Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 872
Heyy, jeg er interessert i data og lurer på om det er noe som inneholder data f.eks programmering eller noe sånt i forsvaret.

Har lyst til å utdanne meg i forsvaret er i bra form, men drømmen min er å jobbe med data innen programmering.

livet på forsvaret høres spennende ut og hvis det er NOE som helst med data å gjøre, så hadde det vært awesome!
Sist endret av Fabelmk; 11. mars 2012 kl. 14:24.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Husker ikke helt hva slags stillinger de har, men jeg husker at omtrent med en gang vi kom inn i rekrutten ba de alle som hadde fagbrev i noe ta et skritt frem. Jeg har fagbrev i IKT og fikk tilbud om ditten og datten. Men fikk aldri helt taket på hva jeg faktisk skulle gjøre siden jeg ble sparket ut 7 dager senere.
Sjekk ut forsvaret.no de har egene utdanningssider=)
Cyberkrig blir jo mer og mer relevant for hver dag som går, så forsvaret trenger folk
Du har to alternativer, så vidt jeg vet om.
1. Gå lærling innen IKT-driftsfag/servicefag/serviceelektroniker (som jeg gjorde)
2. Gå Forsvarets Ingeniørhøgskole
http://hogskolene.forsvaret.no/ingen...rhogskole.aspx
Fabelmk's Avatar
Trådstarter
Xeon takk, skal se mer rundt Forsvarets ingeniørhøgskole.