Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5304
Heisann, har bestemt meg for å se på noen strøkne Klipsch RF82 MK1 høyttalere (imorgen), og disse er priset en smule høyt, og alderen er heller ikke oppgitt. Hva kan disse være verdt?

Har ikke forsterker nok til å drive dem heller, så skal se på en
Abrahamsen V2.0 som er priset 6.500kr.. Hva er denne verdt montro?


Glemte å legge til at RFene var priset 4500..
Sist endret av sebba2; 29. desember 2018 kl. 03:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
MK1 maks 3-3500, spør du meg.

V2 alt fra 4000, oppover. Spørs om det er den oppgraderte versjonen. Oppgradert fåes den i ny til 8800,-

Uansett en god kombo
Sist endret av Tilbaketrukket.; 29. desember 2018 kl. 03:50.
Peisovn
Trådstarter
47 4
Tusen takk for raskt svar! Ja tror det blir en god kombo, må bare skaffe meg noen skikkelige kabler.. V2en er ikke oppgradert nei. Håper det går i boks dette her
Kabler har mindre invirkning på lyden enn du tror. Du vil ikke høre forskjell på lampettledning og en til 1000,-/m.
Får jo rf82 mk2 til 5000,- støtt og stadig.
Peisovn
Trådstarter
47 4

Fikk klipschene for 3750. Dæven størrelsen skal det ikke stå på, de var svære

Var å så på (og nesten kjøpte) Abrahamsen v20 forsterkeren men selgeren var overbevist at 75% av nypris var en god deal for en ganske sliten og endel år gammel forsterker... Får se hva jeg lander på..

Overtok noen gode kabler som kosta 3500 engang o tiden og så trenger bare forsterkeren.
Sist endret av sebba2; 29. desember 2018 kl. 14:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville bydd 5000 for V2'en. Abrahamsen er knallgode forsterkere.

Det er mulig sende inn V2 for oppgradering hos Abrahamsen.

Er du ute etter en DAC, er V6 et godt kjøp får du den rundt 2500-3000,-.

Grattis med nye høyttalere
Peisovn
Trådstarter
47 4
Takk for det Fikk prøvespille dem med en elendig forsterker og noen sytråd-tykkelse kabler hos selger og selv da spilte de utrolig bra. Er NAD å foretrekke? Vil helst styre unna den Abrahamsen både pga pris og slitasjen den hadde.. Både volum og selector hjulene var helt løse og fjernkontrollen virket 1 av 10 ganger man trykket på den. Så vil helst finne meg en annen
Da står du over Abrahamsen kan høres ut som om den har sett sine beste dager.

NAD funker, men ikke noe jeg ville valgt selv. Smak og behag.

Music Angel (rørforsterker) har nok gitt deg en aha-opplevelse. Rør gjør noe eget med lyden.

Du får bare prøve deg fram ligger forsåvidt 2 UP V2 til under 6000,- på Finn. Har de org emballasje så ser jeg ikke noe galt i sende med Posten.
Peisovn
Trådstarter
47 4
Hadde en denon pma 1500e gjordt jobben montro? Ikke samme kvalitet og prisklasse men hvis den greier OK lyd og tåler å dra på litt er jeg ganske fornøyd?
Aldri hatt Denon på Klipsch Men gamle PMA 2000r har strøm i bøttevis til RF82.

Antar 1500 holder stand til greit volum. Er bare prøve. Er du misfornøyd prøver du noe annet
Peisovn
Trådstarter
47 4
Jeg ga faen og kjøpte Abrahamsen v20en. FY FAEN, det angrer jeg ikke på! Tusen takk for hjelpen!
Kult å se to ignorante idioter diskutere lyd seg imellom. Tør noen av dere komme til meg for blindtest av kabler og forsterkere? 10.000,- til han som hører forskjell på lisser og gokabel:-).

Når det kommer til forsterkere. En god forsterker skal ikke legge til; eller trekke fra noe i jendhold til det oprinnelige signalet. Så et en forsterker høres «varm» eller «skarp» ut, kan du dytte opp i analen sammen med en bolle. Forskjelken ligger i høyttalerene.
Det var da svært så sinna du skulle bli, warmkorv.

Kabler er jeg enig med deg i. Så de 10.000 kan du fint beholde selv

Signal elle ei. Litt av moroa er prøve det som er mulig etter sitt budsjett har man HiFi som en liten hobby.

Ja, det er hva for type høyttaler man har som spiller mest inn, enig med deg der.

Det er strengt tatt det man hører selv som spiller en trille. Ikke hva andre måtte mene

God helg.
Det å unnskylde kostnadene med HiFi ved å kalle det en hobby er utrolig teit.

Jeg har brukt alt for mye penger på lyd gjennom livet mitt, det vil jeg ikke anbefale noen å gjøre. Kjøp noe rimelig++ og bruk resten på ferie, fyll og boliglån.
Sist endret av SkyMarshal; 31. desember 2018 kl. 15:56.
Peisovn
Trådstarter
47 4
Er derfor man kjøper brukt vettu :P
@Marshall

Hvorfor skal jeg ikke kunne kalle det en hobby bare fordi det koster noen kroner?

Er ikke sånn at jeg blakker meg på HiFi. Selger noe, kjøper på nytt med kronene man solgte for.

Skjønner ikke hvordan dere klare dreie tråden til noe negativt fordi man er glad i stereo...

Ja, som om det er så fornuftig bruke pengene på fyll feks.

Kjøper selv aldri noe nytt. Handler alltid brukt stereo, da prisen man kjøper nytt for, halveres mer eller mindre bare man åpner eska.

Er forsåvidt fult mulig tjene noen kroner på HiFi handler man f.eks brukt.

Er ikke sånn at stereo som hobby nødvendigvis tømmer pengeboka/sparekontoen.

Klarer man blakke seg pga HiFi tror jeg man stengt tatt man blakker seg på de fleste områder.

Høres mer ut som om du har prioritet pengene feil den tid du brukte pengene på stereo.
Jeg har brukt masse penger på hifi og angrer ikke et sekund. Musikk er noe av det beste livet har å by på, og å unne seg et bra anlegg som man kan ha i mange mange år, er mye viktigere for meg enn "Fyll og ferie"

Herregud så mye rare innlegg det var her da. Kabler er det nok ikke mye forskjell på utenom skjerming, men forsterkere hører man faktisk forskjell på. Det hjelper ikke å kompensere med mange stygge og tøffe ord når det du sier er feil heller.
Sist endret av ID-Brikke; 31. desember 2018 kl. 18:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Peisovn
Trådstarter
47 4
Enig med deg ID-BRIKKE.
Kjører et anlegg i stua med piega høytalere (MYE dyrere enn klipschene jeg har i kjellerstua. Godt investerte penger spør du meg. Om dere mener en kvalitetskabel gir like god lyd som noen hyssinger tynne som faen, må dere bare det, men jeg velger å tro at noen skikkelige kabler har litt å si når du skal dra på litt og mye elektroder skal igjennom dem..
Har dere noen sanger som er kule å spille høylytt eller?
Ikke noe nigga neger musikk, det klarer jeg meg fint uten...
Har ett par klipch rf 82 mk1 som jeg kjøpte ny da de gikk ut av produksjon og fikk de til halv pris, kostet vell 10.000kr ordiner pris.

Makan til bra lyd for en så billi penge skal du lete leeenge etter, og elegant design i samme slengen.

Kjører de på en harman/kardon 3770 forsterker og lyden er knall! forsterkeren leverer heller ikke like mange watt som høytalerene tåler så de har enda mere og gi!

Gratulerer med bra kjøp! kos deg!

de spiller utrolig dypt og, her er 2 sanger som får de til å riste glass ut av skapene og dørhåndtak til og åpne dører!

Bad karma - Axel Thesleff
Party girls - Ludacris (Rap/nigga yo musikk)
Uvaksinert 👍
Sitat av sebba2 Vis innlegg
Om dere mener en kvalitetskabel gir like god lyd som noen hyssinger tynne som faen, må dere bare det, men jeg velger å tro at noen skikkelige kabler har litt å si når du skal dra på litt og mye elektroder skal igjennom dem..
Vis hele sitatet...
Klart at tynne som f... vil nok ha en begrensning. Men det er ikke mye strøm som går igjennom en slikt kabel så den kan være ganske tynn før man ville kunne merke noe som helst. Så kjøper man noen billige kabler på biltema med en grei tykkelse så er det absolutt ingen, altså ingen som klarer å høre noen som helst forskjell i en blindtest, ingen.
Peisovn
Trådstarter
47 4
Jaja nå har jeg kabler til 3000kr som jeg fikk gratis. Har ingenting imot det jeg hvertfall
Takk for sangtips ganjahora!

Har fått testa anlegget litt nå, er så langt fornøyd, har klart å få flere bilder til å løsne av veggen og knuse, så da virker basselementene ihvertfall
Det eneste jeg reagerer på er at 0-30 på volumet gir INGEN lyd (60 er max)
Når jeg gir gass får jeg masse lyd, men er dumt at jeg må halvveis opp på volumet før jeg i det heletatt HØRER musikken.
Har en QED puc som Bluetooth reciecer som er kobla til en liten håndholdt fiiO DAC, og deretter inn i forsterken. Får fin og klar lyd av denne.

Den lille dacen hjelper utrolig mye. Må jeg satse på en annen dac og drite i Bluetooth recieveren for å få lyd på mindre volum?

vil helst ha Bluetooth tilkobling.

Har jo og mange porter på forsterken, har TVen kobla til og. Derfor kan jeg velge mellom Bluetooth og kabel rett inn fra en pc med skikkelig lydkort. DET gir sinnsykt mye bedre lyd. Men ser jo at det blir mye styr og jeg foretrekker å bruke mobilen til daglig bruk.
Sist endret av sebba2; 6. januar 2019 kl. 18:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjør på med rega platespiller og vinyler om du har mulighet..!
Sitat av sebba2 Vis innlegg
Den lille dacen hjelper utrolig mye. Må jeg satse på en annen dac og drite i Bluetooth recieveren for å få lyd på mindre volum?

vil helst ha Bluetooth tilkobling.

Har jo og mange porter på forsterken, har TVen kobla til og. Derfor kan jeg velge mellom Bluetooth og kabel rett inn fra en pc med skikkelig lydkort. DET gir sinnsykt mye bedre lyd. Men ser jo at det blir mye styr og jeg foretrekker å bruke mobilen til daglig bruk.
Vis hele sitatet...
Chromecast Audio?
Peisovn
Trådstarter
47 4
Tenker nok jeg vil fortsette med QED Bluetooth mottakeren, men jeg lurer på om jeg evt må ha en DAC og Preamp eller noe sånt for å få mer trøkk og høyere lyd ved mindre volum? Så kjører jeg BT mottakeren rett I den og så inn I forsterkeren. Vurderer en Klipsch fronthøyttaler for å få litt mer trøkk og mer diskant. Så ser den så nydelig ut og <3

skal ha det slik at jeg enkelt kan benytte pc for å få kraftigst og renere lyd når jeg skal spille skikkelig høyt, bluetoothen er til hverdagsbruk. Funker ypperlig sånn. Fy faen disse høyttalerene er bra! De liker ikke metal så godt, men pop, techno og rock fungerer veldig bra. Godt trøkk I de fire 7 tommers wooferene og ;D
Sist endret av sebba2; 12. januar 2019 kl. 00:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil ikke anbefale front høyttaler til stereoanlegg.
Kan du i det hele tatt koble det til forsterkeren?

Fint at du er fornøyd, kos deg masse med bra anlegg!
Sitat av sebba2 Vis innlegg
Vurderer en Klipsch fronthøyttaler for å få litt mer trøkk og mer diskant. Så ser den så nydelig ut og <3
D
Vis hele sitatet...
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Vil ikke anbefale front høyttaler til stereoanlegg.
Kan du i det hele tatt koble det til forsterkeren?
Vis hele sitatet...
Antar dere snakker om senter? Så fall er jeg enig i at det ikke er noen løsning før du begynner med surroundreceiver.

Mye bedre med sub for å få mer "trøkk". En sub med amp vil avlaste FRONThøyttarene dine og på den måten også mer headroom til diskant med det du har.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Peisovn
Trådstarter
47 4
Ja mente senterhøyttaler. Du har helt rett, ID-Brikke. Har ikke utgang til det på forsterkeren engang xD
Høytalerene spiller veldig fint, men jeg merker nå at de sliter når jeg drar på litt, gjerne med en sang med mye bass. Akkurat som om diskanten bare gir etter. Blir litt vel skurrete og over et visst volum. Spiller aldri for høyt heller, og veit at høyttalerene skal tåle mer. Antar jeg må ha en skikkelig DAC nå? Bruker bare en liten FiiO dac som er beregnet til headsets. Den hjelper jo, men tror jeg må ha en større.

Ganjahora, har du DAC? Eller kun forsterker? Spiller du fra tlf/pc med kabel rett inn i forsterkeren?

Trekker tilbake at de ikke spiller fint på høyt volum. Var noe galt med DACen. så tok en tilbakestilling og nå spiller de mye finere. Men trenger fortsatt en skikkelig DAC. Sikler litt på abrahamsen 6.0.
Sist endret av sebba2; 29. januar 2019 kl. 17:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.