Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1287
For tiden skriver jeg en særoppgave om "sauerockbandet" Led Zeppelin. I går skulle jeg finne noe stoff om deres største slager "Stairway to heaven" på internet og hva jeg fant var ganske utrolig... Det har seg nemlig sånn at hvis man spiller "Stairway to heaven" baklengs så får teksten i sangen et sataninstisk innhold, tro det eller ei. Jeg fatter ikke hvordan det kan gå ann å skrive en sang med to ulike tekster, som i tilegg har to ulike meninger!
Sjekk ut denne linken viss du ikke tror på meg. Du får t.o.m høre delen av sangen som har to meninger.
Link:
http://www2.memlane.com/jmilner/stairwaybackwards.htm
det er vel et relativt kjent fenomen som "de lærde" strides om?
Spiller man "Anotherone bites the dust" baklengs så blir det "Start smoke marihuana". Bare prøv å syng det inn på pc'n eller noe. Legg godviljen til.

Gidder ikke henge meg opp i baklengs-greier. Sikkert tilfeldigheter alt sammen, i tillegg til en sterk sterk trang til å høre et budskap.
Stirrer man lenge nok inn i veggen og ønsker sterkt nok å se et spøkelse, så vil det dukke opp til slutt.
hehe... hvis du tar originalsangen, sampler den, og reverserer den så er det igrunn bare masse grums. Hvis du leser det med teksten så kan det NESTEN høres ut som han synger det, men i min mening så er det ikke tilfelle.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Må jo legge ut et klipp som spilles baklengs, ellers er det ikke mange som gidder å prøve.

Her er en bunch: http://www.reversespeech.com/music_reversals.htm
Sist endret av Tias; 11. april 2004 kl. 23:29.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Ylvis har en slik sang. De synger en sang, så fikk man se den baklengs etterpå, så fikk man en veldig kjent sang. Huske ikke hvordan, men tøft å høre på var det alikevel.
Hofsoe: Ylvis' sang var en sang de sa var fra en plass i afrika ellerno, men når de spilte det baklengs ble det en Halvdan Sivertsen-sang. Når de sang den forlengs var den totalt uforståelig.

Ellers er det jo mulig å høre det som står i den baklengs-teksten, men ikke hvis man ikke ser teksten samtidig. Skal være ganske hyperkristen og livredd for rock for å få noe som helst ut av den sangen egentlig.
Forresten så funker den "Anotherone bites the dust -- Start smoke Marihuana"-tingen også (prøvde). Det funker best hvis det er litt dårlig kvalitet på opptaket.
Vis hele sitatet...
Ææh! Helt siden jeg så dvergen i Twin Peaks greier jeg ikke å høre ting som går baklengs. Selv om jeg vet det er bare tøv fryser jeg litt på ryggen likevel. Ekkelt.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg er for min del litt mer skremt av de som bruker fritiden sin på å høre diverse sanger baklengs for å finne ting som dette..
Denne sangen hører jeg på akkurat nå faktisk

Jo det har seg sånn at:
If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed now,
It's just a spring clean for the May queen.
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run
There's still time to change the road you're on.
And it makes me wonder.

Your head is humming and it won't go, in case you don't know,
The piper's calling you to join him,
Dear lady, can you hear the wind blow, and did you know
Your stairway lies on the whispering wind.
Vis hele sitatet...
Er laget med det formål og bli slik.
Sangen heter jo nemlig, ja ikke sant
Stairway to Heaven...
Gå den feil vei å havn hos sweet satan 666.

Der kom den delen av sangen også
Artig sammentrefff egentlig...
Jeg prøvde dette for et par uker siden faktisk, men alt jeg fikk til å høre var ordet "satan" et par ganger...
Det var i hvert fall det eneste som gikk ann å tyde...
Dettte blir det samme som Åpen Post gjorde for noen år tilbake, hvor indiske sanger plutselig hørtes ut som norske...
Bare man legger godvilja til, kan jo ting høres ut som hva som helst. Når det gjelder sataniske beskjeder i Stairway to Heaven, er det nok bare en gjeng nerder som ikke har bedre å finne på..
Den "speilvendte" versjonen i linken din, Gitrafreaken, hørtes en smule manipulert ut.
nFF Marshall
morten's Avatar
Ansiktsburk... Ansiktsburk...

At folk har lite å gjøre med fritiden sin, er jo noe man har vært klar over veeeldig lenge, og dette er nok desverre bare et resultat av noen som har kjedet seg veldig mye.
Som flere trekker frem, går dette her på godvilje..
For å sitere Bill Hicks.....

"If you play records backwards, you are Satan........don't wreck my stereo to prove a point"