Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  131 34979
Sitat av zlagther Vis innlegg
Arduino ethernet shield hadde vært awesome om du fikk inn Skal bestille litt varer seinere engang
Vis hele sitatet...
Har et par liggende på lager, men i køen over varer som skal legges ut etter hvert.

*Jobbejobbejobbe*
Er det mogleg å få inn 4 bits opp/ned binærteljarar(74LS193 el.), forskjellige potmeter og koplingstråd(jumpers blir for rotete på store krinsar)?

Genial butikk
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Er det mogleg å få inn 4 bits opp/ned binærteljarar(74LS193 el.), forskjellige potmeter og koplingstråd(jumpers blir for rotete på store krinsar)?

Genial butikk
Vis hele sitatet...
Er på lista, og 74LS193 er på vei allerede. Håper å ha dem innen mars men vet aldri.. Plutselig enda en offentlig høytid der borte i østen...

Koplingstråd, da tenker du på ~22awg entrådet kabel?

Har rød og svart slik koblingstråd på vei.
Sist endret av HobbyKomponent; 17. februar 2014 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av HobbyKomponent Vis innlegg
Koplingstråd, da tenker du på ~22awg entrådet kabel?
Vis hele sitatet...
Jepp. Skal brukast på samme måten som dei du har kalla "Kabler for Koblingsbrett".
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Jepp. Skal brukast på samme måten som dei du har kalla "Kabler for Koblingsbrett".
Vis hele sitatet...
Har 200 meter med den typen på vei, så tror det holder.. 100m av hver, rød og svart for nå. Kommer flere farger etter hvert.

Hva syns du er en passe lengde? Har tenkt på 5 meter per rull..
Sitat av HobbyKomponent Vis innlegg
Har 200 meter med den typen på vei, så tror det holder.. 100m av hver, rød og svart for nå. Kommer flere farger etter hvert.

Hva syns du er en passe lengde? Har tenkt på 5 meter per rull..
Vis hele sitatet...
5 meter held nok i massevis
Sitat av HobbyKomponent Vis innlegg
Har 200 meter med den typen på vei, så tror det holder.. 100m av hver, rød og svart for nå. Kommer flere farger etter hvert.

Hva syns du er en passe lengde? Har tenkt på 5 meter per rull..
Vis hele sitatet...
Kan du ikke la enheten være meter, i stedet for "stykk", så kan man legge så mange meter man vil i handlekurven og dere klipper etter beste evne
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Kan du ikke la enheten være meter, i stedet for "stykk", så kan man legge så mange meter man vil i handlekurven og dere klipper etter beste evne
Vis hele sitatet...
Har vurdert det.. Planen er å, så mye som vi klarer, holde oss til forhåndspakkede anntall og lengder etc for å gjøre pakking av hver ordre så rask som mulig når den kommer, så vi får levert dem til Posten asap. Hvis vi må måle opp lengdene i hytt og pine blir det en forsinkelse og det er ikke noe vi ønsker.
http://www.hobbykomponenter.no/butikk/kort/arduino-uno/

Arduino UNO nå på lager! For de som har ventet på de ekte italienskproduserte!
Litt av noen priser. Skulle tro man nesten var tilbake på 90-tallet. Keep up the good work
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Litt av noen priser. Skulle tro man nesten var tilbake på 90-tallet. Keep up the good work
Vis hele sitatet...
Blir litt sånn når en ønsker å booste DIY miljøet i Norge istedenfor å robbe det...
Syns det er dumt at en del andre tenker mer profitt enn de tenker at de skal hjelpe miljøet.

Sier det igjen, om noen ønsker seg noe er det bare å si i fra!
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Er det mogleg å få inn (...) koplingstråd(jumpers blir for rotete på store krinsar)?
Vis hele sitatet...
http://www.hobbykomponenter.no/produ...2awg-entradet/

Flere farger etter hvert.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er DC plugger, evt jack eller andre kontakter/pluggsett du har planer om å ha?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Er DC plugger, evt jack eller andre kontakter/pluggsett du har planer om å ha?
Vis hele sitatet...
Har planer om mye forskjellig...!

Blant annet jacks og plugger etc.
Sist endret av HobbyKomponent; 23. februar 2014 kl. 10:29.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hey, vær litt nasjonalistisk! Kanskje ta inn utviklingskort fra Nordic Semiconductors, Energy Micro (nå under Silicon Laboratories), og CC-serien til Texas Instruments (designet av tidligere ChipCon). Atmel/AVR har du forsåvidt dekket med Arduino. Kanskje også et development board med Mali GPU (ARM, Trondheim, tidligere Falanx).

Hvis du kontakter de, kanskje det går ann å få en god avtale, dog oftest vil de nok bare be deg handle fra en distributør.

Hvis du tar inn Raspberry PI med kameramodul så har du OmniVision (der jeg jobber) dekket og, men dessverre er ikke det kameraet designet i den norske avdelingen. Jeg tror ikke vi har noen alment tilgjengelig utviklingskort for kameraene våre

Bra initiativ! Jeg kommer nok sikkert til å handle en liten batch fra deg hvis jeg får tid til å fortsette med hobbyprosjektene mine.
12v LED-chipper som disse. Noe jeg iallefall hadde vært ute etter. Vet ikke om andre norske nettbutikker har det
Sitat av Oatre Vis innlegg
12v LED-chipper som disse. Noe jeg iallefall hadde vært ute etter. Vet ikke om andre norske nettbutikker har det
Vis hele sitatet...

Det er bare en overflatemontert lysdiode. Tror du får tak i de via elfa og/eller farnell osv. Men vent på svar, så får du kanskje støtta disse gutta.

TS: Får dere inn binære opp/ned tellere? Er møkk lei Kina med 3 ukers leveringstid..
Sitat av visualn00b Vis innlegg
Det er bare en overflatemontert lysdiode. Tror du får tak i de via elfa og/eller farnell osv. Men vent på svar, så får du kanskje støtta disse gutta.

TS: Får dere inn binære opp/ned tellere? Er møkk lei Kina med 3 ukers leveringstid..
Vis hele sitatet...
Poenget er flate dioder da slik at de ikke stikker så jævli opp
Sitat av Oatre Vis innlegg
12v LED-chipper som disse. Noe jeg iallefall hadde vært ute etter. Vet ikke om andre norske nettbutikker har det
Vis hele sitatet...
Er planen å få inn slike også ja.

Sitat av visualn00b Vis innlegg
TS: Får dere inn binære opp/ned tellere? Er møkk lei Kina med 3 ukers leveringstid..
Vis hele sitatet...
74LS193 er på vei om de er brukende for deg. Hvis ikke, pip om hva du trenger så skal vi nok få det inn etter hvert.
Hei.
Interresant tråd å lese
Søkte på Youblob.com for å se hva folk skriver om websiden, og har ikke funnet noe skjitprat ennå hehe. Det er jo bra

Mr Hobbykomponent, hvis du vil kombinere noe av opplegget så er det bare å ta kontakt. Kunne vært kult med en Egersund og Stavanger avdeling.

Ellers så støtter vi nå http://robotgames.no, hvor planen er å holde konkurranser i Stavanger. Og håper at dette blir like stort som The Gathering om noen år (ønsketenking)
Ta en titt på siden demses om dette er interresant. Den er fortsatt under utvikling, men ser bra ut.
Sist endret av Webblob; 3. mars 2014 kl. 00:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Er det mogleg å få inn 4 bits opp/ned binærteljarar(74LS193 el.)
Vis hele sitatet...
Da hadde de ankommet og er nå klare for bestilling om det enda er ønsket.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bestilt litt småplukk, som jeg til tider mangler

Ser du har kategorien Potensiometere, men ingen produkter der enda, så regner med du får inn snart? Får du evt inn digitale også, ikke bare analoge?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Bestilt litt småplukk, som jeg til tider mangler

Ser du har kategorien Potensiometere, men ingen produkter der enda, så regner med du får inn snart? Får du evt inn digitale også, ikke bare analoge?
Vis hele sitatet...
De blir sendt i morgen.

De er på vei ja. Vet enda ikke når de er her, men innen en ukes tid vil jeg tro vi har dem.
Foreløpig er det lineære rotasjonspotensiometere vi får inn, samt 6mm trimmere. Hvis du har delenummer på noen digitale du ønsker så pip i vei så skal vi se på det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Beklager sen tilbakemelding

Pakken kom veldig fort, delene virket ikke som noe jalla, bra du har tatt deg tid til å finne kvalitetsdeler!

Anbefales!

Slenger inn en til bestilling såfort jeg får orden i sakene her
Bruker du frimerker til å sende med?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Kjennner meg meget fornøyd, kjapp leveranse, fin tegning, hele pakken som kreves av en fin elbutikk

Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Bruker du frimerker til å sende med?
Vis hele sitatet...
Foreløpig bruker vi frimerker til å sende ja. Vi har ikke nok ordrer til at det vil lønne seg å gjøre det via andre metoder som Posten/Bring kan tilby, men de ulike tilbudene de har er vurdert for senere når/hvis ordremengden øker.


Sitat av Fleff Vis innlegg
Beklager sen tilbakemelding

Pakken kom veldig fort, delene virket ikke som noe jalla, bra du har tatt deg tid til å finne kvalitetsdeler!

...
Vis hele sitatet...
Etter å ha drevet med hobbyelektronikk i noen år og blitt frustrert hver gang jeg får dårlig kvalitet vet jeg nå hvor jeg skal gå for å gjøre bulkinnkjøp med god kvalitet. Og det får dere nytte av når dere bestiller.



Og spør igjen, som vanlig! Hvis det er noe som er ønsket i nettbutikken så si i fra! Vi skaffer det meste som er ønsket.

Under utarbeidelse er blant annet kategoriene:
Batteriholdere
Loddesett / DIY kits
Motstander i større kvanta (100pk)

I tillegg har vi begynt å undersøke belysning (LED striper og sterkere dioder etc) og en del annet.
Hmm, elektrostatisk trygge poser til transistorbaserte produkter er et must!
Kan du skaffe 24v relé? Eller noe annet som jeg kan bruke på å trygt koble ett 24v signal inn på en Raspberry Pi (3,3v)?
Hvordan betaler man med bitcoin? Reklamerte litt for butikken din siden du sa du aksepterte det, men nå er det en potensiell kunde som sier han ikke har muligheten til å velge bitcoin ved checkout: https://bitcointalk.org/index.php?to...880#msg5954880
Sist endret av Grix; 2. april 2014 kl. 21:56.
Sitat av Grix Vis innlegg
Hvordan betaler man med bitcoin? Reklamerte litt for butikken din siden du sa du aksepterte det, men nå er det en potensiell kunde som sier han ikke har muligheten til å velge bitcoin ved checkout: https://bitcointalk.org/index.php?to...880#msg5954880
Vis hele sitatet...
Hei. Bitcoin ble deaktivert da det virket som hele BitCoin systemet skulle krasje for en stund siden. Har bare glemt å aktivere det igjen nå som systemet er stabilt igjen. Skal fungere nå.
Sist endret av HobbyKomponent; 2. april 2014 kl. 22:50.