Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1148
Hei!

psykiatrien tok fra meg lappen da eg sa ifra om misbruket mitt for en tid tilbake. Nå har de akkurat begynt med urinprøver. Eg har fått beskjed om at om eg e stabil på subutex et år uten sidemisbruk så får eg lappen etter et år. Me eg skal slutte på subutex også til høsten. Og da lurer eg på om noen vet om eg kan regne det året fra nå av, eller eg må regne et år fra subutex-slutt? noen som vet?
det ble akkurat et helt år. Og jeg tror det faktisk er det samme uansett.. men om du begynner også eventuelt slutter må du ikke starte på nytt.. Ett års Negativ prøve er greia. får man subutex og leverer prøver som kun innholder det stoffet går det som negativt
Trådstarter
takk for svar!
så med prøver fra nå av, med eller uten subutex, så er det ett år så lenge eg ikke tar noe annet enn subutex?
Må du fortsette å.gå på prøver, selv om.du ikke skal.i LAR?

Hvis ja, mener jeg at du bør få lapoen.tilbake når du er trappa ned på subutex, og er helt rein.
Jeg kan.ikke forstå hvorfor det må gå et år , hvis ikke du skal på subutex.

Det ble ikke opprettet sak.hos politiet?
Det var legen som rapportere til Fylkeslege, og du ble satt under betingelser?

Og, btw - utrolig tøft av deg å slutte med subutex!!
Cred!
Sist endret av Weiland; 19. juni 2018 kl. 12:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Takk for svar og cred

Det er meldt til fylkeslegen. Men ingen sak hos politiet.
Eg har spurt en i LAR angående lappen, og han sa eg måtte vente et år uansett, men eg har hørt litt forskjellig... kanskje legen kan søke om å få tilbake lappen etterhvert? Eg sliter uten lappen... Uten lappen får eg ikke gjort slike ting som holder meg oppe i hverdagen..
Er det forresten andre med erfaring her, både mtp lappen, og det med å slutte på subutex? Har ikke hørt noe annet enn at det er et sant helvete.. eg vil bare ha det overstått, men vil ikke sprekke heller.. Men eg får god oppfølging fra september, innleggelser osv. Men å trappe ned over type 6 mnd orker eg ikke tanken på..

Noen som kan si noe om hvor lenge det tar fra subutex-slutt til abstinensene er over?
Sitat av annveig Vis innlegg
Takk for svar og cred

Det er meldt til fylkeslegen. Men ingen sak hos politiet.
Eg har spurt en i LAR angående lappen, og han sa eg måtte vente et år uansett, men eg har hørt litt forskjellig... kanskje legen kan søke om å få tilbake lappen etterhvert? Eg sliter uten lappen... Uten lappen får eg ikke gjort slike ting som holder meg oppe i hverdagen..
Er det forresten andre med erfaring her, både mtp lappen, og det med å slutte på subutex? Har ikke hørt noe annet enn at det er et sant helvete.. eg vil bare ha det overstått, men vil ikke sprekke heller.. Men eg får god oppfølging fra september, innleggelser osv. Men å trappe ned over type 6 mnd orker eg ikke tanken på..

Noen som kan si noe om hvor lenge det tar fra subutex-slutt til abstinensene er over?
Vis hele sitatet...
Du orker ikke 6 måneder fordi det er for lenge?
Hvir lenge har du brukt Sub, doser, osv?
Abstinensene er forskjellige fra person til.person.
Ikke søk.for mye info om det, du blir bare demotivert.
Har hørt om.folk som.klarer det helt fint på ei.uke.
Har du sett Celeb Rehab.
De var på avrusning fra alt mulig.
Og de var oppe og gikk fra andre dagen de var der!
Selv ho som.hadde brukt benzo i 20 år!

Du får mye god medisinsk støtte på avrusning.
Prøv å tenk at dette nailer du.
Selv im andre ble jævlig dårlige, er det ikke sikkert at du blir så dårlig.
Hvis du.kommer et sted med bra personale, hvor de prøver å aktivisere folk, hjelper det mye.
Å sitte og tenke og kjenne etter, er et helvete!

Klarer du trappe ned på egenhånd nå, frem til september?

Det med lappen er ofte at du må ha stått på en stabil dose i LAR i 6 måneder. Da får du kjøre igjen.
Jeg tror, at når du viser at du følger programmet, leveter reine prøver, osv, vil du få den tilbake raskere.
Men.jeg kan.ikke jussen.bak.dette, så det blir bare tro.
Trådstarter
Må jeg vente 6 måneder til jeg får lappen, 1 år, 2 år.. jeg får lappen når jeg får den, så jeg må bare holde ut uansett... men det er det som holder meg oppe i hverdagen - at jeg kan kjøre.

Jeg har brukt sub første gang for 5 år siden, men det er først for 18 måneder siden at jeg brukte det hver eneste dag. Går på 13 mg nå. Så.. 10-16 mg sub daglig i 18 mnd - er det lang tid? eller burde det gå greit fordi det er kort tid, om du skjønner?

skal prøve å trappe litt ned frem til september ja. Har ikke prøvd å være uten sub før så jeg aner ikke åssen jeg vil takle det. Jeg skal ha en innleggelse om en uke som varer en uke. tenkte å teste ut åssen det er å være noen dager uten sub. Sikkert dumt når jeg ikke har trappa ned, men jeg er så sykt nysgjerrig på hvor dårlig jeg kommer til å bli av å bråslutte på 13 mg . så tar jeg bare dosen igjen hvis/når jeg ikke holder ut mer.'
aner ikke hvor lang tid som er vanlig å trappe ned... har hørt om folk som "MÅ" trappe ned på 2 uker..