Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 7697
Heii!

Jeg har akkurat startet og røyke hasj, og røyker kanskje 1g om dagen. men problemet er at jeg blir stein hver eneste gang, jeg blir trøtt,slapp og sliten og legger meg på sofaen og sover i timesvis. jeg blir liksom aldri "høy" blir bare daff, og det er ikke altid like morro.

Så lurer på om hva som er årsaken til dette? er det dårlig hasj ? er det meg ? gjør jeg noe feil?

Takk for alle svar : )
Bytt til hjemmegrodd sativa. Men hasj er ganske individuellt, så om du blir trøtt er det ikke mye du kan gjøre med det, annet enn kaffe og i verste fall speed.
Du vet at du bygger opp en tolleranse for cannabis?

En G hver dag burde være mer enn nok til å bygge opp en passe høy tolleranse ganske fort..

Mao: prøv å holde det til helgene og spessielle annledninger - du vil merke, og ikke minst nyte det bedre
Trådstarter
20 3
hmm, ja kanskje det. Jeg og noen kammerater har akkurat begynt og derfor blir det liksom kanskje litt for mye i lengden

for hvis jeg fortsetter sånn kommer hasj til å bli en slags sovemedisin for meg : p

noen flere forslag ?
Sist endret av maxpower; 27. januar 2009 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Cannabis har to familier (tre om du regner med ruderalis) disse er sativa og indica.

Indica gjør deg sofastein, sløv og giddalaus
Sativa gjør deg høy, nesten litt trippete og kan i noen kjipe tilfeller gjøre deg en smule paranoid

Virkningen har med forholdet mellom Delta-9-THC og Cannabinol. Sativa har et høyt THC nivå men nesten ikke noe CBD, indica har et mer balansert forhold mellom begge. I tillegg så dekomposerer THC til CBD over tid og eksponering til varme og lys, så hasj her i Norge har da tydeligvis et høyere nivå med CBD enn det som er helt ferskt.

Men en liten pekefinger ønsker jeg å gi deg: Et helt gram om dagen er ganske mye om du nettopp startet, når jeg startet kunne jeg ha et halvgram i et par dager minst, det er bare i de siste årene at jeg har trappet opp forbruket til omtrent et gram om jeg røyker mye.
Sist endret av Dodecha; 27. januar 2009 kl. 21:15.
Dodecha, det kan jo også være mulig at hasjen du røyket da du startet var kvalitetsmessig ganske forskjellig fra det som selges som "hasj" nå til dags.
Trådstarter
20 3
Jeg skal skjærpe meg, men tror grunnen til at det har blitt så mye er fordi det er ganske nytt og spennende. Har liksom lyst på en skikkelig "tripp"

men har skjønnt at det er kanskje er littdumt og røyke hver dag nå, ihvertfall når jeg akkurat har startet. så skal prøve kutte ned til bare helger nå framover : )

Kanskje prøve grønnt ?
Sist endret av maxpower; 27. januar 2009 kl. 21:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du sier at du nettop har begynt å røyke hasj.
Forbruket ligger på ett (1) Gramm om dagen, dette er ganske mye.
Har selv røykt i mange år. tidligere gikk dette på hver dag, mange gang om dagen,
kan godt skjønne at du blir sofagris av denne doseringen

Husk også at der er alltid en mulighet for at dine forventninger iforhold til rusen kan
være ganske "hypet" opp og derfor lar deg sitte igjen med den følelsen du sitter med?
Er det da ikke slikt at blodsukkeret i kroppen synker når man røyker? aka blir trøtt og slapp
Spis litt candy, drikk litt brus, er det man kaller munchies. Som ofte kommer av at man har for lavt blodsukker og får lyst på mat\candy.

Og spis alltids før du røyker, ikke stå opp og ta deg mornings før du har spist frokost\middag\whatever.
Sist endret av Magnus; 27. januar 2009 kl. 21:33.
Trådstarter
20 3
Jeg spiser alltid kjempe mye når jeg røyker, når du sier det så har jeg faktisk lagt merke til at det hjelper. Det kan kanskje ha noe med at jeg har diabetes og gjøre også.

men alle vennene mine blir også somregel veldig trøtte, så kanskje det bare er stæsjet som er "dårlig" ? men har hørt at grønnt lettere får deg "høy" mens brunt blir du som regel "stein" av
Sist endret av maxpower; 27. januar 2009 kl. 21:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har Diabetes, kan ikke si det samme her, MEN.
Munchies, lysten på godt,søtt,salt,mat gennerelt var veldig fremtredende
når jeg først begynte å røyke, i senere tid ga dette seg og ble mer
eller mindre fraværende.
Det å bli trøtt av å røyke hasj er IKKE uvanlig, god eller dårlig hasj i forhold
til grønt.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Sativa gjør deg høy, nesten litt trippete og kan i noen kjipe tilfeller gjøre deg en smule paranoid

.
Vis hele sitatet...
en smule paranoid? jeg har røyka hasj i 3 år eller noe nå!
liker best hasj, men takker ikke nei til pot.
ser på meg selv som en hardbarka smoker, smoka opp noen kiloer kan du si... men aldrig lakt merke til paranoid følelse.
men så skulle jeg kose meg med litt pot da, tror den var av middelskvalitet! fikk ikke en dritt feeling annet en at jeg var syykt paranoid, tenkte de sykeste ting, trodde bla at de jeg smoka med filma meg osv og la ut filmene på youtube... værste følelsen jeg har hat tror jeg...
untatt da jeg var i roskilde da... klikka helt for meg når jeg lå i telte, følte meg skikkeig innestengt, ente med at jeg beit hull i telte for å komme meg ut, klarte ikke å åpne "døra"
men men, kanskje litt oftopic
Trådstarter
20 3
har bestemt meg og ikke røyke før fredag eller lørdag nå, og håper jeg ikke bare sovner : p

Tenkte jeg skulle spise veldig godt før jeg røyker, og ta med meg en venn og bongen ut å gå en tur mens vi røyker. Kanskje det blir bedre da, når jeg spiser først og får meg litt fysisk aktivitet : )
Sist endret av maxpower; 27. januar 2009 kl. 21:46.
Høres ut som en god idè, spise ett lett måltid, dra ut med en god venn og bare nyte livet i skogen
Sist endret av Eyeamare; 27. januar 2009 kl. 21:49.
Trådstarter
20 3
Det skal jeg gjøre : )

Bare kom med flere "tips" hvis dere har: D

Eller skriv litt om hva dere gjør når dere røyker
Sist endret av maxpower; 27. januar 2009 kl. 21:52.
Vi kan ikke komme med mere gode settings enn det som allerede er
foreslått, du vil til syvende og sist kjenne hva du selv føler er digg
Trådstarter
20 3
okei, får håpe på det : D
Sist endret av maxpower; 27. januar 2009 kl. 21:58.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
maxpower, hvilken type diabetes har du? Noen folk bruker medisinsk cannabis for å regulere blodsukkernivået:
http://www.letfreedomgrow.com/cmu/diabetes_1.htm

sykofant: Les hva jeg skriver, hasj, her i Norge har oftest et høyt CBD nivå, altså det som gjør deg sofastein og ikke særlig paranoid (en mer "gi faen" mentalitet).
Du sier selv at du opplevde paranoia når du røkte noe pot, dette var da mest sannsynlig Sativa pot.
Trådstarter
20 3
jeg har diabates type 1

Gjelder det bare pot, eller også hasj ?
Sist endret av maxpower; 27. januar 2009 kl. 22:22.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg er ikke i nærheten en gang av å vite alt rundt det temaet, det var et par sider jeg kom over der de snakker om cannabis som et blodsukkerstabiliserende middel. Dog de fleste sidene sier også klart fra om at studier angående cannabis direkte virkning på blodsukkeret ikke er tilstrekkelig dokumentert.

Men om det virker interessant bør du lese det som finnes på den siden jeg linket til i mitt forrige innlegg.
Jeg foreslår å prøve weed en gang til forandring. Jeg er mer glad i følelsen man får av grønt enn den steine brunt-følelsen. Kan også anbefale deg å ikke legge deg rett ned etter du har røyket. Man blir fort passiv når man først har lagt seg ned.. =)
Trådstarter
20 3
hmm, det var litt interessant. Skal lese litt om det : )

men jeg lurer på, når forskere prater om at cannabis kan brukers som medisin osv. Er det bare marijuana mener da, eller er det alt slags cannabis ?
Sist endret av maxpower; 27. januar 2009 kl. 22:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
maxpower, hvilken type diabetes har du? Noen folk bruker medisinsk cannabis for å regulere blodsukkernivået:
http://www.letfreedomgrow.com/cmu/diabetes_1.htm

sykofant: Les hva jeg skriver, hasj, her i Norge har oftest et høyt CBD nivå, altså det som gjør deg sofastein og ikke særlig paranoid (en mer "gi faen" mentalitet).
Du sier selv at du opplevde paranoia når du røkte noe pot, dette var da mest sannsynlig Sativa pot.
Vis hele sitatet...
Er det ikke thc og ikke CBD som gir deg noia, jeg husker å ha sett en engelsk dokumentar en gang om ei engelsk ournalist som drar til amsterdam for å se hvordan pot fungerer og i den siste scenen så får hun en sprøyte med ren THC som hun får helt noia av og en sprøyte med THC/CBD blanding senere som gir henne totalt latterkrampe.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Paperwings: Det er akkurat det jeg har skrevet, THC = Høy, trippy og kan gi noia
THC/CBD = Sofastein, giddalaus
jeg og blir veldig slapp når jeg røyker hasj. men så prøvde jeg og røyke litt mindere da syns jeg det var litt bedere. ta og fyll bongen 2-3 ganger og sjekk hvordan du blir etter det
"Less is more" er en gylden regel for for meg.

Da jeg først begynnte å eksperimentere med hasj (mest sannsynlig av typen indica) begynte jeg med en gang å trekke ivrig fra bongen. Røyka en masse på en gang for å få den ultimate "high'en", men det endte med at jeg ble sløv, innadvent og fikk en ekstremt noia for de rundt meg..

Etter flere års pause fra både mariuhana og hasjis, ettersom jeg ikke likte vibbene det gav meg, startet jeg igjen i det små. Ettersom jeg var eldre og klokere av erfaring, starter jeg med mye mindre mengder hasj i mekket, helst iform av en liten cityjoint.

Det ga gode resultater. Jeg fant raskt ut at det var lite som skulle til for å få meg "edgy", og har nå klart å utvikle mitt egent røykemønster.

Jeg paffer sjeldent.. De gangene jeg gjør det, røyker jeg først meget lite og venter en god stund til jeg er sikker på at kroppen har tilvendt seg "THC sjokket"..

Når jeg føler anspenningene i kroppen forsvinner og at jeg blir "vant" til rusen. Skjer det merkelige. Kroppen/nervene finner på en måte "roen" og etter det kan jeg trekke ivei med så mye hasj jeg vil, uten og oppleve negative tankespinnen, dårlige "vibber" eller sløvhet.. Det er som om kroppen min trenger en halvtimes tid for å bli vant med at jeg intar stoffet. Så når nervene er roet er det bare å fyre løs.

Skal nevnes at de fleste jeg kjenner som røyker regelmessig ikke har denne "sperren" og kan godt røyke en bøtte eller to, uten noen uro eller problemer med noia. (Dette kommer selvfølgelig an på kvalitet og strain)

Folk er forskjellige.
Sitat av spharx Vis innlegg
Jeg foreslår å prøve weed en gang til forandring. Jeg er mer glad i følelsen man får av grønt enn den steine brunt-følelsen. Kan også anbefale deg å ikke legge deg rett ned etter du har røyket. Man blir fort passiv når man først har lagt seg ned.. =)
Vis hele sitatet...
Er enig med dette.

Som du sa maxpower, så er nok å gå seg en tur mens du røyker en god ide. Sitter du inne foran tv-en og røyker, så blir det fort til at du blir der, og å sitte stille gjør deg jo lett trøtt og slapp.

For meg funker det veldig godt å f.eks. skate, spille basket eller noe annet aktivt utendørs som er gøy.

Edit: Nå er det jo vinter så det å være utendørs er jo kanskje ikke det mest behagelige. Spesielt ikke når man røyker. Har selv bestemt meg for å ikke røyke før til sommeren, da jeg må si jeg synes det er en mye mer behagelig tid for røykings
Sist endret av Gamgee; 30. januar 2009 kl. 23:01.
Det høres ut som og være fjærn fra min side

Prøv og vær litt mer opplagt kanskje når du røyker og ikke prøve og bli slapp.

men prøv og sett på noe chill musik eller noe det hjelper altid på stemingen

og ha noe brus candi med deg eller noe ^^, Kinder Bueno <3
du sier at du vil få en trippy følelse.
hasj gjør deg ikke trippy, det gjør deg stein(tenk over ordet)
hvis du vil ha en trippy følelse anbefaler jeg heller flein enn hasj ass....
Flein er ikke noe man spiser for å få en "trippy følelse". Hvis man kun vil ha rumpa si massert så setter man seg i en masasjestol, ikke i en månerakett. Det ideelle ville nok heller som allerede nevnt ha vært Cannabis Sativa.
Prøv å gjøre det du ellers gjør når du røyker kis, ikke sitt å sløven å kjenn på følelsen. Da blir du bare giddesløs å du utsetter dagens oppgaver. Jeg trener hver dag, jobber, etc. Røyker så å si hver dag, har intet problem med det. Blir bare mega fjern for hver dag siden jeg er aktiv å forbrenner dritt.
Sitat av maxpower Vis innlegg
Heii!

Jeg har akkurat startet og røyke hasj, og røyker kanskje 1g om dagen. men problemet er at jeg blir stein hver eneste gang, jeg blir trøtt,slapp og sliten og legger meg på sofaen og sover i timesvis. jeg blir liksom aldri "høy" blir bare daff, og det er ikke altid like morro.

Så lurer på om hva som er årsaken til dette? er det dårlig hasj ? er det meg ? gjør jeg noe feil?

Takk for alle svar : )
Vis hele sitatet...
nå har jeg ikke lest hva folk har skrevet men den beste oppskriften er å få deg mer søvn på natta. en kamerat jeg bodde sammen med var sånn hver eneste uke han jobbet 6-2 på morgenen

han jobbet skift å når han jobbet kveld(2-10) så skjedde det aldri... men som sagt det er individuelt så ikke godt å si. men vil si søvn eller for lite næring. du kan jo prøve å spise deg et godt måltid før du røyker. hjelper ikke det så ville jeg bare sluttet...