Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4381
Har både hørt og lest flere steder at det kan være lurt å bruke litt Arimidex når en er på kur. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke Clomid i 2-3 uker istede for Arimidex? Har ikke tilgang på Arimidex før om 2-3 uker... Hvis jeg kan bruke Clomid, hvor mye og hvor ofte?
Dem virker noe forskjellig men svaret er vel ja. Vanlig dose er vel 50 mg daglig. Alt kommer forøvrig ann på hvilket terstosteron-opplegg du kjører. Anbefaler deg at du setter deg grunig inn i dette før du begynner så du ikke risiskerer å øderlegge deg selv.

https://www.steroid.com/Clomid.php#
Kommer helt an på hvilken kur du kjører. Arimidex er i bunn og grunn en såkalt "aromatase-hemmer". En viss prosent av testosteronet i kroppen din konverteres til østradiol gjennom enzymet "aromatase". Arimidex hemmer dette enzymet i å gjennomføre denne konverteringen. I bunn og grunn; du vil forhindre oppbygning av østrogen. Men det er ikke alle anabole steroider som konverteres gjennom dette enzymet. Siden testosteron konverteres vil jo da selvfølgelig testosteron injeksjoner øke østrogen-nivåene.



Clomid og Nolvadex er såkalte SERMs (Selective Estrogen Receptor Modulators). Clomid og Nolvadex binder seg til østrogen-reseptorene, men aktiverer de i mye lavere grad enn vanlig østrogen. Med andre ord har de både østrogen og anti-østrogen virkning. På denne måten vil ikke østrogen kunne binde seg til reseptorene (siden de allerede er okkupert). I bunn og grunn; du vil ikke forhindre oppbygningen av østrogen, men østrogenet vil ikke kunne binde seg til østrogen-reseptorene.

Arimidex er det beste valget da det tar problemet med roten. Bruker du bare SERMs vil du fortsatt ha høye østrogen-nivåer. I teorien kan du nok slippe unna med bare Clomid, men risikoen for bivirkninger (pga høyt østrogen) vil nok være høyere. Clomid er vel også kjent for å ha en del andre ubehagelige bivirkninger.

Problemet med bruk av SERMs under kuren er nok fordi de kun binder seg til noen østrogen-reseptorer (f.eks i bryst), derav "selective". Høye østrogen-nivåer i menn kan påvirke andre prosesser i kroppen. Blant annet større sjangse for å få hjerneslag, diabetes, redusert immunforsvar osv. Aromatase-hemmere (f.eks Arimidex, Aromasin, letrozol osv.) er derfor best egnet under kuren. Når du er ferdig med kuren ønsker du at kroppen skal gå tilbake til normalen så raskt som mulig. Siden du slutter testosteron-injeksjoner og den naturlige testosteron produksjonen vil være minimal på dette stadiet, vil Arimidex for eksempel være bortkastet. Østrogen har en negativ virkning på produksjonen av blant annet luteiniserende hormon fra hypofysen i hjernen. Luteiniserende hormon er nødvendig for at testiklene skal produsere testosteron. Testosteron har anti-østrogen virkning i seg selv ved å desensitivere østrogen reseptorene. Ved lavt testosteron etter kuren vil det derfor være en hormonell ubalanse med høyere østrogen. Clomid/Nolvadex brukes derfor etter kuren for å forhindre de gjenværende høye østrogen-nivåene i å påvirke hypofysen til å skille ut signalene (LH) til testiklene. Du vil med andre ord hjelpe testiklene til å restarte produksjonen av testosteron.

Jeg vil også anbefale deg å investere i HCG (billig) under kuren. HCG simulerer LH og bidrar til at testiklene holder den naturlige testosteron produksjonen i gang. Når kuren er ferdig vil du på denne måten komme tilbake til "normalen" raskere.

Når det kommer til dosering av Clomid har jeg desverre lite å tilføye. Noen reagerer kraftigere på noen medisiner enn andre, og andre kan være nesten immune mot de. Får du for lavt østrogen vil du også risikere andre problemer, blant annet svakere skjelett/ledd og til og med mindre økning i muskelmasse. Det er det som er det skumle når man tukler med balansen på hormonene uten sjekk/overvåkning av en lege.

Tenker du å starte en kur, eller er du allerede på kur? Hvis førstnevnte ville jeg nok ha ventet til du har fått skaffet Arimidex/Aromasin/Letrozol. Hvis sistnevnte har du ikke så mange andre valg enn å enten gamble eller prøve å skaffe aromatase-hemmere så raskt som mulig. Dersom du befinner deg i sistnevnte situasjon ville jeg vurdert å lære meg mer om anabole steroider/anti-østrogener/hormoner. En god regel du aldri bør bryte; ikke start en kur før du har lagt en plan og har alle hormonene/medisinene som kreves for å gjennomføre den planen. Helst kanskje litt ekstra som backup også. Hva hvis du f.eks får symptomer på gyno under kuren og doseringen med anti-østrogener viser seg å være for lav? Mange bodybuildere har ofte f.eks Letrozol (veldig kraftig aromatase-hemmer) tilgjengelig i tilfelle det skulle oppstå symptomer på gyno.
Sist endret av Lacertosus; 22. desember 2016 kl. 06:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg

Tenker du å starte en kur, eller er du allerede på kur? Hvis førstnevnte ville jeg nok ha ventet til du har fått skaffet Arimidex/Aromasin/Letrozol. Hvis sistnevnte har du ikke så mange andre valg enn å enten gamble eller prøve å skaffe aromatase-hemmere så raskt som mulig. Dersom du befinner deg i sistnevnte situasjon ville jeg vurdert å lære meg mer om anabole steroider/anti-østrogener/hormoner. En god regel du aldri bør bryte; ikke start en kur før du har lagt en plan og har alle hormonene/medisinene som kreves for å gjennomføre den planen. Helst kanskje litt ekstra som backup også. Hva hvis du f.eks får symptomer på gyno under kuren og doseringen med anti-østrogener viser seg å være for lav? Mange bodybuildere har ofte f.eks Letrozol (veldig kraftig aromatase-hemmer) tilgjengelig i tilfelle det skulle oppstå symptomer på gyno.
Vis hele sitatet...
Takk for nyttig info! Har skjønt det at Arimidex og Aromasin bare hemmer østrogen, men nolva og clomid ''dreper'' østrogen.
Er ikke bra med for lite østrogen heller... Er i andre uke på kur med test e 500mg uken og proviron 25mg x2 daglig. Vil helst unngå gyno, så å bruke Arimidex bare forsikrer meg om at jeg ikke får bitch tits!