Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4486
Hei, for noen dager siden så bestemte jeg og en kompis å ta lsd. Klokken 7 på kvelden inntok vi begge 300 microgram med lsd, 3 timer etter inntak så kjørte jeg i meg litt ketamin og molly og hadde en ganske awesome trip. Kompisen min derimot har det helt motsatt. 4 timer etter vi intok lsdn så endte det opp me at kompisen min gikk fram og tilbake og gjentok alt han sa og gjorde hvert 10 sekund om og om igjenn i en hel halvtime, så plutseli mumler han om at han skal hente en kniv i skuffen å ta livet sitt så då reagerte jeg og prøvde å roe han ned, jeg ga han et glass med vann og prøvde å få han til å sitte ned og slappe av men så begynte han å svare sjikkeli frekt at jeg kunne gjøre det selv så prøvde han flere ganger å ta tlfn min ifra meg fordi han trodde det var hans og han påsto at jeg hadde skadet kjæresten hans.. Jeg prøvdet å snakket rolig til han og helt ute av det blå så tar han hendene åver ørene å setter ut det største brølet jeg noen gang har hørt, han skreik og ropte å hoppet å løpt å ropte at han koms til og dø og at han skulle drepe meg så tar han alt som står på bordet å kaster alt rundt i rommet å hyler som bare det.. Det ender opp med at han løper ut (bor i ganske tett nabolag) så lager han et helvettes liv utenfor leligheten så ender det opp med at husverten min kommer ned og lurer på hva helvette skjer så jeg endte opp med å ringe ambulansen i full panikk og jeg begynte jo og trippe dårlig selv pga dette så endte opp med at jeg ringte politiet også.. Rett før politiet kommer så kler han av seg så står han ute bare i gensern med tissen ute å er helt ifra seg så politet kommer springende åver plena løfter han etter armen og slenger han ned i bakken og tar på han håndjern.. Han ble sendt på sykehuset og jeg ga opp alt stoffet jeg hadde til politiet så dom som jeg var.. Det var 0.5g ketamin, 1g molly, 2,5g pot og 8 blottere lsd. Jeg var ærlig og fortalte hva som hadde skjedd og var samarbeidsvillig med politiet, men hva kan jeg få i straff? Og hva skjedde med kompisen min? Dagen etterpå så husket han ingenting og han tok bare lsd mens jeg vare på lsd, ket, molly og pot.
Kan ikke svare nøyaktig på hva du får i straff. Du blir neppe tatt for salg derimot, så lenge det ikke er veldig store mengder og du understreker at det er til eget bruk kan du regne med en bot - beløp kan jeg ikke svare deg på. Det som skjedde med kompisen din derimot er nok klassisk psykose. Det LSD ofte gjør er at det bringer frem underliggende ting så han burde være veldig forsiktig med ALT av rusmidler i fremtiden, det skal man uansett men han burde ta spesielt hensyn når sånt skjer, men det hjalp neppe med stor dose og eventuelt blanding av flere rusmidler. Ta det som en saftig lærepenge du, og spesielt kompisen din.
Piccolo's Avatar
Trådstarter
41 2
Sitat av Marriese Vis innlegg
Kan ikke svare nøyaktig på hva du får i straff. Du blir neppe tatt for salg derimot, så lenge det ikke er veldig store mengder og du understreker at det er til eget bruk kan du regne med en bot - beløp kan jeg ikke svare deg på. Det som skjedde med kompisen din derimot er nok klassisk psykose. Det LSD ofte gjør er at det bringer frem underliggende ting så han burde være veldig forsiktig med ALT av rusmidler i fremtiden, det skal man uansett men han burde ta spesielt hensyn når sånt skjer, men det hjalp neppe med stor dose og eventuelt blanding av flere rusmidler. Ta det som en saftig lærepenge du, og spesielt kompisen din.
Vis hele sitatet...
Ja etter denne episoden så blir det stop på rusmidler for ei go stund framover nå for meg ihvertfall, skal fokusere på å få jobb å andre viktigere ting i livet
Jeg var på vei til noen venner jeg ikke kjente så godt en kveld for noen år siden. 450 uq lsd ble dosen på alle mann i denne store blokk-leiligheten den kvelden. Utenom en kar som hadde jafset i seg meget høye doser 25I-NBOMe med pepper og Stolichnaya spriten sin. Jeg har alltid liksom vært sånn at "setting er alt i en trip", men pøh.. det hadde jo gått bra så mange ganger allerede før, litt tunnelsyn. Jeg kommer inn i leiligheten og stemningen er topp, det var ingenting å si på det. Alle bare satt å mimret til hverandre med Buckethead i bakgrunn. Jeg begynte allerede å føle de dårlige vibes'a som kom frem når denne karen snakket i et kjør. Jeg ville egentlig bare vekk derifra, i hvertfall nå som lsd'n begynte å funke for fullt kjør. Alt var åpent for tolkning på det stadiet der, jeg merker at jeg kanskje tok for mye selv om jeg hadde toleranse for stoffet. Jeg prøver å slappe av, prøver men får det ikke til. Denne såkalte "karen" virker utrygg begynner jeg å tenke for ofte..

Ti minutter senere går karen på rommet sitt, han kommer ut igjen med et kraftig luftgevær med blykuler og begynner å skyte på alle oss i stua. Jeg får vill panikk mens jeg også begynner å peake altfor hardt. Jeg lurer på hva faen jeg skal gjøre nå liksom!
Han brøler etter oss å sier han skal drepe oss en etter en, vi står som fortomlet mus å ser forskrekket på hverandre.
Jeg får kommet meg ut døra, mens jeg løper raskere enn Usain Bolt på 100 meter'n. Jeg er også veldig redd for de andre som er der, så jeg går opp igjen. Et haug av brøl og skrik mens naboer kommer ut for å se hva i helsiken det er som skjer i gangen. Da kommer de andre løpende for full guffe, mens han denger løs etter hodet på dem. Han ene av dem hadde blitt skutt to ganger i låret av dette såkalte luftgeværet av noe rimelig kraftige greier. Uff, for en kveld. Stakkars alle de involverte.

I det vi får kommet oss ut, kommer det en susende statue over hodet mitt. Hadde den truffet meg hadde jeg vært død eller hjerneskadet 100%. Den var av jern, en såkalt souvernir statue av Lenin som han kjøpte i Russland (Ja han var en ekte Russer) sneia hodet mitt, i panikk tar jeg den opp og tar den med meg hjem. Jeg bruker den i dag som souvernir + som mouse bungee når jeg gamer cs.(en slik;https://www.zibbet.com/nostalgiasovi...in-statue-ussr) Den får meg til å tenke at setting faktisk er alt. Man må være trygg på den man tripper med og kjenne dem veldig godt hvis man skal få noe greit ut av det. Sånn er det i hvertfall for meg NÅ!

Det var kort fortalt om hendelsen! Vi fant også senere ut av denne mannen var full av Rivotriler også. Han er nå i fengsel igjen for tiende gang.

OT: Jeg tror du vil få en bot og kanskje prøvetid i værste fall. Men boten får du nok ikke unnslippe.
Sist endret av Sluzzz; 2. juni 2018 kl. 16:17.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ouf LSD + blaze, kan sende deg på en helvetes trip.. opplevd noe ligende, funnet ut av LSD ikke er for meg
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har kun tatt syre to ganger men siste gang så babla jeg også som kompisen din TS, gjentok alt og gikk frem og tilbake, skulle opp til kompisen min for å få han ned til meg og dama for å bekrefte av vi var i live(dama trodde vi var død)... må si det egentlig var en jævlig trip.
Kunne feks sitte slik "appelsin appelsin appelsin - oj helvette jeg bad tripper - appelsin appelsin appelsin" haha.. flere som gjør dette når de tripper?
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som noen bør bytte ut LSD med meskalin neste gang.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som alle andre har sagt tidligere i tråden, tror ikke din kompis hadde noe godt ut av LSD turen. Det er mange som rett og slett ikke tåler LSD, noen kan få "utbrudd" eller få en psykose-lignende tilstand under trippen, spesielt i høyere doser.

300ug? Det er vel 3x vanlig dose? Jeg tror nok opplevelsen hadde vært mer behagelig om din kompis tok mye mindre. Kan ha vært noe med settingen og gjøre - hans psykiske tilstand etc. Er så mange spørmsål å stille.

Kan jeg spørre hvordan det går med dere to i ettertid? Har kameraten din det fint?
Anonym bruker
"Analog Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres ut som noen bør bytte ut LSD med meskalin neste gang.
Vis hele sitatet...
Kansje lurest å holde seg unna alle slike stoffer, når en får en slik opplevelse som trådstarter beskriver?
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kansje lurest å holde seg unna alle slike stoffer, når en får en slik opplevelse som trådstarter beskriver?
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Blir som å si at man ikke skal drikke øl fordi man blir idiot på sprit. Slike stoffer kan ha en veldig god effekt og det ligger nok noe under her siden han reagerte slik, men man bør da finne det man kan bruke for å bearbeide det. Og meskalin er jo som øl i forhold til sprit.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor? Blir som å si at man ikke skal drikke øl fordi man blir idiot på sprit. Slike stoffer kan ha en veldig god effekt og det ligger nok noe under her siden han reagerte slik, men man bør da finne det man kan bruke for å bearbeide det. Og meskalin er jo som øl i forhold til sprit.
Vis hele sitatet...
Vil du seriøst anbefale noen som åpenbart er mottakelige for psykoser å bruke LSD? Det går i mot all form for skadereduksjon, men ja, det hadde nok gått fint om han hadde tatt en 100ug (pluss/minus) dose, hatt rett setting, vært uthvilt, og ikke blandet det med annet pluss at han er godt rystet mentalt - men hvorfor skal man absolutt leke med ild? Han nevnte å ta livet av seg selv også, den turen der var åpenbart ikke bra for han kompisen.

TS sa han hadde en fin trip i starten, og det hadde nok holdt seg slikt om vennen hans også hadde hatt en bra tur. Psykedeliske stoffer kan føre til veldig mye bra, men det er et kan som du selv sier. Det er ikke for alle. Jeg kan ikke drikke alkohol, øl eller sprit - noen får bare en atferd som ikke er bra i det hele tatt, uansett rusmiddel.
Anonym bruker
"Troende Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er lurest og holde seg unna alle stoffer (rusmidler) uansett hvis en klarer. Når det går slik som blir beskrevet av flere her er det bare rein flaks at det har gått greit. Ikke sikkert at en har samme flaskene 2 ganger.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
LSD er no joke. Det er et stoff med skikkelige krefter. Har selv blitt helt ute av det på syre. Er jævlig når man tripper på hardt at man ikke er i stand til å huske sin forrige tanke. Kan være stuck i en tankeloop som kjenner ut som en evighet. En gang pissa jeg i hjørnet av stua.

Noen sverger til cannabis under turing, men jeg synes det bare bidrar til forvirring og koas.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er sånne som dere som ødelegger rykte for et rusmiddel når dere tar 3 ganger så mye, kanskje ikke kjenner hverandre så godt, settingen er utrolig viktig, det lå nok latent i kompisen din fra før og det er veldig Synd for han kan komme til å slite med flashbacks og alt faen som følger med. Har aldri fått psykose, men så har jeg alltid hatt respekt for LSD og tatt mindre doser enn det som er anbefalt, planlagt flere uker i forveien.

Men kompisen visste det vel ikke, men uansett. Planlegg nøye neste gang og ta mindre doser. Kanskje ikke sitte inne i en leilighet? Jeg har alltid vært ute i naturen for jeg føler meg så innestengt mellom 4 vegger.
Piccolo's Avatar
Trådstarter
41 2
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er sånne som dere som ødelegger rykte for et rusmiddel når dere tar 3 ganger så mye, kanskje ikke kjenner hverandre så godt, settingen er utrolig viktig, det lå nok latent i kompisen din fra før og det er veldig Synd for han kan komme til å slite med flashbacks og alt faen som følger med. Har aldri fått psykose, men så har jeg alltid hatt respekt for LSD og tatt mindre doser enn det som er anbefalt, planlagt flere uker i forveien.

Men kompisen visste det vel ikke, men uansett. Planlegg nøye neste gang og ta mindre doser. Kanskje ikke sitte inne i en leilighet? Jeg har alltid vært ute i naturen for jeg føler meg så innestengt mellom 4 vegger.
Vis hele sitatet...
Hvordan mener du at sånne som oss ødelegger ryktet på lsd? Selv har jeg tatt doser på 500ug flere ganger og hatt fine og dårlige turer, vi kjenner hverandre veldig godt men han her karen var ikke ærlig på at han var mentalt klar pga han uroet seg over noe utroskap med kjerringa som jeg ikke viste om så mest sannsynli er grunnen til at han fikk psykose..

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som alle andre har sagt tidligere i tråden, tror ikke din kompis hadde noe godt ut av LSD turen. Det er mange som rett og slett ikke tåler LSD, noen kan få "utbrudd" eller få en psykose-lignende tilstand under trippen, spesielt i høyere doser.

300ug? Det er vel 3x vanlig dose? Jeg tror nok opplevelsen hadde vært mer behagelig om din kompis tok mye mindre. Kan ha vært noe med settingen og gjøre - hans psykiske tilstand etc. Er så mange spørmsål å stille.

Kan jeg spørre hvordan det går med dere to i ettertid? Har kameraten din det fint?
Vis hele sitatet...
Alt er greit med meg men kommer ikke så mye ord ut av kompisen min, han endte jo opp med å ringe kjerringa oppi alt dette så ho har nokk tvingt han til å kutte kontaktn med meg eller noe sånt fordi hu ser sikkert på at dette er mi feil osv.. Veldig dømmeful person
Sist endret av Piccolo; 3. juni 2018 kl. 14:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Piccolo Vis innlegg
Hvordan mener du at sånne som oss ødelegger ryktet på lsd? Selv har jeg tatt doser på 500ug flere ganger og hatt fine og dårlige turer, vi kjenner hverandre veldig godt men han her karen var ikke ærlig på at han var mentalt klar pga han uroet seg over noe utroskap med kjerringa som jeg ikke viste om så mest sannsynli er grunnen til at han fikk psykose..
Vis hele sitatet...

Ikke direkte at dere ødelegger, men jeg tenker på legaliseringsdebatten som er ute å går for tiden, gidder ikke ta opp LSD sin historie som medisin for det vet du nok fra før.
Det jeg vil frem til er at når noen får bad trip på syre og politiet får vite det, så dømmer de stoffet og dermed vanskeligere å få legalisert pga folk ikke har planlagt det godt nok, eller har utredet seg for psyken før de tar det. Da er det så typisk å ta alle sammen under samme kam og tro at LSD ikke er for noen fordi noen hendelser har skjedd fordi psykose lå latent i den personen fra før. Noe som for meg virker helt idiotisk.
Alkohol derimot, det er jo greit for det er jo ikke så ''farlig'' selv om folk slår ned andre på byen, ødelegger ting, oppfører seg helt fucka og kjører i fylla. Men det er ikke så ille, for det er jo ikke alle som gjør det! Dobbeltmoral.

LSD kan være et bra rusmiddel, jeg ble kurert for depresjon etter en trip. Så det sier jo litt, men tror folk på meg? neeeh
Sitat av Piccolo Vis innlegg
Hvordan mener du at sånne som oss ødelegger ryktet på lsd? Selv har jeg tatt doser på 500ug flere ganger og hatt fine og dårlige turer, vi kjenner hverandre veldig godt men han her karen var ikke ærlig på at han var mentalt klar pga han uroet seg over noe utroskap med kjerringa som jeg ikke viste om så mest sannsynli er grunnen til at han fikk psykose..



Alt er greit med meg men kommer ikke så mye ord ut av kompisen min, han endte jo opp med å ringe kjerringa oppi alt dette så ho har nokk tvingt han til å kutte kontaktn med meg eller noe sånt fordi hu ser sikkert på at dette er mi feil osv.. Veldig dømmeful person
Vis hele sitatet...
Ikke hør på han der. "Sånne som dere" Det der kan skje alle - men faren for at det hender øker proporsjonalt med hvor mye du tar, LSD er veldig langt ned på stigen når det kommer til stoffer som er farlig for kroppen - men i gjengjeld så kan sånne ting som skjedde med kompisen din skje, det kan gå utrolig hardt på psyken. Du kjenner deg best, du kan sikkert ta 1000ug+ og klare deg helt fint (Uten at jeg noen gang vil anbefale det) Mens andre tåler det ikke i det hele tatt. Er det trygt å anta at kompisen din ikke har så mange turer under beltet?
Sist endret av Marriese; 3. juni 2018 kl. 15:02.
Piccolo's Avatar
Trådstarter
41 2
Sitat av Marriese Vis innlegg
Ikke hør på han der. "Sånne som dere" Det der kan skje alle - men faren for at det hender øker proporsjonalt med hvor mye du tar, LSD er veldig langt ned på stigen når det kommer til stoffer som er farlig for kroppen - men i gjengjeld så kan sånne ting som skjedde med kompisen din skje, det kan gå utrolig hardt på psyken. Du kjenner deg best, du kan sikkert ta 1000ug+ og klare deg helt fint (Uten at jeg noen gang vil anbefale det) Mens andre tåler det ikke i det hele tatt. Er det trygt å anta at kompisen din ikke har så mange turer under beltet?
Vis hele sitatet...
Første gang på lsd men han har erfaring med flein, han var nok ikke mentalt forberedt på det og tok meg ikke helt seriøs siden jeg har forklart han i en måned i forveien at han må researche lsd å være klar..
Sitat av Piccolo Vis innlegg
Første gang på lsd men han har erfaring med flein, han var nok ikke mentalt forberedt på det og tok meg ikke helt seriøs siden jeg har forklart han i en måned i forveien at han må researche lsd å være klar..
Vis hele sitatet...
Vel, de er jo ganske forskjellige. Mange som sier at LSD er lettere å kontrollere, dette er vel sant for mange. Men kommer man høyt nok på dosen så kan det bli vanskelig. Har selv ligget i fosterstilling mens hele verden rundt meg smeltet. Klarte derimot å nyte det, LSD kan ha noen ganske heftige "Closed-eye-visuals" som er morsomme Håper det går bra med kompisen din og deg.
Jesus. Pro tip: Om dere skal ut på tur igjen bør det gjøres en om gangen - en er på trip mens den andre trip sitter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Piccolo's Avatar
Trådstarter
41 2
faen denne hendelsen får meg til og noie helt på røyken.. hver gang jeg har røyktet så får jeg bare flashbacks and shit.. er det normalt?

mye av hva jeg glømte med denna trippen er kommet tilbake når jeg har røyket og jeg husker nå at da politimannen kom inn leiligheta så kicket mollyen inn for fult mens jeg peaket på lsd så trodde jeg at politimannen var en engel som skulle redde meg fra demonen ''kompisen min'' så for at den skulle redde meg måtte jeg gi alt stoffet jeg hadde i return xD

update fra kompisen min: han huska at han ikke klarte og kontrolere hva han gjorde (at kroppen hanns bare styrte av seg selv) og han husker masse blod men han vet ikke hvorfor, hele han var fult av blood og han luktet det og trodde at det var han som blødde, han husker også da han lå på plennen sammens med politiet og da han kom til sykehuset, de tok 3 blodprøver på han og satt bedøvelse i begge hendene så stakk di han med noe greier så fikk han til og sove
Sist endret av Piccolo; 13. juni 2018 kl. 21:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Bred Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Piccolo Vis innlegg
faen denne hendelsen får meg til og noie helt på røyken.. hver gang jeg har røyktet så får jeg bare flashbacks and shit.. er det normalt?

mye av hva jeg glømte med denna trippen er kommet tilbake når jeg har røyket og jeg husker nå at da politimannen kom inn leiligheta så kicket mollyen inn for fult mens jeg peaket på lsd så trodde jeg at politimannen var en engel som skulle redde meg fra demonen ''kompisen min'' så for at den skulle redde meg måtte jeg gi alt stoffet jeg hadde i return xD

update fra kompisen min: han huska at han ikke klarte og kontrolere hva han gjorde (at kroppen hanns bare styrte av seg selv) og han husker masse blod men han vet ikke hvorfor, hele han var fult av blood og han luktet det og trodde at det var han som blødde, han husker også da han lå på plennen sammens med politiet og da han kom til sykehuset, de tok 3 blodprøver på han og satt bedøvelse i begge hendene så stakk di han med noe greier så fikk han til og sove
Vis hele sitatet...
Dama også var slik, så blod over hele seg. Hun var sikker på at jeg hadde drept henne. Jævlig dårlig trip med andre ord. Kan nok forstå litt hvordan kompisen din hadde det.
Piccolo's Avatar
Trådstarter
41 2
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dama også var slik, så blod over hele seg. Hun var sikker på at jeg hadde drept henne. Jævlig dårlig trip med andre ord. Kan nok forstå litt hvordan kompisen din hadde det.
Vis hele sitatet...
var helt for jevlig å trippe selv og se dette.. fyfan noia