Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 7246
Forord:
Vil starte med å si at jeg angrer bittert på at jeg gikk med på denne turen, men samtidig ikke. Det var et viktig vennepunkt i livet mitt og jeg trengte denne tankevekkeren. Morsomste av alt er at det ikke var mengden eller nødvendigvis syren som gjorde at det endte som det endte, heller noe jeg har hatt i bakhodet lenge for alvor kom ut på overflaten. Jeg er ikke helt uskyldig i denne situasjonen, jeg kunne håndtert det på en mer delikat og "voksen" måte om du vil, men jeg mener det var den mest effektive måten å håndtere det på, men ikke nødvendigvis den peneste måten.

Setting:
Meg, Kurt, Peder og Jonny på hyttetur til Geilo. Turen tok sted fra og med Fredag 15 Februar til og med Søndag 17 Februar. Vi var fire stykker totalt, tre av oss på syre ( 2 tabs perr person ) Vi bestemte oss for å ta samme mengde for å sikre at vi alle var på samme mentale plan til en vær tid under trippen. Sistemann var "tripsitter".. Men forferdelig dårlig på det om jeg skal si det rett ut. Vi kjørte fra Bergen tidlig på Fredagen og ankom hytta rett før det ble mørkt. Vi konsumerte frimerket først på Lørdag, og til min skuffelse sov jeg nesten ikke natten før. Hytta var ikke særlig lydtett og mannfolk i 20 og 30 årene har en tendens til å snorke så det holder.
Dette ga meg et dårlig utgangspunkt og jeg burde skjønt allerede der at dette ikke var riktig tidspunkt å trippe. Men lot det ikke stå som noe hinder.

Personer involvert

Meg: Mann i 20årene, har generelt en avslappet holdning til alt og alle og jeg går stortsett overens med hvem som helst. Kan kanskje oppfattes som litt "snål" eller merkelig i noens øyne. Aspergers i et nøtteskall. Er ikke akkurat rakettforsker men er sånn halvveis smart og jeg ser ting i relativt store perspektiver

Kurt: Barndomsvenn jeg har kjent siden barnehagen, vi er like gammel men der stopper likheten. Han er passiv aggressiv, skal alltid vinne en hver diskusjon han er involvert i selv om han vet han har feil, han truer ofte med vold når han føler seg utfordret. Han er i overkant sarkastisk, snakket dritt kun for å snakke dritt uten videre mål eller menng. Han er stortsett hele årsaken til at trippen gikk galt for meg

Peder: Ett år yngre enn meg og Kurt, vi ble først introdusert på ungdomsskolen. Han er barnslig av natur, kan helt umotivert begynne å snakke om aliens på andre planeter og lignende. Han er en godgutt men kan bli slitsom i store doser, spesielt under innflytelse.

Jonny: Den jeg har minst bekjennskap til, har møtt han 4-5 ganger tidligere og han er en nærm venn av familien til Peder. 32 år gammel og utrolig skarp. Perfekt trippe partner for de av oss som liker å filosofere om alt og ingenting. At han er eldre enn oss ble gjort åpenbart under turen. Han er årsaken til at jeg ikke kastet inn håndkleet og låste meg inne på toalettet under trippen. Potensiell trip-saver vil jeg si. Er for så vidt han som eier hytta og arangerte hele turen.

Fredag 15 Februar
Vi kjørte fra Bergen på kveldingen rett etter rushet, var tung snø på vidda men vi klarte fint å navigere oss gjennom været. Turen tok omtrent 5 timer. Måtte skuffle litt snø og den slags for å komme oss inn i hytta, var rimelig tildekket og så ut som om den ikke hadde blitt rørt på lenge. Var grisekaldt på innsiden så vi fyrte opp varmen og fant oss til rette. Fikk med en god latter da jeg vitnet en gammel kasse tv med vhs spiller i stua. Har ikke sett lignende siden 90tallet og kunne ikke hjelpe å bli litt nostalgisk. Utvalget av filmer var også en smule latterlig. Var bare gamle Western filmer i hylla, og i hylla til siden var det gamle brettspill. Alt fra Scrabble til en urgammel utgave av Monopol hvor Rådhusplassen hadde prislapp på 4000 kroner.
Ingen av oss var i humør til å se Clint Eastwood filmer fra 60 og 70 tallet og mobildekningen var noe laber så det ble ikke mye 4G på oss. Så vi bestemte oss for å gå løs på Monopol som kveldens underholdning. Følte en skikkelig "hytte" stemning om du vil, minnet meg på enklere tider da jeg reiste på turer med familen under barndommen. Som det geniet jeg er vant jeg selvsagt opp med å vinne Monopol-slaget, som om det noen gang var noe tvil hehe. Vi hoppet omsider til køys for å sove ut før morgdendagens oppgjør. Tror jeg sov 3 timer den natten, og det var ikke 3 gode timer for å si det sånn.
Mine medreisende snorket så høyt at jeg kunne hørt dem fra 40 mils omkrets.

Lørdag 16 Februar
Rundt kl 12 var alle våken, vi samlet oss rundt bordet og spiste frokost. Ble rimelig irritert da alle skrøt over hvor godt de hadde sovet ettersom jeg overhodet ikke satt med samme følelse. Var trøtt, ukonsentrert, hadde ikke mye til matlyst og hodepinen begynte å snike seg innpå.
Klarte å tvinge i meg noen knekkebrød og et glass med appelsinjuice.. Og to paracett. Peder begynte å bli ivrig etter å komme i gang med trippen etter frokost, og det smittet over på Jonny som også begynte å bli klar. Jeg derimot begynte å tvile på om jeg i det hele tatt hadde lyst til å trippe, var åpenbart i dårlig form og jeg hadde bare lyst til å legge meg igjen. Men etter litt overtaling... Nærmere bestemt tvang fra Kurt som sa han skulle tripsitte og at jeg ikke hadde en ting i verden å frykte bestemte jeg meg for å gå gjennom med det. Vi konsumerte to frimerker hver som ifølge dealeren skulle tilsvare 300ug.

Kl 14
Frimerkene var konsumert og nå begynte venteleken. Vi fyrte opp en gammel Charles Bronzon film mens vi ventet. Tror det kun var meg som faktisk fulgte med på denne filmen, levde meg dypt inn i den uten å tenke over at jeg var i ferd med å blåses ut av virkeligheten slik vi kjenner den. Mine medreisende snakket stortsett bare om alt og ingenting, eneste jeg fikk med meg var en diskusjon angående Manchester United og Ole Gunnar sitt underverk. Eneste tanken som stod i hodet på meg derimot var hvordan filmen ville ende. Det faktum at filmen var i vhs format på en gammel kornete kasse tv gjorde bare filmen enda mer interessant. Det hadde en viss sjarm over seg, noe jeg har mistet fra livet mitt. Et hint av fortiden som fikk meg til å tenke tilbake på en enklere tid. Skviste faktisk ut en tåre, og det uten at filmen var særlig sørgelig. Mine medreisende lurte selvsagt på hvorfor jeg hadde tårer i øynene. Ga det ikke engang et forsøk på å forklare, de ville nok ikke forstå uansett. Men det hadde nok mye med at syren var i ferd med å kicke inn, følelser ble plutselig mye sterkere. Det hadde gått ca 80 minutter siden konsumering og jeg var ikke den eneste som merket tegn til effekter. Jonny merket at han var mer sensitiv på temperatur enn tidligere og han kjente en form for kribling. Litt mindre subtilt med Peder som rullet seg rundt på gulvet og lagde ulyder mens han jaktet på... Og jeg siterer: "Hvite kaniner". Først nå begynte latteren å kicke inn, vi lurte på om Peder hadde tatt sterkere saker enn syre eller om han tjuvstartet, meg og Jonny var ikke helt på samme nivå som han. Kurt derimot bestemte seg for å gå løs på sixpacken han handlet kvelden før. Han var ikke helt tilfreds med å være edru mens resten av oss hadde det gøy. Jonny advarte han mot å drikke da han foretrakk at vår "tripsitter" var til stede resten av kvelden. Men NEEEEIDA, han hadde absolutt ALT under kontroll hevdet han. Merket stadig at effektene ble sterkere men vi var fortsatt langt unna peak. Ting begynte for alvor å gå rundt for meg da Peder bestemte seg for å ta seg en biltur. Jeg har hint til kontrollproblemer, da spesielt når jeg er i trippeland og jeg var lite komfortabel med at han skulle ut på kjøretur i den tilstanden. Gjemte bilnøklene under madrassen som en garanti på at det ikke ble en realitet. Jeg ble stående på rommet i en stund mens jeg glante på madrassen. Hadde ufattelig lyst til å legge meg, men var fullstendig klar over at jeg ikke kom til å sovne med det samme. Noe som gjorde meg mildt frustrert ettersom trøttheten begynte å innhente meg. Følte meg rett og slett som en liten unge som ikke hadde fått nok søvn, fryktet jeg kom til å være sur å grinete resten av kvelden og jeg ville ikke la mitt dårlige humør reflektere over de andre, jeg prøvde så godt jeg kunne å ignorere det og heller ha det gøy så lenge det varte.

Kl 16:30
Var nå to og en halv time inn i en ganske intens trip, hadde enda ikke nådd peaken og jeg visste at dette var langt ifra ferdig. Ble en smule skrekkslagen da jeg vitnet tegn til hallusinasjoner, noe jeg aldri før har gjort på LSD. Vet ikke om dosen er årsaken eller det faktum at jeg manglet søvn. Farger ble plutselig ti ganger sterkere, objekter begynte å bevege på seg og omformeres. Visste hva som foregikk, skjønte at det bare bar hjernen som spilte meg et puss men var fortsatt skremmende i og med at jeg ikke hadde kontroll over det. Hadde fortsatt klare tanker og jeg var mer eller mindre til stede rent psykisk, men var fortsatt ukomfortabelt. Jeg prøvde å mingle med mine medreisende for å høre om de hadde noen innspill å komme med. Prøvde å kommunisere med Jonny mens han studerte en lyspære, han begynte å snakke om koblinger og kilder som gjorde det mulig for denne pæren å lyse opp eller noe lignende.. Han er elektriker så han han har dyp innsikt i hvordan slike redskaper fungerer, prøvde å stille han spørsmål angående trippen og hva det betydde for han, men klarte ikke forumlere et skikkelig spørsmål. Ting gikk rett og slett rundt for meg, forstod plutselig hvorfor de kaller det "tripping", noe jeg ikke har tenkt over tidligere var plutselig svært klart for meg. Peder var stortsett bare seg selv mens han igjen rullet rundt på gulvet og jaktet på pelsdyr. Kurt var på pils nummer fire og var selvsagt helt ubrukelig som samtalepartner. Eneste han ville diskutere var samfunnspolitikk, tror han prøvde å overtale meg til å stemme frp for å hindre Norges land fra undergang eller noe lignende.. Husker ærlig talt ikke hva han sa, men han ble grovt fornærmet da jeg ikke svarte på spørsmålene hans. Registrerte ikke engang at han stilte meg spørsmål, men han gjorde tydeligvis det. Han begynte å bli aggressiv i tonen og jeg søkte tilflukt på soverommet for å unngå konflikt. Ble liggende i senga å glane i taket mens jeg lot mine tanker drøfte. Egoet som vanligvis driver meg var plutselig ikke lenger relevant. Tror jeg visste hvem jeg var på ett eller flere plan, men det hadde ingen relevans. Bra eller dårlig, god eller ond.. Slike ting eksisterte ikke. Universet er meg, jeg er universet. Vi er alle energi og energi er oss... Litt vanskelig å forklare dette til en utenforstående, man må nesten prøve LSD selv får å skjønne hva jeg snakker om her. Har opplevd dette fenomenet flere ganger på LSD, men ikke i så stor grad som nå. Var svært innsiktsrikt og den delen av meg som følte noe som helst var ganske tilfreds med dette. Mistet dog totalt begrep over tid, visste ikke om jeg hadde drøftet i 5 minutter eller 5 år.

18:00
Var nå 4 timer inn i trippen og jeg var mer eller mindre i peak tilstand. Klarte å rote meg ut i stua blant folket og jeg jeg følte meg ikke komfortabel med at den var okkupert av tre folk. Hvem var vel disse folkene? Jeg kjenner ingen av dem, hvorfor er de her? Hva vil de meg?
Når jeg ser tilbake, eneste jeg husker klart er at Kurt satt i sofaen og oppførte seg som en diktator. Han prøvde å få skikk på oss uten at vi skjønte hvorfor. Ingen forstod hvorfor han hisset seg opp da vi ikke responderte til han. Han forstod åpenbart ikke at vi var på en annen planet enn han, og ingen av oss var i stand til å sette det i perspektiv for han. Han ga rett og slett dårlige vibber og Peder havnet i det jeg betrakter som en "bad-trip". Han satt seg inn i en krok og begynte å skrike av full hals, nok til å overdøve Kurt. Ikke at dette var en bra erstatning. Og jo mer han skrek, jo mer klar i hodet ble meg og Jonny. Begynte sakte men sikkert å bli mer edru... Og irritert. Var trøtt, hadde intens hodepine og jeg var lei av høye lyder. Klarte faktisk å føre en samtale med Jonny etter hvert, vi gikk utenfor en tur for å puste ut. Vi var allerede sensitiv på temperatur og det var rimelig kaldt ute. Men fortsatt ganske behagelig, på en slags naturlig måte.. Litt vanskelig å forklare. Jonny oppsummerte hele situasjonen i korte trekk, forklarte hvordan gruntingen til Kurt mest sannsynligvis tvang Peder inn i en bad trip og det er derfor han skriker som en lunatic. Han hevded han visste hvordan å få han ut av den, så vi gikk inn igjen i varmen. Jonny prøvde å beroligge Peder med å forklare til han hva som skjedde, for å få han til å snappe ut av det brukte han ord som: "Vi er alle i samme båt, den vil ikke synke med det samme!" og: "Motgang er en del av vår natur, uten motgang vil vi ikke lære noe. Ikke la frykten kontrollere deg, ta heller kontroll over frykten og send den til helvete der den hører hjemme!" Var ikke bare ordene som imponerte meg, men måten han sa det på. Men en innlevelse jeg ikke har sett maken til. Fyllesvinet på sofaen som heter Kurt lot seg ikke imponere over hans ekspertise, han synes det var "cheesy" og mente han hadde sett for mange filmer. Fikk en sadistisk glede da Jonny ba Kurt om å stappe en sokk i kjeften og slutte å uttale seg om ting han ikke hadde peiling på. Vanligvis ville Kurt raget over slike kommentarer, men heldigvis har Jonny noen par kilo på han så det ble ikke sagt mer fra han. Det ble midlertidig stille fra Peder før han igjen ble lysten på å ta seg en biltur. Han løp rundt i hytta som en gal mens han letet etter nøklene, han var så giret på en kjøretur at ingenting skulle stoppe han. Vi advarte han igjen mot å kjøre i hans nåværende tilstand, men han ville ikke høre på fornuft så igjen begynte han å skrike. Men på en annen måte enn tidligere. Han oppførte seg rett ut som en bortskjemt drittunge mens han hamret løs i gulvet og hylte av full hals: "JEG VIL PÅ BILTUR MED EN GANG!!!" Var umulig å snakke til han, han var absolutt ikke interessert i å høre på noen av oss. Selv ikke Jonny.
Trådstarter
20:00
Glemte alt om at jeg var dypt i en 8 timer lang trip, jeg hadde som kjent ikke sovet kvelden før og jeg var IKKE i humør for mer bullshit. Jeg ble rett og slett hormonsk, i mangel på et bedre ord.. Fylte så en bøtte med snø, kastet den på Peder, grep tak i skulderen hans og ropte: "NO HÅLLAR DU KJÆÆFTN PÅ DEG!!!".. Med brutal Bergensdialekt hehe. Han ble plutselig helt stum, sa ikke ett eneste ord og han så helt forskrekket ut. Tror han kjente ganske bra på skammen og han forstod hva han gjorde galt. Han prøvde å unnskylde seg men klarte ikke helt å formulere seg. Vanligvis ville jeg fått dårlig samvittighet etter slike hendelser, men ikke i dag. Jeg følte det så til de grader var på sin plass. Det ble faktisk stillhet i hytta, var den mest befriende følelsen jeg noen gang har hatt. Alt av stress forsvant og jeg fant en slags inndre ro jeg aldri før har opplevd. Det ble ikke sagt eller gjort mye i løpet av de neste to timene. Jeg satt på meg headset og hørte på Thomas Bergersen mens det gikk opp for meg at syren var på vei ut av systemet, følte meg sånn passe edru. Jonny og Peder gikk inn på rommene sine og jeg ble sittende igjen med Kurt som var godt i gang med sixpack nummer to. Hadde lyst til å legge meg ettersom turen var mer eller mindre ferdig, men Kurt insisterte på at jeg skulle sitte igjen med han. Han prøvde til og med å tvinge i meg en pils, men måtte pent nekte uansett hvor hardt han insisterte. Og det var her ting begynte å bli skikkelig awkward.

23:00
Det begynte å bli sent og jeg var fullstendig utbrent, hadde ikke mer å tilføye og jeg var egentlig bare klar for å hoppe til køys. Men Kurt holdt meg tilbake og mente at jeg skulle drikke med han. Prøvde desperat å forklare at jeg ikke ville kombinere syre med alkohol. Det kan skyldes at han var full, men at han ble aggressiv og mente at alle tre, og spesielt meg hadde "faka" i hele kveld og at effekten av syren var ren placebo er noe han like gjerne kunne gjort på en vanlig dag.
Giddet ikke diskutere temaet da jeg var hvor det ville endt, så jeg svarte heller med å si at jeg gjorde en stor feil med å utpeke han som tripsitter. Sa han ikke hadde gjort annet enn å kaste i seg med alkohol og spre dårlig stemning hele kvelden, og når det virkelig gikk rundt for oss og vi trengte han som mest gjorde han ikke annet enn å kjefte på oss. Han tok ikke disse ordene til seg, han mente bare jeg var.. Og jeg siterer: "En overfølsom homsetass" Disse ordene i seg selv kan jeg svelge, men basert på konteksten kunne jeg ikke godta det. Om ikke en unnskyldning, i det minste møt meg på halvveien. Men nei, han mente jeg alene var synderen.

Dere må forstå at jeg har kjent Kurt så lenge jeg kan huske, han har alltid brukt hersketeknikker mot svakere mennesker for å fremstå som mer dominant enn han egentlig er. Jeg har ikke for vane å slå tilbake når han først er i støtet, men jeg var nå rett og slett sint på Kurt. Ikke irritert i samme grad som på Peder da han skapet seg, nei.. Rett ut PISSED var jeg! Har alltid hvert grei mot Kurt, har hjulpet han på jobb når han har mye å gjøre uten betaling, har alltid lånt han penger når han trenger.. Ikke at han noen gang betalte meg tilbake. Lot det svinet bo i hybelen min uten å betale leie. Jeg fikk en åpenbaring om at dette ikke var godt selskap, jeg fortjener bedre og jeg hadde fått nok av at urinstrålen hans konstant spylte meg opp etter ryggen så jeg sa rett ut hva jeg følte. Kalte han et sosiopatisk rasshøl som mest sannsynligvis kom til å dø ensom og alene i en trygdeleilighet. Det falt selsvsagt ikke i god smak så han svarte med å gjøre narr av min mor. Han reagerer vanligvis ikke på fornærmelser angående hans intellegens ettersom han sjeldent forstår at han blir fornærmet, men når jeg med autoritær stemme svarer: "Kunne gjort narr av din mor også, men klandrer hun ikke et sekund. Eneste feil hun gjorde var å ikke abortere deg" Ja da smalt det. Han ble rød i øynene og så ut som om han var klar til å drepe meg. Ordene som kom ut av munnen på han var av lidenskapelig hat, jeg krysset akkurat en grense jeg aldri før har krysset og jeg har aldri sett Kurt så sint før.
Var det ikke for at Jonny observerte situasjonen i tide kunne det endt med blodbad. Han mente vi skulle ta hverandre i hånda og sette en strek over det, men jeg nektet blankt. Hadde absolutt ingen interesse av å skvære opp med han før jeg fikk en solid unnskyldning for alt drittet jeg har gått gjennom på hans bekostning. Men han nektet å erkjenne noe skyld. Var absolutt ingenting han angret på og jeg alene var synderen. Jeg låste meg til slutt inne på et rom og sov natten ut.


Søndag 17 Februar
Våknet da jeg ble bydd på frokost, men orket ikke oppholde meg i samme rom som Kurt så jeg ble liggende i senga til flertallet bestemte seg for å reise hjem igjen. Turen hjem gikk omtrent som forventet, ingen som hadde noe særlig å tilføye.. Annet enn Kurt som begynte å diskutere fartsgrensen over vidda, han mente vi kjørte tregere enn nødvendig og at vinterføre ikke var farlig i det hele tatt. Omtrent da Jonny bestemte seg for å ta opp fartsgrense diskusjonen med Kurt ba jeg dem stoppe bilen. Ja, jeg haiket faktisk fra Hardanger til Voss og tok buss hjem til Bergen for å slippe Kurt's selskap. Siden har han prøvd å ringe meg flere ganger, han skriver til meg på facebook hele tiden som om ingenting har skjedd og han viser ingen tegn til anger. Da jeg med et uhell tok telefonen uten å sjekke nummer den ene gangen refererte han til meg som "Fatnose" og han lurte på hva jeg drev med for tiden. Jeg ristet bare på hodet og la på røret. Jeg snakker 120 ubesvarte anrop siden Geilo turen, flere "Hallo" og "Kede går i" i Facebook loggen enn jeg kan telle.

Til ettertanke
Diskusjonen mellom meg og Kurt måtte nedkortes for forumet, den holdt på i omtrent 2 timer og den ble tvers igjennom stygg. Ordene som ble sagt er ikke noe jeg vil unne min verste fiende å høre. Jeg fortjente nok å få meg en over trynet etter å ha kalt han en skam for menneskeheten, en verdiløs oksygentyv og ikke minst abort kommentaren. Toppet med at jeg håpte kreft symptomene til hans far er arvelig. Men dette var ikke umotivert, det har bygget seg opp over en lengre stund og jeg mener han fortjente å høre det. Det som plager meg mest er at han ignorerer alt som om ingenting har skjedd. Han gir uttrykk for at alt er som før og han tror jeg overreagerte fordi jeg var for høy. Han trodde alt ville bli som før når syren var ute av kroppen men der tok han feil

Har ikke snakket med Peder siden, men Jonny har jeg utviklet god kontakt med. Han var skikkelig bekymret for at jeg skulle fryse ihjel etter at jeg hoppet av bilen så han føler han skylder meg noe kan det virke som. Beklager om det ble litt i meste laget her, men følte det var rett å gå offentlig med denne historien. Jeg forstår bedre enn noen gang før at noen folk er det best å unngå, la dem seile sin egen sjø.

Uansett takk for meg!
Sist endret av mentalmelt; 18. mars 2019 kl. 16:35. Grunn: fjernet duplikat av tekst.
En finfin og velskrevet rapport! Det hørtes ut som en voldsom krangel du og vennen din hadde.
Denne Kurt høres unektelig ut som en manipulativ type med manglende selvinnsikt og lav empati utifra beskrivelsene i rapporten. Sikkert like greit å kutte kontakt med en slik selvopptatt gris.

PS. Du har postet to ganger fra 20:00-biten og resten. Regner med at mod fikser det.
New generation
colakork's Avatar
Imponerende tripp-rapport, tusen takk for at du tok deg tiden.

Godt lese materiell på vei til jobb!
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for rapporten Han Kurt virker ikke som han harmonerer så godt med dere andre. Bra du satte ned foten, trasi å kaste bort tid med ufolk som bærer sine svakheter og frykter på en slik måte som du beskriver
Ikke vær så sur på Kurt

Jeg har en venn som oppfører seg "hormonsk" hver eneste dag, 365 i året

Kurt kan framstå som en drittsekk, men det er det han er, og sånn er han. Han er i det minste en konsistent drittsekk, som også tok imot oppgaven som tripsitter, selvom du følte han sugde til det

Husk at han er barndomsvennen din, og du har sett alt det "fæle" med han, og det er jo faktisk ikke så gærnt når du tenker deg om...

Han liker banter, snakker mye dritt, men han viser jo også at han kan svelge stoltheten når han velger å ta initiativ til å kontakte deg.

Den kommentaren ang farens kreft, og morens mistake om å ikke abortere deg hadde du fått deg mange tette i trynet for der jeg kommer fra. Så hadde vi blitt venner igjen.

TLDR:

Kurt virker som en kar som liker ting litt røft og direkte. Men han er barndomsvennen din, og vært gjennom mye med deg. Og i hans forsvar har tingene han har gjort bare banter og litt rampete guttestreker som kanskje sårer noen iblant.

Folk du bør virkelig passe deg for er venner som leker close, og sier det du vil høre og leker når kompis. Så knuller han dama di dagen etter dere har slått opp, eller knuller dama di mens dere er sammen og juger deg rett i trynet

Kurt er litt røff, men virker straight, er alt jeg kan si. Den dagen du blir slått ned på bensinstasjon foran Kurt kan du regne med at han slipper løs demonene sine for å hjelpe deg

Spør du meg burde du og Kurt bare snakke litt om det, bare glemme hele greia og bli kompiser igjen.

Hadde det ikke vært for konflikten hadde jo hele settingen vært optimal for alt. Hyttetur med fire karer er jo så konge. Ikke alle får oppleve noe sånt noengang
Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Ikke vær så sur på Kurt

Jeg har en venn som oppfører seg "hormonsk" hver eneste dag, 365 i året

Kurt kan framstå som en drittsekk, men det er det han er, og sånn er han. Han er i det minste en konsistent drittsekk, som også tok imot oppgaven som tripsitter, selvom du følte han sugde til det

Husk at han er barndomsvennen din, og du har sett alt det "fæle" med han, og det er jo faktisk ikke så gærnt når du tenker deg om...

Han liker banter, snakker mye dritt, men han viser jo også at han kan svelge stoltheten når han velger å ta initiativ til å kontakte deg.

Den kommentaren ang farens kreft, og morens mistake om å ikke abortere deg hadde du fått deg mange tette i trynet for der jeg kommer fra. Så hadde vi blitt venner igjen.

TLDR:

Kurt virker som en kar som liker ting litt røft og direkte. Men han er barndomsvennen din, og vært gjennom mye med deg. Og i hans forsvar har tingene han har gjort bare banter og litt rampete guttestreker som kanskje sårer noen iblant.

Folk du bør virkelig passe deg for er venner som leker close, og sier det du vil høre og leker når kompis. Så knuller han dama di dagen etter dere har slått opp, eller knuller dama di mens dere er sammen og juger deg rett i trynet

Kurt er litt røff, men virker straight, er alt jeg kan si. Den dagen du blir slått ned på bensinstasjon foran Kurt kan du regne med at han slipper løs demonene sine for å hjelpe deg

Spør du meg burde du og Kurt bare snakke litt om det, bare glemme hele greia og bli kompiser igjen.

Hadde det ikke vært for konflikten hadde jo hele settingen vært optimal for alt. Hyttetur med fire karer er jo så konge. Ikke alle får oppleve noe sånt noengang
Vis hele sitatet...
Alle har mindre gode egenskaper og dårlige dager, men det finnes jo en grense for hva man skal finne seg i uansett relasjon.
Når du takker ja til å tripsitte er det respektløst og direkte uintelligent å oppføre seg til den grad som han gjorde. Han virker til å evne lite selvinnsikt eller empati for andres følelser i en gitt situasjon.

Du må huske på at det sikkert er enda mer TS ikke forteller om deres vennskap her i tråden. Mitt inntrykk at dette var dråpen som fikk begeret til å renne over.
I tillegg burde Kurt begynt kontakten etter hytteturen med å unnskylde for oppførselen sin. Å kontakte noen med et enkelt "hallaien ke det går i" er det enkleste i hele verden. Det å ta ansvar for sin egen sugne oppførsel er vanskeligere. Å late som om ingenting skjedde gir bare grobunn for mer drama til en senere anledning slik jeg ser det.

Kurt virker som en "venn" som har veldig mye han skal ta og ganske lite å gi tilbake.
Hvis faren hans faktisk har hatt kreft har du hvertfall en solid grunn til å "ta det opp"

Noe som "hei, sorry. Det var ikke meningen å være så stygg i munnen, jeg bare trippa helt og var i kranglete humør den dagen"

Det fine med sånne som Kurt er at de er glupere enn de framstår. Og få ord holder for å gjenopprette vennskapet.

Det finnes onde, helt forjævlige mennesker der ute, og Kurt virker ikke som en av dem, selv om han liker trash talking.

Jeg har hatt skikkelig drittgutt i livet mitt før, og alle disse var motsatt av Kurt. Snakket pent, passet på at alle likte dem. Og når det passet dem fant de opp ting som ikke stammer fra noe som helst.

Jeg husker jeg fikk noen rare kommentarer av to jenter jeg kjenner godt. "Hvorfor tok du de kameraene egentlig? Hvis du har tatt dem, hvertfall la oss beholde bildene..."

Var en slangefant som mente han hadde sett meg og en til vært mistenkelig mye på badet på festen.

Sannheten er jo at vi var på badet i 20 min for å mekke bønne uten saks eller noe utstyr, hehe.

Så hadde 5-6 kameraer blitt frastjålet fra samme etasje, fra vesker og sekker.

Helt tilfeldig hadde en av foreldrene anmeldt dette, og oppgitt alle som var tilstede - og politiet dro til en som hadde hatt tyverisaker på seg tidligere. Der lå alle kameraene under sengen hans.

Istedet for en unnskyldning for falske beskyldninger uten grunn ble det til at vi ikke snakket sammen lengre. Og hver gang jeg fikk sjansen spøkte jeg om at "vi kan jo spørre politiinspektør xx(navnet hans) - han vet jo alt"

Han gikk bak ryggen på meg for å vinne poeng hos damene ved å fortelle folk at han så meg mye ved badet med en annen.

Hadde ikke politiet dratt til denne gutten og funnet kameraene, så hadde jeg sikkert fortsatt vært kjent som han som stjal kameraene.

Sitat av dazezone Vis innlegg
Alle har mindre gode egenskaper og dårlige dager, men det finnes jo en grense for hva man skal finne seg i uansett relasjon.
Når du takker ja til å tripsitte er det respektløst og direkte uintelligent å oppføre seg til den grad som han gjorde. Han virker til å evne lite selvinnsikt eller empati for andres følelser i en gitt situasjon.

Du må huske på at det sikkert er enda mer TS ikke forteller om deres vennskap her i tråden. Mitt inntrykk at dette var dråpen som fikk begeret til å renne over.
I tillegg burde Kurt begynt kontakten etter hytteturen med å unnskylde for oppførselen sin. Å kontakte noen med et enkelt "hallaien ke det går i" er det enkleste i hele verden. Det å ta ansvar for sin egen sugne oppførsel er vanskeligere. Å late som om ingenting skjedde gir bare grobunn for mer drama til en senere anledning slik jeg ser det.

Kurt virker som en "venn" som har veldig mye han skal ta og ganske lite å gi tilbake.
Vis hele sitatet...
Det samme kan jo sies om begge. Begge kan ha sagt ting vi ikke får lese her, som har irritert og provosert begge til å si stygge ting til hverandre.

Han nevner jo tydelig at han var irritert fra lørdags morgen av pga dårlig søvn

Men poenget mitt står fortsatt, hvis det som står i første post er det du mener er grunnen til "bruddet" deres så er det ikke verdt det i mine øyne. Shit happens og krangler oppstår, dette er et prakteksempel på det

Kan jo ikke basere vennskap på hvem som er drittsekk eller ei når de er tripsittere for syrehuer. Skjer jo ofte det, en eller annen som får i seg for mye og oppfører seg som en dass i noen timer.

Et livslangt vennskap bør ikke avsluttes pga en dårlig trip på LSD. Døm han heller utifra hva han gjør dagen du står på bar bakke og trenger hjelp
Sist endret av MVPCLIPS; 18. mars 2019 kl. 12:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Det samme kan jo sies om begge. Begge kan ha sagt ting vi ikke får lese her, som har irritert og provosert begge til å si stygge ting til hverandre.

Han nevner jo tydelig at han var irritert fra lørdags morgen av pga dårlig søvn

Men poenget mitt står fortsatt, hvis det som står i første post er det du mener er grunnen til "bruddet" deres så er det ikke verdt det i mine øyne. Shit happens og krangler oppstår, dette er et prakteksempel på det

Kan jo ikke basere vennskap på hvem som er drittsekk eller ei når de er tripsittere for syrehuer. Skjer jo ofte det, en eller annen som får i seg for mye og oppfører seg som en dass i noen timer.

Et livslangt vennskap bør ikke avsluttes pga en dårlig trip på LSD. Døm han heller utifra hva han gjør dagen du står på bar bakke og trenger hjelp
Vis hele sitatet...
Joda, de var jo begge stygge mot hverandre så synes TS kunne unnskyldt også. Påstår ikke at han ikke har skyld også her. Synes poenget mitt fortsatt står da dette virker som et giftig vennskap at best.

TS nevner jo at Kurt har snyltet på han, slenger dritt hele tiden og godt mulig som sagt mer vi ikke vet. Er ikke alle som gidder eller bør deale med masse negativitet i vennskap. Uansett hvor gammel den relasjonen er. Blir bare unødig bagasje i livet etterhvert.
Hvis vennskapet er verdt å ta vare på så unnskylder man sin oppførsel til den andre skikkelig etter en slik stor konflikt. Hvis TS ikke orker å late som ingenting og bare sveipe denne hendelsen under teppet så skjønner jeg det veldig godt.
Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Det finnes onde, helt forjævlige mennesker der ute, og Kurt virker ikke som en av dem, selv om han liker trash talking.
Vis hele sitatet...
Han er kanskje ikke ond. Men når han ringer 120 ganger kort tid etter hytteturen, kan du ikke nekte for at han virker som en innpåsliten liten jævel. Og at han i også later som om ingenting har skjedd etter krangelen viser jo manglende selvinnsikt og villighet til å sette seg i en annens situasjon, og det forteller iallefall meg en ting eller to om fyren.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Det samme kan jo sies om begge. Begge kan ha sagt ting vi ikke får lese her, som har irritert og provosert begge til å si stygge ting til hverandre.
Vis hele sitatet...
Nå har vel ikke trådstarter vært en innpåsliten tulling over lengre tid heller med påfølgende hersketeknikker, i motsetning til "kameraten" heller da men..

Ser du virkelig ikke at TS har all rett til å fyre løs etter slik oppførsel når det har pågått lenge? Det er jo aggressjon som har bygd seg opp over lengre tid hos TS.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Kan jo ikke basere vennskap på hvem som er drittsekk eller ei når de er tripsittere for syrehuer. Skjer jo ofte det, en eller annen som får i seg for mye og oppfører seg som en dass i noen timer.
Vis hele sitatet...
Bare noen timer ja. Eller vent nå litt... hva med de 120(!) anropene like etterpå? Han oppførte seg jo som et ufordragelig barn. Både før og etter turen.

Hvis han hadde vært en 10-år hadde det kanskje vært litt mer forståelig. Men en voksen mann, som jeg antar han er, oppfører seg jo for faen ikke slikt. (?)

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Et livslangt vennskap bør ikke avsluttes pga en dårlig trip på LSD. Døm han heller utifra hva han gjør dagen du står på bar bakke og trenger hjelp
Vis hele sitatet...
Det var jo ikke bare denne enkelt episoden TS klikket for. Han sier jo at Kurt har irritert han over lengre tid..
Jeg synes TS høres grinete og sur ut.
Definitivt ikke rett tid for å ta LSD, og jeg tror det utøste en del nedtrykte følelser hos Gnarve.
Det er barnslig og umodent å begynne å krangle og skape sur stemning under et stoff som (gjort riktig) bør være harmonisk og behagelig.

Dersom man trer inn i en tripp med lite søvn, dårlig humør og mye sinne er det ikke å forvente at trippen ble helt håpløs.
Jeg tror du bør ta en skikkelig look på deg selv å finne ut hvorfor det er så mye med Kurt som irriterer deg. Ta det opp med han, løs det.

I mine øyne høres ikke Kurt helt gærli ut, han var en god venn som stilte opp, og din LSD tripp har nok gjort ditt intrykk av hans oppførsel til noe verre enn det det egentlig var. Så var det din egen gjenspeiling i han du kanskje observerte?

Ta mennesker for de de er, aksepter de og forstå at vi alle kommer fra ulike bakgrunner. Det er mye deg i Kurt og det er mye Kurt i deg. Vi er alle bygd opp av de samme byggeklossene og vi er alle tilkoblet på et vis. Respekter hverandre og ikke synk ned til et usmakelig, barnslig troll.
På tide å si unnskyldning, TS. Ganske hårreisende ting å si til en gammel venn som er naiv og usikker - og som av en eller annen grunn ble utpekt som tripsitter (lol what).
Og så han som skulle ut å kjøre bil, da. Litt av en gjeng.

Til å få så mye innsikt av LSD etc har du kanskje nå fått innsikt i at set og setting er viktig.

Du er også en pushover som lar deg overtale til å ta drugs når du selv ikke har lyst for så å skylde på andre når det går åt skogen. Helt enig at Kurt trengte en reality check, men det sirkuset er nå være det et av de verste utgangspunktene for en trip.

Du har definitivt ikke plettfri vandel i denne situasjonen, og det er en påfallende aversjon mot å ta ansvar for egne valg som skinner gjennom det du skriver.

Skvær opp med Kurt, så får dere heller gå hvert til sitt etterpå
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Han er kanskje ikke ond. Men når han ringer 120 ganger kort tid etter hytteturen, kan du ikke nekte for at han virker som en innpåsliten liten jævel. Og at han i også later som om ingenting har skjedd etter krangelen viser jo manglende selvinnsikt og villighet til å sette seg i en annens situasjon, og det forteller iallefall meg en ting eller to om fyren.



Nå har vel ikke trådstarter vært en innpåsliten tulling over lengre tid heller med påfølgende hersketeknikker, i motsetning til "kameraten" heller da men..

Ser du virkelig ikke at TS har all rett til å fyre løs etter slik oppførsel når det har pågått lenge? Det er jo aggressjon som har bygd seg opp over lengre tid hos TS.



Bare noen timer ja. Eller vent nå litt... hva med de 120(!) anropene like etterpå? Han oppførte seg jo som et ufordragelig barn. Både før og etter turen.

Hvis han hadde vært en 10-år hadde det kanskje vært litt mer forståelig. Men en voksen mann, som jeg antar han er, oppfører seg jo for faen ikke slikt. (?)



Det var jo ikke bare denne enkelt episoden TS klikket for. Han sier jo at Kurt har irritert han over lengre tid..
Vis hele sitatet...
Du tror det var bokstavelig talt 120 anrop? Neppe

Og menn flest er ikke alltid komfortable med å si unnskyld først, men gjerne invitere eller ta initiativ til en samtale - så beklage seg skikkelig etterhvert når de blir husvarme igjen.

Jeg hadde hatt det mye lettere med å si unnskyld til en jeg nettopp har blitt kjent med, enn min bestevenn fra barndommen. Og grunnen er så enkel at jeg skammer meg for at jeg har gjort noe dumt mot han, og vil gjerne beklage meg ordentlig på en ikke-klein og mannlig måte.

Alle er vel litt forskjellig.

Men TS kan jo for all del velge hvem han vil være venn med, men han postet jo hele historien her for å dele med oss.

Jeg prøver ikke å beskytte drittsekker og sosiopater, men jeg prøver å hjelpe TS med å forstå hvorfor kameraten hans virker litt røff i kantene.

Jeg har hatt venner som har blitt utstøtt fordi de virker aggressive og voldelige i ungdomsårene, til man ser de vokser opp til å bli skikkelig folk, fordi de aldri har vært bortskjemte og ofte kom fra rare hjem uten trygghet å ta tak i når den trenger det.

Prøver bare å si at man bør tenke to ganger før man kutter venner for smålige grunner som dette. For jeg er sikker på at denne "sosiopaten" hadde gått amok hvis noen fra utsiden hadde kødda med deg fordi du er barndomsvennen som betyr mye for han.
Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Jeg prøver ikke å beskytte drittsekker og sosiopater, men jeg prøver å hjelpe TS med å forstå hvorfor kameraten hans virker litt røff i kantene.

Jeg har hatt venner som har blitt utstøtt fordi de virker aggressive og voldelige i ungdomsårene, til man ser de vokser opp til å bli skikkelig folk, fordi de aldri har vært bortskjemte og ofte kom fra rare hjem uten trygghet å ta tak i når den trenger det.

Prøver bare å si at man bør tenke to ganger før man kutter venner for smålige grunner som dette. For jeg er sikker på at denne "sosiopaten" hadde gått amok hvis noen fra utsiden hadde kødda med deg fordi du er barndomsvennen som betyr mye for han.
Vis hele sitatet...

Vi er ikke så uenig likevel.

Det er ikke umulig at kompisen kan være utsatt for omsorgssvikt i barndommen og dermed ikke har lært seg å sette grenser av foreldrene.

Folk får ofte ptsd av en utrygg oppvekst, og har lært alle de negative trekkene hos sine foreldre, noe som fort ofte forveksles med forskjellige personlighetsforstyrrelser, men egentlig er ptsd eller c-ptsd. Nå sier jeg ikke at Kurt har hatt det slik men det virker ikke helt usannsynlig.

Siden jeg ikke kjenner denne Kurt er det litt vanskelig for meg å si hvilken vei det bærer med han.

Han kan, som du sier, muligens "vokse seg ut av problemene. Eller aldri gjøre det. Og forbli en plageånd. Det kan vippe begge veier tror jeg.

Så bør også TS ta litt selvkritikk for at han ikke har snakket åpent om dette til Kurt, og har latt følelsene hope seg opp istedet. Til hans forsvar skjønner jeg at det er vanskelig men slike samtaler er uansett veldig viktig å ta opp med en gang, ellers eskalerer alt og plutselig blir en fjær til fem høns. Slik vi har lest her.

Kan være at Kurt har hatt dårlig oppdragelse og vært neglisjert og derfor oppfører seg slikt. Det har du rett i. På den annen side er det ikke helt sikkert han blir frisk.

Av og til ganger blir sånne personer som foreldrene. Noen ganger til og med verre.

Mens andre blir den rake motsetning.

Får vel håpe sistnevnte er tilfellet her. (Om han har hatt en dårlig oppvekst vel og merke).
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Neste gang hold dere på samme bølgelengde. Det er slitsomt å ha fulle folk som skal prate politikk når du er ett med universet og har hemmeligheten bak det hele nesten innen rekkevidde. Det hadde vært bedre uten tripsitter. Skjønner ikke hvorfor dere tok med han fyren, det virker åpenbart at han ikke passet. Jeg er generellt imot å ha en tripsitter. Med mindre du har i deg datura eller andre deliriske stoffer. Da burde du bokstavelig talt ha et tau rundt livet og noen som holder i andre enden.

Det er så fort gjort at det blir for mye forvirring og dårlige vibber med folk som ikke turer rundt deg. Ihvertfall når han tilsynelatende mangler noe empati eller forståelse for at dere er på en annen planet. Forvirring er en del av trippen, men sålenge alle er like forvirra så går det gjerne bra. Man må kunne slippe seg løs og ikke stritte imot, og det virker jævlig vanskelig når du har en full fyr som bjeffer og hakker på dere. Sier ikke at Kurt er håpløs og verdiløs, bare i rollen som tripsitter. Du kan velge hvem du omgås
Sist endret av Bothrops; 18. mars 2019 kl. 21:04.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Neste gang hold dere på samme bølgelengde. Det er slitsomt å ha fulle folk som skal prate politikk når du er ett med universet og har hemmeligheten bak det hele nesten innen rekkevidde. Det hadde vært bedre uten tripsitter. Skjønner ikke hvorfor dere tok med han fyren, det virker åpenbart at han ikke passet. Jeg er generellt imot å ha en tripsitter. Med mindre du har i deg datura eller andre deliriske stoffer. Da burde du bokstavelig talt ha et tau rundt livet og noen som holder i andre enden.

Det er så fort gjort at det blir for mye forvirring og dårlige vibber med folk som ikke turer rundt deg. Ihvertfall når han tilsynelatende mangler noe empati eller forståelse for at dere er på en annen planet. Forvirring er en del av trippen, men sålenge alle er like forvirra så går det gjerne bra. Man må kunne slippe seg løs og ikke stritte imot, og det virker jævlig vanskelig når du har en full fyr som bjeffer og hakker på dere. Sier ikke at Kurt er håpløs og verdiløs, bare i rollen som tripsitter.
Vis hele sitatet...

For meg så er en god tripsitter en som du kanskje ha trippet med tidligere og som kjenner deg dypt på personlig plan. Derfor er jeg imot å trippe med folk jeg ikke kjenner inn og ut, både på det positive og det negative. Også må selvfølgelig personen være edru
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Flott og lang rapport dette, leste det hele.

Hvis det skal såpass lite til før et vennskap med en barndomsvenn blir brutt, ja da burde jeg virkelig begynne å sette mer pris på mine vennskapsbånd. Dette var virkelig ingenting, heller en bagatell i mine øyne.
Omtrent sånn jeg ser for meg at en triprapport fra Ambjørnsens "Elling" ville sett ut. Mulig kompisen din er en kuk, men du fant ikke ut dette samme kveld og burde visst bedre enn å ha han hengende over trippen din.

Hva var liksom hans tiltenkte oppgaver? Å ringe AMK i tilfelle trippelpsykose? Skulle jeg hatt en nykter fyr rundt meg på trip, så skulle det i hvertfall ikke vært en fyr som irriterte meg.
Bra rapport, trådstarter! Artig lesning! Har selv kuttet ett par kompiser etter å trippet og fundert på hvorfor jeg tillater ubrukelige snyltere i livet mitt. Angrer ikke ett sekund den dag i dag.

Finn ut av dette på egenhånd - ikke tenk på alle over meg som prøver å sette seg inn i ett så langt vennskap hvor du bare forklarte fem raske grunner på hvorfor du egentlig misliker han. Stå på ditt og lykke til Tror du klarer deg fint uten denne "kompisen".
Litt av det å bli voksen er jo det å oppdage at venner vokser ifra hverandre, man utvikler seg hver sin vei og man oppdager at man ikke lenger er på samme bølgelengde, om man skal fortsette å være venner må jo være opp til hva man ønsker å ha i livet sitt.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kmsc Vis innlegg
Dette var virkelig ingenting, heller en bagatell i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det. Etter et livs bekjentskap stod hans "venn" frem i all klarhet.

Han satt bitter og dritings med nedrig ondskapsfullhet glimtende i sine griseøyne og spydde ut ubehageligheter og hersketeknikker overfor mennesker, angivelig venner, som hadde sine organer blottstilte.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mitt innlegg var da litt spøkefullt - jeg vet hvordan psykedelika er, og jeg så det hele for meg. Men dette var en realisasjon for trådstarter, slike ting gjør inntrykk på en. Hans venn stod frem i nesten "symbolsk" klarhet - litt i overkant symbolsk, kanskje, men at det var en sannhet i det, ser jeg ikke noen grunn til å betvile.

At TS reagerte med å si det han sa - hvor tåpelige og barnslige formuleringene i seg selv enn var - viser at vårt ytre, kontekstløse blikk på situasjonen ikke strekker til. Her var det sterke følelser i sving, og Kurt var ikke teit og full, han var motbydelig, en det ikke er noen grunn til å ha en nær relasjon til, som tydeligvis bare hadde blitt en vane. Alt dette lyser ut av trådstarters beretning.

Den der "kvele min barndomsvenn"-situasjonen du forestiller deg, er ikke en situasjon hvor du er "rolig", eller hvor du "ikke lar deg herse med", det er en situasjon hvor du er dypt såret.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
PS: Jeg tror at du på mange måter forstår den situasjonen trådstarter snakker om bedre enn meg. Jeg synes bare psykedelika-konteksten var litt morsom, og hvordan dette må ha tatt seg ut.

Ditt forsvar av Kurt er muligens prisverdig.
Takk for godt skrevet rapport!

Jeg synes ikke det er så mye vits å i diskutere om TS burde holde kontakten med Kurt eller ikke. Vi kjenner han bare gjennom denne teksten og det er ikke nok til å uttale seg mener nå jeg.

Forøvrig et helvetes sirkus av en tripp. Høres ut som det var ganske dårlig planlagt eller lite gjennomtenkt. Håper det blir en liten advarsel til de som tenker å gi seg ut på det psykedeliske hav. Det er mye fint å oppleve der ute, men krever både kart, kompass og godt mannskap hvis man ikke reiser alene Er ikke bare å hive i seg og tenke at dette blir sikkert bra.
Virker som en kjip tur, men med de fleste syreturer så skjer det ett eller annet merkelig som også bringer med seg ting å reflektere over. Det var kanskje som du sier en grunn til at dette skjedde og at du kan leite etter venner som har andre kvaliteter.
Huff, dette hørtes ikke noe koselig ut. Må si meg enig med Terence Mckenna, skjønner ikke hvorfor folk tripper i grupper. I hvert fall for meg er en psykedelisk trip en meget personlig reise. Hadde aldri klart å vært rundt andre mennesker i den tilstanden. Det hadde vært utrolig forstyrrende.

Synes begge gikk over streken egentlig. Du minner meg litt om meg selv ut i fra slik du beskriver tankene dine. Litt sånn småsensitiv introvert. Blir fort litt anspent i sosiale settinger. Kurt er rake motsetningen. Han er kanskje ikke den dypeste, men alle trenger ikke være det heller.

MDMA passer mye bedre på hyttetur med kompiser. Det blir noe helt annet. Da forlater man gjerne hytta med et mye sterkere bånd enn ved ankomst.
Sitat av random98688 Vis innlegg
Må si meg enig med Terence Mckenna, skjønner ikke hvorfor folk tripper i grupper. I hvert fall for meg er en psykedelisk trip en meget personlig reise. Hadde aldri klart å vært rundt andre mennesker i den tilstanden. Det hadde vært utrolig forstyrrende.
Vis hele sitatet...
McKenna trippet ikke bare alene, han snakker endel om soloturer for egen utvikling på større doser, men det betyr ikke at han mener at man skal trippe alene.

Tvert imot så kan det være veldig givende å trippe i grupper med venner og ukjente så lenge alle er kjent med tripping å vet hva de gjør.

Du vet det at finnes festivaler og skogsfester hvor det er alt fra femti til flere tusen stk som alle tripper ilag?
Det er faktisk veldig spennede å slå av en prat med et annet menneske du aldri har møtt som også tripper.
Sist endret av meitemark; 15. august 2019 kl. 14:23.
Fin rapport!
Det er bare en ting jeg lurer på. Hvis du kjenner Kurt så godt (barndomsvenn osv osv..) Hvorfor i alle dager valgte du han som trippsitter?? Du har jo tros alt trippet før og vet vel litt hvordan ting kan bli, men det virker ikke som om Kurt skjønner alvoret av hva som kan skje i hue på en person under en slik tripp eller har noe erfaring med slike stoffer selv, så jeg vil nesten si at du er skyld i den krangelen selv om du ikke så det komme!
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
McKenna trippet ikke bare alene, han snakker endel om soloturer for egen utvikling på større doser, men det betyr ikke at han mener at man skal trippe alene.

Tvert imot så kan det være veldig givende å trippe i grupper med venner og ukjente så lenge alle er kjent med tripping å vet hva de gjør.

Du vet det at finnes festivaler og skogsfester hvor det er alt fra femti til flere tusen stk som alle tripper ilag?
Det er faktisk veldig spennede å slå av en prat med et annet menneske du aldri har møtt som også tripper.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tviler ikke på det. Hvis du leser hva jeg skrev ser du at jeg sier personlig, altså hva jeg foretrekker selv. Det er vel lov er det ikke?

I det klippet jeg referer til av McKenna var han veldig tydelig på dette. Men jeg er klar over at han også var på tur med andre mennesker.

Virker som du er uenig bare for å være uenig.
Sitat av random98688 Vis innlegg
Ja, jeg tviler ikke på det. Hvis du leser hva jeg skrev ser du at jeg sier personlig, altså hva jeg foretrekker selv. Det er vel lov er det ikke?

I det klippet jeg referer til av McKenna var han veldig tydelig på dette. Men jeg er klar over at han også var på tur med andre mennesker.

Virker som du er uenig bare for å være uenig.
Vis hele sitatet...
Du skriver jo at du ikke skjønner hvorfor, jeg svarte på det du tydeligvis ikke skjønner.
Om du ikke tåler å høre andres meninger så vil jeg si at et diskusjonsforum er feil plass å komme med slike uttalelser.
Sist endret av meitemark; 15. august 2019 kl. 14:23.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
LSD og kompiser i ett nøtteskall. Har opplevd lignede flere ganger, men vi skjønner såppass at det en sånn situasjon legger vi bare bak oss dagen etter. Makan til drama opplegg da
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Fy faen for et oplegg da gutter? Hva er det dere driver med.. Sitter å skriker i et hjørne? Skylder på andre for at du ikke går å legger deg? Jeg merker meg iallefall at du bruker veldig mye tid her på å understreke hvor dritt du følte deg og hvorfor det var alles andres skyld.. Og når du sier ting som at "kompisen" din vanligvis ikke tar seg nær av at noen kødder med intelegensen hans fordi han er for dum får å skjønne det? Jeg sier ikke at skylden kan plasseres på en person, men her tror jeg du først og fremst skal fokusere på hvordan du har tenkt over dine så kalte "venner", og har du kanskje satt deg selv over de andre?
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Du skriver jo at du ikke skjønner hvorfor, jeg svarte på det du tydeligvis ikke skjønner.
Om du ikke tåler å høre andres meninger så vil jeg si at et diskusjonsforum er feil plass å komme med slike uttalelser.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Er visst litt hormonell om dagen. Beklager.