Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1913
Hei.

Lurer på å ta Webdesignerutdannelse, NKI -www.nki.no/hva-tilbyr-vi/webdesign og eacademy - http://www.ecademy.no/studier/Webdesign er foreløpig de mest aktuelle.

Må si jeg heller litt mot ecademy da de har to 30 ukers semesteret, men NKI gir 60 studiepoeng, det er da noe.

Er det noen som har tatt noen av disse utdannelsene vil jeg satt stor pris på om dere kunne si noe om de:-)

Eventuelt sette sammen kurs fra begge skolene kunne også vært et alternativ, men hva passer best etter Webdesignerutdannelsen? Det virker som de satser litt lite på sikkerhet, men for å ta sikkerhetskurset hos Ecademy kreves det at man har tatt et par andre kurs først.
Nettstudier er dessverre et must for meg for tiden, da jeg ikke har helse til å komme meg på forelesninger.

Synspunkter, anbefalte bøker, etc er også hjertelig velkommen.

På forhånd takk

Ha en fin dag
Sist endret av Thales; 2. juli 2012 kl. 03:08.
Vil anbefale deg å sjekke opp lokale høyskoler før du bestemmer deg. Jeg tok nylig et årsstudium i IKT på himolde, og hadde ingen fag med obligatorisk oppmøte, så da er det ikke nødvendig å møte på skolen (alt kan gjøres via nett). Så jeg tok unna dette med minimalt oppmøte, ettersom jeg jobbet fulltid. Grunnen til at jeg nevner dette, er at prisen for deg vil bli LANGT lavere enn med nettstudier. Jeg betalte omkring 5000,- inkludert semesteravgifter og bøker...
Her har du trolig den beste kilden på fakta rundt den tekniske biten av webdesign: http://www.w3.org/standards/webdesign/

Du og din foreleser i tema vil ha sjans til å finne på langt mer kunstneriske krumspring enn de tørre faktaene i lenken over.
Sitat av dassmongo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Denne har vell obligatorisk oppmøte?