Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 783
Fikk først høre om dette dette av han det gjelder selv, deretter leste jeg artikkelen.

Dette er jo helt sinnsvakt? Jeg skjønner ikke at slikt kan skje. Jeg blir direkte forbanna.
7 ukjente dukker opp i leiligheten din, banker deg så GRUNDIG opp, politiet kommer 20 minutter etterpå, og attpå får du opplyst at du ikke kan komme med en anmeldelse allikevel.

Det er så teit at du kan såvidt tro at slikt forekommer her i Norge.

Måtte bare få det ut..
Sist endret av Goda; 31. mars 2004 kl. 00:21.
Det var jo helt forjævlig. Sier litt om hvor lite politiet prioriterer "usynlig" ungdomsvold som ikke skjer offentlig.. Vil de at folk skal ordne opp selv? samle en enda større gjeng og banke opp de som har gjort det..
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Når 7 mennesker tar seg bryderiet med å bryte seg inn hos to andre mennesker, så er det ikke tilfeldig vold. Disse folkene gikk på de to guttene med fullt overlegg, noe som får meg til å tro at de to som ble angrepet sikkert har gjort noe for å fortjene det.

At politiet er spesielt opptatte av en eller annen grunn, og nedprioriterer en sak, har jeg full forståelse for, spesielt om det er en haug kriminelle som driver og svinebanker hverandre.

Det blir aldri sagt i nyhetshistorien at de to ikke KAN anmelde saken, men det blir sagt at de ikke kan anmelde saken NÅ. Det er selfølgelig beklagelig, men jeg kan se for meg mange scenarioer hvor det er nødvendig å nedprioritere en sak til fordel av en annen. Det er tross alt ikke uendelig med politiressurser.

Legg dessuten merke til hvor lett det er å manipulere media. Jeg kjenner ikke til de to guttene, men det er stor sjanse for at journalisten ikke gjorde det heller - og at saken dermed kan være feilaktig fremstilt.

Tenk om en av guttene hadde voldtatt søsteren til en av de 7, for eksempel? Og at politiet ikke hadde nok bevis til å ta seg av det? Ville det da ha vært "bedre"?

Jeg tror det er feil å fordømme noen av partene basert på denne nyhetshistorien.

hj
SharQ: Fortjent og fortjent. De sa at de hadde vært på besøk før, og at det muligens var noe sjalusigreier.
Uansett, at de ikke vil prioritere vold foran å stå i veikanten og sjekke om folk bruker bilbelte er rimelig bedritent.
..
Trådstarter
SharQ, som du sier så kjenner du ikke de to. Og det er sant.
Han som ble overfalt og fikk all skaden, var han som ikke hadde vært hjemme hele kvelden.
Og det eneste som var "provoserende" var at dama til han ene overfallsmannen VAR på festen som han andre eieren av leiligheten arrangerte.

Det er greit nok at det kan være de må nedprioritere saken, men det får da være grenser. I Norges 8. største by må de kunne få til noe bedre enn dette.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg sa ikke at jeg synes de hadde fortjent det. Har ingen formening om det. Men jeg tror at de 7 må ha synes at de 2 hadde gjort noe for å fortjene det. Spesielt dersom de 2 klarte å identifisere mer enn halvparten av gutta.

Jeg hadde blitt rimelig hissig om politiet ikke hadde dukket opp dersom noen brøyt seg inn her, og jeg er forsåvidt enig med deg også, orgazmus: Det er harry at de ikke klarer å prioritere voldssaker.

Det finnes teorier rundt aktiv og passiv sikkerhetstjeneste innen politiet: Aktiv er å gripe inn dersom noe skjer (blålys osv), passiv er å bedrive oppsøkende virksomhet (fartskontroller osv). Det er nokså naturlig at det aktive - hvor folks liv er under umiddelbar fare - bør prioriteres. Det samme gjelder for brannvesenet: Om det står mellom å redde ei katte ut av et tre eller redde et menneskeliv, bør valget ikke være vanskelig. REDD PUS!.. hehe.. neida.

hj
Vel, siden politiet har budsjetter som sier at de må ta inn så og så mye på fartsbøter osv, så er det ikke rart at de prioriterer mine 8kmt over i 100 sona som mer alvorlig enn vold.
Vold får de da ikke inn penger på, gjør de vel?

Enkelt og greit:
FUCK THE POLICE
..
Trådstarter
Nei, ikke fuck the police.

Det er greit nok at de gjør mye som opparger oss "vanlige" mennesker, men de gjør nå i det minste noe bra arbeid. Tenk deg hvordan et anarkistisk samfunn uten noen form for beskyttelse ville vært.

Heller;
Slap the police around with a bit large trout, then stfu and hope something good comes out from it.
Politiet skal være der for å beskytte folket, ikke plage dem som de har en tendens til å gjøre her i hamar.
Stoppe random biler(som min egen) helt uten grunn. Blålys som faen.
Så lyse alle som sitter i bilen i øya og dra ut tida mens man har det travelt. Spørre om hvor man sakl, hvorfor. Spørre om man virkelig syns det er gøy å bare kjøre rundt. Hvorfor man ikke jogger i stedet osv.

Kjøre rundt og jage ungdom som er på fylla. Helle ut pilsen dems. Faen så lite beskyttelse det gir.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
orgazmus: jeg synes politiet som helhet gjør en meget god jobb, jeg. Og jeg synes det er positivt de stopper folk som råner rundt i biler på Hamar.

Greit, voldssaker er bedre å ta tak i, men av erfaring er det ofte gjenger som råner rundt i biler - og dermed gjør politiet en god jobb når de forsøker å holde litt oversikt.


h
Vel, å bare stoppe en tilfeldig bil kl 23.30 på kvelden, og så bruke rundt 15 min på å si "her er lappen din, ha en fin kveld", er vel ikke spesielt produktivt?

Men, et lite artig eksperiment hadde jo vært å fyrt opp en joint etter man hadde fått juling. Se hvem som hadde fått mest problemer, deg eller han som slo
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
artig eksperiment? Du tror ikke det kanskje er å være særdeles lite langtenkt, da?
Opprinnelig postet av Orgazmus
Men, et lite artig eksperiment hadde jo vært å fyrt opp en joint etter man hadde fått juling. Se hvem som hadde fått mest problemer, deg eller han som slo
Vis hele sitatet...
Ja, det synes jeg du skulle prøve.
Jeg har inntrykk av at det flommer over av slike rasshøl i Sandnes "by"...

Uansett, dere har sett diverse fjortiser som stiller opp i media og syter over at voksen mann / lærer banka vett i skallen dems, right?

Det lukter litt likt, badass møkkaunger som egentlig fortjener det de får. Then again, jeg vet ikke noe om disse folka, heller. Og uansett har jeg ingenting til overs for folk som slår. Kategorisk.
Opprinnelig postet av oivind
Jeg har inntrykk av at det flommer over av slike rasshøl i Sandnes "by"...
Vis hele sitatet...
Det skal jeg faenmeg love deg!
..
Trådstarter
En liten oppdatering på saken for de som vil vite det.

I Stavanger Aftenblad idag får man opplyst at Joar Guttormsen allikevel fikk levere en anmeldelse på Mandags kveld. Sjefen for Sandnes Politistasjon innrømmer at det må ha skjedd en feil, som mest trolig grunnes til kommunikasjonssvikt.
Også kan man lese at politikerne er enige om at Rogaland er det fylket som trenger mest finansiell støtte i forhold til slik som det ligger ann nå. Dette kan også leses på landsdekkende aviser.

Og ja, Sandnes er oversvømt av slike folk. Angriperne i denne saken var ifra Gjesdal Kommune though, og etter hva IRC loggen sier var "hevnen" bare ett lite påskudd for at de skulle komme. De sa selv at de gjorde det "just for fun".