vi føler med dem, noe jeg virkelig håper alle gjør, men også for å ha et godt forhold. Når Norge som nasjon bestemmer for at hele landet skal være stille i tre minutter, sender jo det en melding...

På Nesbru Vgs. var det stort sett stille i de tre minuttene.
3 min? Pffft, var stille i minst 30 min!*
Opprinnelig postet av commie
feil, brorparten av skylda kan tildeles kapitalismen, og USA er kapitalismens høyborg.
Vis hele sitatet...
Det finnes nok en god del mer kapitalistiske land enn USA der ute...

*hadde prøve.
Nevn to...
Såg ingen flagg på min skole, og vi hadde bare et minutt klokken 12:14 eller noe slikt...

Lame....
Selv om jeg har full sympati for Spania og for ofrene og de etterlatte etter terroraksjonen synes jeg det er noe dobbeltmoralistisk sippete vrøvl å ha tre minutters stillhet over de 200 døde. Hva med de titusener av palestinere som er drept i midtøsten, eller for de 30.000 som dør av sult hver jævla dag! Fordi Spania er NATO-allierte og fremtidige med-medlemmer av EU er dette plutselig så grusomt..
Opprinnelig postet av duxo
Synes det er så grusomt unødvendig med slike stunder.
Hva faen skal det hjelpe?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig hjelper det ikke ofrene, de blir ikke levende igjen, men når vi markerer dette så viser vi respekt ovenfor de pårørende og avsky mot terror. Det blir på en måte noe av det samme som en begravlse, det hjelper forsåvidt ingen, men kjenner man en som dør går man i begravelsen...
Hørte ikke noe om dette før etter 12 engang jeg. Og sønnen min skjønnte visst ikke at man ikke kan skrike da

Synd dette, men det er desverre sånt som skjer i dagens samfunn. Å spekulere hvem som har indirekte skyld er vel ikke akkurat enkelt, men vil tro USA ikke er totalt uskyldige i noe.
Opprinnelig postet av ninja5000
Nevn to...
Vis hele sitatet...
Tar de to aller mest åpenbare: Singapore og Japan.

edit: når jeg tenker meg om så er vel Taiwan mer kapitalistisk enn Japan.
Sist endret av Argus; 15. mars 2004 kl. 16:33.
Jeg er helt enig, hvis det skal vises noen form for solidaritet for ofrerene i Spania, så burde det være det for de i bl.a. alestina og resten av midtøsten hvor det har vært konflikter hvor mange har blitt drept i årevis.....
Jeg glemte det. Jaja, greit nok at vi skal være medfølende, men det finnes andre måter å være medfølende på. Kansje følge opp hver eneste familie eller noe. Tre minutts stillhet er uansett noe som vil være glemt om et par dager.

Vil bare si at jeg ikke syntes det var greit at terrorister bombet toget, men at tre minutts stillhet ikke hjelper noen som helst.

Edit: skrivefeil, Takk DonT!
Sist endret av pinnsvinet; 15. mars 2004 kl. 23:07.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Argus
Det finnes nok en god del mer kapitalistiske land enn USA der ute...
Vis hele sitatet...
Som ninja5000 sier nevn to...og ikke minst nevn to som er like betydningsfulle som USA... Han sa høyborg ikke det absolutt mest kapitalistiske landet

edit: Men åssen påvirker Japan, taiwan og singapore terrorisme, og hva faen har de å si i verdenspolitikken i forhold til USA?
Han sa kapitalismens høyborg, ikke kapitalismens redskapskur og verktøybod.

Vi hadde 3min på vår skole... Jeg brukte de minuttene på å tenke på at det er vanskelig å få grep om hvor omfattende situasjonen egentlig er, når noe slikt skjer så langt borte.

Dessuten angrer nesten (jeg sier nesten) ettertid at jeg holdt kjeft det... Hvor mange sekunder holdt noen av oss kjeft for de som døde i Afghanistan eller Irak... De fleste av dem som døde der var jo også offer for terror. Indirekte ettersom de ble angrepet fordi de kanskje hadde forbindelse med terrorister, direkte av USAs egen terrorisme som de ironisk nok kaller "Krigen mot terrorisme"...
Sist endret av SilverKhan; 15. mars 2004 kl. 19:07.
Opprinnelig postet av pinnsvinet


Vil bare si at jeg syntes det var greit at terrorister bombet toget,
Vis hele sitatet...
Det ble vel feil, eller?
Opprinnelig postet av SilverKhan
Som ninja5000 sier nevn to...og ikke minst nevn to som er like betydningsfulle som USA... Han sa høyborg ikke det absolutt mest kapitalistiske landet
Vis hele sitatet...
Heh, dummeste posten jeg har lest i dag, og etter web0 sin post så trodde jeg det skulle være vanskelig å overgå.

Men jeg kan prøve å svare på anmodningen din: siden USA er utvilsomt det mektigste landet i verden, så er det umulig å finne et annet land som er like betydningsfullt som USA.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Argus
Heh, dummeste posten jeg har lest i dag, og etter web0 sin post så trodde jeg det skulle være vanskelig å overgå.

Men jeg kan prøve å svare på anmodningen din: siden USA er utvilsomt det mektigste landet i verden, så er det umulig å finne et annet land som er like betydningsfullt som USA.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke vi skal begynne å flame hverandre med hvem som poster dummest, men hvis du hadde lest posten min ordentlig hadde skjønt at jeg sier akkurat det samme som du sier i ditt svar på "anmodningen" (trodde det vanskelig kunne missforstås for noe annet en retorisk anmodning, men jeg tok visst feil).
Kapitalismens høyborg kan ikke i denne sammeheng bety det land som er mest kapitalistisk, men et land som er ganske kapitalistisk pluss har mulighet til å utnytte den til indirekte å skape terrorisme, som commie mener her... Sounds more like US than Japan to me...

Å påstå at Singapore, Taiwan eller Japan er kapitalismens(og også terrorismens høyborg) høyborg blir jo direkte latterlig... Og det er nemlig det du gjør når når du sier noe slikt i denne sammenhengen...

Du gir meg dagens dummeste post award, oh the irony
Opprinnelig postet av Mr-ISO
Synd dette, men det er desverre sånt som skjer i dagens samfunn. Å spekulere hvem som har indirekte skyld er vel ikke akkurat enkelt, men vil tro USA ikke er totalt uskyldige i noe.
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt ikke spekulasjoner når vi poengterer at vi har USA å takke for det meste som foregår av terrorisme i verden. Ja, klassiske terrorister er slemme og bomber oss "snille" og "siviliserte" vestlige borgere, men det er faen meg bare for sandpartikler å regne satt opp imot USAs overgrep rundt om i verden.

Det er ikke rart folk hater usa som pesten. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: det er virkelig synd terroristene ikke har mer vett i skallen og eliminerer hele jævla maktapparatet i usa istedenfor å angripe uskyldige sivile. Jeg hadde ikke felt en tåre om de som tar utenriksbeslutninger i usa hadde blitt bomba sønder og sammen. Jeg hadde tvert imot jubla høylytt og erklært personlig høytid. Setter det på spissen, ja.
Enig med alt SilverKhan har sagt i denne tråden.

Vi hadde ikke noen stillhetsstund på vår skole, men jeg skal ta en nå for alle som ble (og blir) drept i Irak og Afganistan. Og en liten en for de i Spania.
Jeg inngår herved en 13 timers stillhetsperiode for alle de USA har drept opp gjennom årene...
Opprinnelig postet av SilverKhan
Jeg synes ikke vi skal begynne å flame hverandre med hvem som poster dummest, men hvis du hadde lest posten min ordentlig hadde skjønt at jeg sier akkurat det samme som du sier i ditt svar på "anmodningen" (trodde det vanskelig kunne missforstås for noe annet en retorisk anmodning, men jeg tok visst feil).
Kapitalismens høyborg kan ikke i denne sammeheng bety det land som er mest kapitalistisk, men et land som er ganske kapitalistisk pluss har mulighet til å utnytte den til indirekte å skape terrorisme, som commie mener her... Sounds more like US than Japan to me...

Å påstå at Singapore, Taiwan eller Japan er kapitalismens(og også terrorismens høyborg) høyborg blir jo direkte latterlig... Og det er nemlig det du gjør når når du sier noe slikt i denne sammenhengen...

Du gir meg dagens dummeste post award, oh the irony
Vis hele sitatet...
Pfft, "høyborg", "mest kapitalistike land"; samme det..

Ok da, faen.
toskete de ville aldri gjort noe sånn for oss.. typisk scandinavia dette!
Opprinnelig postet av ninja5000
Jeg inngår herved en 13 timers stillhetsperiode for alle de USA har drept opp gjennom årene...
Vis hele sitatet...
God ide! Så tar vi 10 års stillhet for alt annet ondt som har skjedd i verden også :P

Og, man har da for pokker ikke 3 minutters stillhet for å bekjempe terrorisme? "Vi bekjempet
mye terrorisme på disse 3 minuttene gitt".. idiot

Handler om å vise respekt.

Sist endret av Benson; 18. mars 2004 kl. 11:19.
Huff, klassen vår skulle holde kjeft i 3min, men det som skjedde var at:
1. glemte læreren det til klokka var 12.10
2. så fant hun ut at da kunne være stille i 1min istedet
3. Klassiske, jeg kikker på en kamerat, kameraten kikker på meg, vi begynner å skratt le av ingen spesiell grunn.

Jeg mener at det ikke kommer noe godt ut av det. Mye annet som kunne blitt gjort for å hjelpe.
Det var ikke mye stillhet her heller, var ikke snakk om det en gang..

Men enig med Samurai, mye annet som kunne blitt gjort!
Var ikke mye stillhet på skolen hos oss heller... Hørte faktisk ikke noe om det før det kom på nyhetene!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av DonTomaso
Selv om jeg har full sympati for Spania og for ofrene og de etterlatte etter terroraksjonen synes jeg det er noe dobbeltmoralistisk sippete vrøvl å ha tre minutters stillhet over de 200 døde. Hva med de titusener av palestinere som er drept i midtøsten, eller for de 30.000 som dør av sult hver jævla dag! Fordi Spania er NATO-allierte og fremtidige med-medlemmer av EU er dette plutselig så grusomt..
Vis hele sitatet...
Hear, hear!