Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 938
Jeg har det siste året vært utrolig hektet på dubstep, som har utviklet seg til at det er kun det jeg liker å høre på. Har aldri likt musikk så hardt før. Jeg visste mine foreldre av alle hva jeg hører på. For jeg lar meg i stor grad fascinere av denne særegne måten å sette opp musikken på, den saktegående rytmen, men alikevel så energisk. Jeg fikk klart svar at dette var destruktiv musikk. Og jeg kan heller ikke bare sette på en slik låt på fest, for jeg tenker det blir for ekstremt og dreper stemning. Det er mye ulyd vil jeg nesten si og lite vokal. Og det som er av vokal, er mørke eller forvrengte stemmer som fokuserer mye på død, staff, evakuere jorda, redde menneskeheten osv. Og for ikke å snakke om platecovrene til de fleste dubstepartister: dødningshoder, forvrengte vesner, våpen, aggresive dyr, lyn og torden osv. Her er noen eksempel:
- FULL THROTTLE EP
- MAD CIVILIAN EP
- THE KING KONG EXPERIMENT EP
- TO ALL HATERS: HATE THIS EP

Utrolig godt eksempel på en låt med alt jeg mener: LLAMATRON - Death Clock

Jeg er jo klar over at dubstep er en mørkere eletronisk sjanger. Men hvis man virkelig slipper dette innover seg, mørke toner med mye ulyd, kan det kanskje påvirke humøret, sinnstemningen eller lignende? Jeg tror de som ikke kjenner dubstep i stor grad vil si at det er destruktivt og heller ikke vil kalle det musikk. Men jeg, som liker det såppass hardt, begynner å lure litt på hvor bra det egentlig er.

Så er det noe med destruktiv musikk, eller er det bare musikk, som det bare er å nyte med godt humør? Dubstep var som alle skjønner mitt eksempel på hva det kanskje kan være. Noen har har kanskje andre tanker om andre sjangrer.
IMO så er dubstep langt ifra "destruktiv musikk" spør du meg. Hele dubstep sjangeren stammer jo fra reggae. Det finnes veldig mange dubstep sanger med "glad" og positiv stemning, aka "Dur". Mye av Dodge & Fuski foreksempel, og mange andre hvis jeg leter. "Energisk musikk" synes jeg passer mye bedre Og unge mennesker har alltid lent seg mot musikk som er energisk og hard. Dubstep er nåtidens punk/rock, slik ser hvertfall jeg på det.
Sist endret av Juicekongen; 3. august 2012 kl. 01:36.
Selv Beatles var "destruktiv" og farlig musikk back in the days ^^
Har hørt veldig mye på dubstep en god stund nå. Men jeg har som regel likt den mer "metal-inspirerte" dubstep. Veldig heavy og hard sound. Min favorittproduser er Excision (favorittlåter:Headbanga Execute). Grunnen til at jeg liker "metaldubstep" framfor "reggaedubstep" er vel fordi jeg elsker metal. Jeg hører fortsatt på myye "reggaedubstep" og. Meen! Metal-inspirert er kulere imo!
Anbefaler Obsidia. Tung og heftig dubstep med akkurat nok uskyldighet til å fengsle en uten å etterlate varige mén.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Dubstep er nåtidens punk/rock, slik ser hvertfall jeg på det.
Vis hele sitatet...
Du vet åpenbart lite om hva punken handlet om.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Selv Beatles var "destruktiv" og farlig musikk back in the days ^^
Vis hele sitatet...
Nei.

Beatles var originalt mye mer rocka i stilen, helt til de ble oppdaget av en talentspeider og clean cut for å passe et kommersielt marked. De var datidens boyband før de freaket ut på syre, og selv da ble de kritisert for å hoppe sent på hippie-bølgen.

Beatles musikk og image var aldri spesielt kontroversielt. De bare ble gigantiske på veldig kort tid.

"She loves you, yeah yeah yeah".
-Beatles

"You are my fire, The one desire"
-Backstreet boys
Sist endret av fetter; 3. august 2012 kl. 09:09.
Her har du en veldig mørk dubstep sang, uvanelig mye synging i den også, om den teknologiske evolusjonen vi befinner oss i.
http://www.youtube.com/watch?v=aJXrq2qEPhc