Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3617
Er det noe strengere å importere Kava enn 5-HTP?

Noen som har hatt suksess med å importere Kava? Hvis ikke; hva skjedde?

Takk!

Tenker da på Kava Kava i pilleform.

Men kan noen også fortelle meg om deres funk på Kava, hvordan er det? :-)

https://no.iherb.com/pr/now-foods-ka...0-capsules/665

Jeg siterer fra legemiddelverket sine sider:

Straffeansvar
Ved ulovlig import kan du bli politianmeldt (avhengig av alvorlighetsgrad). Du kan bli anmeldt for brudd på legemiddelloven § 31, eller brudd på straffeloven §§ 231 og 232(narkotika) eller straffeloven §§ 234 og 235 (doping).

https://legemiddelverket.no/import-o...idler-per-post

Skummelt.
Sist endret av K-Uche; 28. februar 2020 kl. 19:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
før du kjøper noe kava, vær sikker på at produsenten kun bruker røttene i ekstraktene, bladverk osv er giftig.

effekten er litt som alkohol uten å være "påtvunget", og jo lengre du bruker jo mer kjenner du det. ikkeno hangover el.l jeg kan huske.
også litt mer stimulerende, får ofte lyst til gjøre ting som å gå ut i naturen osv, noe jeg aldri får på alko.
heller ikke mulig å bli så rusa at du blir "drita" på kava, hvertfall etter min erfaring og jeg har tatt nok til å bli gul i huden (som sagt vær sikker på å få røtter)..

bestilte alt fra hel rot, til pulverisert, til ekstrakter, de 2 sistnevnte både i kapsler og "løsvekt", aldri fått brev el visitt og alltid fått varene, men er noen år siden sist.

sånn jeg leser det så er loven den samme for kava som for 5-htp, altså reseptpliktig legemiddel.
Upendo!
Trådstarter
Takk for svar, hva tror dere sannsynligheten for å få trøbbel med politiet er?

Blir varen destruert og du hører aldri noe mer eller kan jeg få trøbbel?
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Takk for svar, hva tror dere sannsynligheten for å få trøbbel med politiet er?

Blir varen destruert og du hører aldri noe mer eller kan jeg få trøbbel?
Vis hele sitatet...
tror sannsynligheten er veldig stor, kan jo ikke være annet enn flaks at jeg ikke fikk noe stoppa. det ulovlig for oss å både innføre å innta..
Upendo!
Trådstarter
Andre som jeg har lest om her på forumet skriver at deres 5-HTP blir destruert og at de mottar et brev i posten og that's it.

Har ikke lest så mye om Kava, men det er altså ingen forskjell på 5-HTP og Kava ift. lover og regler?

Husk at jeg skal bestille ekstrakt fra iHerb.
Sist endret av K-Uche; 28. februar 2020 kl. 19:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Andre som jeg har lest om her på forumet skriver at deres 5-HTP blir destruert og at de mottar et brev i posten og that's it.

Har ikke lest så mye om Kava, men det er altså ingen forskjell på 5-HTP og Kava ift. lover og regler?

Husk at jeg skal bestille ekstrakt fra iHerb.
Vis hele sitatet...
you do you boo, men såvidt jeg ser er det ingen forskjell iht loven nei.
https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...999-12-27-1565

begge er klassifisert LR, og da regner jeg med 5-htp faller under "tryptofan" (bestilt masser 5htp som aldri har blitt tatt også).

men jeg har ingen jus-utdannelse el.l, dette er kun sånn jeg ser loven.
Anonym bruker
"Enig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Andre som jeg har lest om her på forumet skriver at deres 5-HTP blir destruert og at de mottar et brev i posten og that's it.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte 5-htp fast for noen år sia som kosttilskudd mot depresjon. Aldri hatt problem med pakkene. Hvorfor er det så strengt nå? Er det ulovlig? Har det ruspotensial?
Anonym bruker
"Enig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er ulovlig med Kava du linker til? Hvordan finner man ut hva som er ulovlig av sånt? Jeg kjøper sånne kosttilskudd på iHerb hele tida, dog ikke akuratt denne.
er det ruspotensial i?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg brukte 5-htp fast for noen år sia som kosttilskudd mot depresjon. Aldri hatt problem med pakkene. Hvorfor er det så strengt nå? Er det ulovlig? Har det ruspotensial?
Vis hele sitatet...
er vel heller for å reparere så andre midler gir like bra ruspotensiale.
og fordi folk som ikke har peil driver å selvmedisinerer blir ting strengt.
-du vet, den ene personen som alltid skal dra det for langt og dermed ødelegger for alle andre (jeg var en av de, nå forlanger jeg at legen gjør jobben sin isteden og det fungerer mye bedre).
Upendo!
Trådstarter
Ønsker fremdeles svar fra folk som har bestilt Kava (gjerne fra iHerb) i nyere tid og deres suksessrate og hva som skjedde hvis pakken ikke kom gjennom.

Peace.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg kupper tråden siden den er fra 2020 og kom opp når jeg søkte på kava. Det helvetes legemiddelverket kontra matilsynet i norge har en tendens til å være svært så overbeskyttende, at omtrent alt fra kanel i bollene(kanel kan ha medisinsk virkning), til valmuefrø på rundstykkene skal regulereres strengt. De ønsker jo å være fremst i Europa på regulering. Det hadde jo vært fantastisk om det i fremtiden kom barer og puber som serverte kratom og kava som et langt mer samfunsnyttig alternativ til alkohol. Og enda har det ikke vært særlig aktivitet for å ta opp kampen om dette her til lands da begge substanene er mindre kjent. Jeg håper virkelig det kommer.

Men til tråstarter, så ja, du risikerer å bli svartelistet og få bot for å bestille det som går inn under legemiddelisten...Det gjør alt som har for godt dokumentert virkning. Det er ikke rart det er konspirasjonsteorier om at de beskytter seg selv.


https://blazerfanzine.no/2018/04/02/...r33nGpooCxvPP4
Sist endret av pipestilk; 18. november 2020 kl. 12:07.
Har bestilt Kava Kava flere ganger uten problem.

Kommer sikkert an på dagsformen til tolleren tenker jeg
Den fra iherb synes jeg er så dyr, og har slitt med å finne ett annet alternativ. Er det noen her som vet om?