Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 19126
Hei folkens

jeg går fortiden på et taxi kurs i en av landets største byer. jeg har prøvd å finne ut hva en vanlig taxi sjåfør tjener i gjennomsnitt. men jeg hører så mye forkjellig.

kurs lederen mente at det ikke er noe problem å tjene over 400 000kr i året. ukurant arbeidstid må selvsakt påregnes. men så har jeg sittet på med andre sjåfører som sier de tjener mellom 600 000 å 700 000kr i året som vanlig ansatt. har aldrig møtt noen som sier de tjener mindre enn 400 000kr

er det noen her som kjører taxi eller evt kan bekrefte om det jeg har hørt faktisk kan stemme=? jeg syntes alt over 400 000kr høres ekstremt mye ut for å kjøre taxi.
Sitat av felgfelg Vis innlegg
Hei folkens

jeg går fortiden på et taxi kurs i en av landets største byer. jeg har prøvd å finne ut hva en vanlig taxi sjåfør tjener i gjennomsnitt. men jeg hører så mye forkjellig.

kurs lederen mente at det ikke er noe problem å tjene over 400 000kr i året. ukurant arbeidstid må selvsakt påregnes. men så har jeg sittet på med andre sjåfører som sier de tjener mellom 600 000 å 700 000kr i året som vanlig ansatt. har aldrig møtt noen som sier de tjener mindre enn 400 000kr

er det noen her som kjører taxi eller evt kan bekrefte om det jeg har hørt faktisk kan stemme=? jeg syntes alt over 400 000kr høres ekstremt mye ut for å kjøre taxi.
Vis hele sitatet...
kan ikke love noe lønn, pappa er taxi eier og har en 500-700k i året, men han jobber MYE. helge jobbing er en fin start, mye bedre lønn natt i helgen enn resten av uken.
just a speck of dust
jaha? Dette kommer vell ann på tilgjengelighet på kunder, avstander og priser osv. Har selv aldri snakket med en taxi sjofør som har tjent mer enn 200-300 k.
Sjåfører i Porsgrunn ligger på ca en million inntjening pr år, i følge en taxieier her.
43% av inntjeningen er din lønn.
En kompis av meg kjører inn ca 4000.- i snitt per dag. Han jobber 5 dager i uken og får ca 40% av det han kjører inn per dag.
Mao han tjener: 4000*0.4 = 1600.- per dag. 1600/antall arbeidstimer(7.5) = rundt 200.- per time.
Sist endret av Spelly; 20. mars 2012 kl. 13:36.