Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 9712
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Shift-left->Plot
Oppgi funksjon, t.d kan du hogge inn x^2+2*x+4
Sett så verdier for x, og velg autoscale på y.

Ellers så er manualen et must. Last ned og les, eventuelt print eller bestill på ebay.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Utestengt
Petter Pan's Avatar
Trådstarter
Hei, er det noen som vet om et program man kan kode TI-84 programmer i?
Tingen er at jeg holder på å lage noen forholdsvis avanserte(til TI-84 å være) og lange program med en del menyvalg, og synes det er kronglete og lite oversiktelig å gjøre det på den lille skjermen til TI-84
Se her:
http://www.ticalc.org/basics/calculators/ti-84plus.html


Men del programmet ditt da, hvis det blir brukbart..
Utestengt
Petter Pan's Avatar
Trådstarter
Sitat av fredrikweb
Se her:
http://www.ticalc.org/basics/calculators/ti-84plus.html


Men del programmet ditt da, hvis det blir brukbart..
Vis hele sitatet...
Will do Holder på å legge inn hele regelboa ser du, med alle formlene, slika at du kun trenger å plotte in verdier for A, B, C osv så regner den svaret ut. Har passt på skrive inn alle formlene slik at du også kan bruke programmene som oppslagsverk. Holder også på meg pytagorasprogrammer som kan finne både hypotenus og katet, ja vet dette er enkel matematikk, men jeg lager mer programmene for morro en for nødvendigheten. Har nå laget programm for volum, areal, omkrets, overflate. I menyen kan du velge mellom formene terning, prisme, pyramide, sylinder, kjegle og kule. Altså i de programmene formene kan brukes er det mulighet for det(f.eks har jeg ikke med trapes i omkretsprogrammet.). Pr dags dato er formlene for pyramide og prisme kun for pyramider og prismer som er basert på trekanter, men jeg skal lage menyvalg som gjør det mulig å velge hvor mange sider pyramiden og prismen skal ha.
Vi hadde opplæring i 9850 derfor kjøpte jeg den.
Så du kan jo høre med skolen din om hva dere har opplæring i, om dere ikke har hatt noe fra før.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ti-85 Ftw!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har en Texas TI-83 liggende. Men på skola har vi fått programmet MathCAD for å ha på laptopen. Noen som vet om det er tillat å bruke MathCAD på videre studier, eller må jeg begynne å lære meg å bruke Texasen skikkelig?
Du får ikke ha med laptop på eksamener, nei.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Petter Pan
Will do Holder på å legge inn hele regelboa ser du, med alle formlene, slika at du kun trenger å plotte in verdier for A, B, C osv så regner den svaret ut. Har passt på skrive inn alle formlene slik at du også kan bruke programmene som oppslagsverk. Holder også på meg pytagorasprogrammer som kan finne både hypotenus og katet, ja vet dette er enkel matematikk, men jeg lager mer programmene for morro en for nødvendigheten. Har nå laget programm for volum, areal, omkrets, overflate. I menyen kan du velge mellom formene terning, prisme, pyramide, sylinder, kjegle og kule. Altså i de programmene formene kan brukes er det mulighet for det(f.eks har jeg ikke med trapes i omkretsprogrammet.). Pr dags dato er formlene for pyramide og prisme kun for pyramider og prismer som er basert på trekanter, men jeg skal lage menyvalg som gjør det mulig å velge hvor mange sider pyramiden og prismen skal ha.
Vis hele sitatet...

haha, kjempetøft, har hatt særdeles lyst til å gjøre det samme, med min arvede TI-83(trorjeg. eller 82 bruker den aldri lenger)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei,

Jeg bør velge mellom 2 kalkulatorer:
1. Texas Instruments TI-89 Titanium og
2. HP 50g

Er det noen som kan hjelpe meg å velge den beste ?

På forhånd takk!

VH
Fandjo
Sist endret av Fandjo; 29. januar 2008 kl. 01:19. Grunn: Skrive feil
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg veit at eg uten tvil hadde gått for HP50G. Har HP48GX no, og ut frå det eg kan lese er 50G litt amputert utgåve av den...

Like fullt er HP sin Reverse Polish Notation en draum å jobbe med når du først har lært det - enkelt, kjapt og effektivt. HP har også god kvalitet og mykje funksjonalitet!

Smelte den posten din inn i ein eksisterande tråd om kalkulatorer eg
Sist endret av vidarlo; 29. januar 2008 kl. 08:34.
Har tenkt til å kjøpe HP 50g selv. Men 50g er snarere en kraftig oppgradering av 48GX.
48GX har 4 MHz CPU, mens 50g har 203 MHz (de fleste programmer bruker default-innstillingen på 75 MHz). 50g har asynkron serieport, USB-tilkobling, IrDA port, og støtter opp til 2GB SD-kort, mens 48GX har to porter for utvidelseskort som støtter hhv 128 kB og 4 MB minne. 48GX har 128 kB RAM, mens 50g har innebygd 2 MiB flash-minne. 50g kan i tillegg programmeres med både et HP-utviklet RPL-språk, slik som 48GX, men i tillegg også med assembly og C. Fabelaktig!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Utestengt
Petter Pan's Avatar
Trådstarter
Har fått et par forespørsler om å laste opp geometriprogrammet jeg har holdt på med. Jeg har nå sammlet alle de fire programmene i ett. Har ikke fått tid til å teste det helt ennå, men tror de fleste formlene skal være rett satt opp

Skal laste opp filen senere i dag, men siden jeg ikke har USB-kabelen her og nå, laster jeg i første omgang kun opp koden

Enjoy
Sitat av Fandjo
Hei,

Jeg bør velge mellom 2 kalkulatorer:
1. Texas Instruments TI-89 Titanium og
2. HP 50g

Er det noen som kan hjelpe meg å velge den beste ?

På forhånd takk!

VH
Fandjo
Vis hele sitatet...
Har ikke mye erfaring med HP sine kalkulatorer, men har selv brukt både TI-84 Plus og TI-89 Titanium, og kan si at begge er svært gode kalkulatorer. TI-89 Titanium er solid og brukervennlig, og det tar svært kort tid å sette seg inn bruken av de litt mer avanserte funksjonene. Det kan fort bli litt værre dersom du skal gå over fra en eldre TI-modell du er blitt godt vant med, ettersom den har ett litt anderledes charset og framgangsmåte for å åpne forskjellige programmer i kalkulatoren. Dersom du liker TIs kalkulatorer og er villig til å punge ut litt ekstra er denne kalkulatoren det beste du kan komme borti, in my opinion.


Om det er noen som bruker TI-83/84 og har lyst på kodene til noen hjemmesnekra spill for kalkulatoren, som jeg selv var med på å skrive da jeg skulle sette meg inn i hvordan man lagde 'programmer' på disse modellene, kan jeg se om jeg finner den gamle mursteinen. De er på ingen måte flashy, og er nok ganske knotete laget, men det er alltid kjekt å ha noen ferdige 'programmer' å plukke fra hverandre når man skal lære å lage sine egne.

Edit: Argh, ser kun skriveleif etter jeg har postet, til tross for flittig bruk av forhåndsvisning.
Sist endret av caps; 11. februar 2008 kl. 20:04.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Provo
Har tenkt til å kjøpe HP 50g selv. Men 50g er snarere en kraftig oppgradering av 48GX.
48GX har 4 MHz CPU, mens 50g har 203 MHz (de fleste programmer bruker default-innstillingen på 75 MHz). 50g har asynkron serieport, USB-tilkobling, IrDA port, og støtter opp til 2GB SD-kort, mens 48GX har to porter for utvidelseskort som støtter hhv 128 kB og 4 MB minne. 48GX har 128 kB RAM, mens 50g har innebygd 2 MiB flash-minne. 50g kan i tillegg programmeres med både et HP-utviklet RPL-språk, slik som 48GX, men i tillegg også med assembly og C. Fabelaktig!
Vis hele sitatet...
Ah, my bad Fann den berre på amazon i all hast og leste tre linjer om den, og då verka den som billigversjon av 48. Men det virker jo absoulutt som en interessant kalkulator. Foreløpig trur eg definitivt 48GX held for meg. Den er rett nok litt treg på ein del ting, men kan ikkje sei den er så ille at det blir plagsomt.
Jeg har selv texas TI-84 og vil anbefale den.
Har brukt den i et halvt år nå. Rimelig fornøyd må jeg vel si
Hva med casio 9860 sd...nettopp fått kjøpt den.
Går det an å skrive et dokument på pcèn og så overføre den til kalkulatoren, eller må jeg gjøre det på den tungvinte måten og skirve det for hånd på kalkulatoren? Snakker om funksjonen e-ACT
Google er en fin bil, første treff på "casio 9860 sd" ga meg http://world.casio.com/edu/product/fx9860g/index.html, som sier
Since USB cable, unit-to-unit cable and Program-Link Software are included in the package, high-speed data communication between PC and the Ready-to-use USB functions
unit, or unit-to-unit data communication and program exchange can be performed immediately from the day of purchase.
Vis hele sitatet...
For å eliminere all tvil søkte jeg på "casio 9860 sd txt", og igjen på første treff, http://casiokingdom.org/modules.php?...ewtopic&t=1100, fant jeg
For the problem of texts you can transfer at the same way you transfer a .G1A file but when you choose the file format you choose all files instead the .G1A... But you only can see the file if you have on your calculator the text Reader...
Vis hele sitatet...
Tenk litt før du spør om noe som pleier å stå i instruksjonsmanualen.