Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1092
Jeg mener å huske at jeg har lest noe om øreplugger som demper lyd her et sted? Det var i forbindelse med en konsert eller noe lignende. Noen som vet hva disse kalles?
tipper du mener sånne som du dytter inn i øret? tror ikke det heter noe spesielt, får kjøpt det på bla elkjøp
Ørepropper kalles dette, og beskytter trommehinnen for trykkskader. Kjøpet på apotoket billig.

Mulig du også siktet til støyreduserende ørepropper, men er vell ikke så mange som drar på konsert med det.
Det kan nok være støyreduserende ørepropper jeg sikter til. Jeg bor like ved en stor vei, og har i det siste begynt å legge merke til en viss svekkelse av hørselen. Dette skremmer mildt sagt livet av meg!
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Kanskje det er øreplugger med aktiv støydemping du vil ha? De skal i hvertfall være svært gode (på lyddemping, that is), og det finnes flere forskjellige utgaver fra forskjellige merker. For eksempel disse fra Denon. Det kan også være "Comply" sine plugger du har hørt om, da disse kommer med en type skumgummitupper som blokker ute mye lyd - noe du også kan få kjøpt til en rekke andre modeller fra nettsiden deres. Jeg bruker slike Complytupper på mine Denonplugger, og er svært fornøyd!
Nei, er livredd for å putte øreplugger med musikk i mine skjøre og kjære ører. Musikk spilles fra høyttalere i et moderat lydnivå.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
I såfall, hvis du føler at lydnivået er et stort problem, vil jeg anbefale deg å skaffe deg ørepropper som er støpt etter øret ditt, som alltid vil passe perfekt og dempe lyd på en best mulig måte. For eksempel noe fra denne siden.