Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 502864
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Snubler i mål..

Heroin er ikke hovedtopic lenger. Nå handler det om å bli "normal"; i den forstand det er en mulighet for meg. Jeg har rett og slett ikke kontroll på meg selv. Når du går i årevis uten et normalt følelsesregister eller menneskelige impulser så glemmer du helt at dette er noe man begynner å håndtere og bearbeide en gang rundt 12-13-års alderen. Hiv litt andre rusmidler inn i ligningen; og du har en utilregnelig tulling som agerer ukritisk på hver eneste impuls som måtte falle han inn.

Men, uansett. Det er deiligere å være en levende idiot enn en stabil zombie. Det går seg vel til, håper jeg.
Vis hele sitatet...
Om det går seg til handler mye om innstillingen din til det. Selvfølgelig er det også et spørsmål om tid. For desto mer nykter og desto mer du eksponerer deg for sosiale situasjoner og livet generelt i en nykter tilstand vil du venne deg mer til det. Du har heller ikke stått stille i utviklingen din på Heroin, så du har med deg masse egenskaper som du kan bruke i livet. Jeg ser en stor evne til refleksjon og gode skrive egenskaper. Ser for meg at du kan gjøre det bra som skribent, forfatter, blogger, o.l. Men som sagt ikke undervurder kraften av affirmasjoner. Du er i en kamp mot heroinet. Forskjellen mellom deg og andre er at du ikke har tapt enda. Men spørsmålet er, hvor lenge klarer du denne kampen? Gå av nå. Du har alle egenskapene og viljestyrken til å klare det. Du må bare bruke de helt til det ikke faller inn i tankene igjen. Tenk positivt, og finn det positive i det negative som trøst når ting ikke føles greit. Har en følelse av at ting ordner seg for deg etter en stund av. Lykke til!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tusen takk for gode ord.

Har logget bruken min siden uke 40; og endelig har jeg noe å skryte litt av. Dette er utviklingen siden uke 4 i år:

Start: Uke#4; 50t clean -> 13 dager(moderat bruk) -> 56t clean (U#6) -> 4 dager(minimalt bruk) -> 106t clean(U#7) -> 15 dager(moderat bruk) -> 50t clean (U#9) -> 8 dager(fra minimalt til høyt bruk) -> 36t clean (U#11) -> 127t clean -> en liten dose (I dag).

Det går gjerne litt i rykk og napp, men det går fortsatt riktig vei.

Det som er deilig er å endelig kjenne på følelsen av at livet kanskje ikke er helt grusomt, selv uten heroin. Er jo sånn en selvsagt er klar over, men hva man vet og hva hjernen anser som en sannhet er ofte to forskjellige ting
No offense mann, men har du ikke sagt at ting går riktig vei i 4 måneder nå? Å sprekke en gang i blant er en del av prosessen, men som du sier selv er jo bruket ditt for tiden langt mer enn det. Fra minimalt til høyt forbruk.

Så og si alle jeg har møtt som har blitt rusfri fra heroin sier at når man har vært fysisk hekta i flere år er det nærmest umulig å slutte uten å flytte og kutte all kontakt med miljøet. Jeg har brukt 1-2 ganger i uka de siste månedene. Jeg ønsker å slette nummere, men så minner junkie-delen av hjernen min meg på at jeg er dust om jeg sletter dette nummeret fordi han har god dop til bare 2200kr for 5g! Sigh.. Jeg vet ikke ass.

Jeg kommer nok til å gjøre samme prosessen som du en stund fremover, altså prøve så godt jeg kan; sprekke så ofte at det såvidt kan kalles sprekk. Men hvis dette fortsetter over lang tid blir jeg bare nødt til å ta drastiske tiltak for å bli kvitt det for godt.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
No offense mann, men har du ikke sagt at ting går riktig vei i 4 måneder nå? Å sprekke en gang i blant er en del av prosessen, men som du sier selv er jo bruket ditt for tiden langt mer enn det. Fra minimalt til høyt forbruk.

Så og si alle jeg har møtt som har blitt rusfri fra heroin sier at når man har vært fysisk hekta i flere år er det nærmest umulig å slutte uten å flytte og kutte all kontakt med miljøet. Jeg har brukt 1-2 ganger i uka de siste månedene. Jeg ønsker å slette nummere, men så minner junkie-delen av hjernen min meg på at jeg er dust om jeg sletter dette nummeret fordi han har god dop til bare 2200kr for 5g! Sigh.. Jeg vet ikke ass.

Jeg kommer nok til å gjøre samme prosessen som du en stund fremover, altså prøve så godt jeg kan; sprekke så ofte at det såvidt kan kalles sprekk. Men hvis dette fortsetter over lang tid blir jeg bare nødt til å ta drastiske tiltak for å bli kvitt det for godt.
Vis hele sitatet...
Første mnd i 2016 tok jeg dobbelt så mye som andre måned, nå i tredje måned blir det halvparten av det igjen ca. For å si det på en måte som bare junkier kan relatere til; jeg driter for første gang på over 3 år fast drit når jeg er uten heroin.

Og jeg satte rekord i uke 7 med 106 timer; da lå jeg bare i sengen, but still - rekord. 4 uker etter er jeg på 127 timer, og jeg har jobbet, vært i møter, vært med venner og tilogmed kost meg litt.

Her er fordelingen av de 25 grammene jeg har tatt i år; 2.5 3.5 3.6 4.8 3.1 0.85 0.45 2.7 2 2.05 0.4... Merk de 6 siste ukene.

I tillegg så kicker jeg helt jævlig ass sånn ellers, nailer master'n, utvikler noe fancy teknologigreier (ordentlige greier, ikke et skoleprosjekt) og er bare snill og grei med familien min.

De siste månedene har vært de mest fantastiske i mitt liv, enda det har vært noen seige abstinenser selv helt på slutten av avhengigheten.

Heroin huker seg fast innerst i hjernebarken. Det er en prosess å bli clean, og det er kun en måte jeg har kunnet klart dette: Ved å lure meg selv til å tro at jeg nesten er fremme. De 4 månedene er ingenting. Jeg har trodd jeg var like ved å slutte i flere år nå; og enda hver eneste dag har vært en ny dag der jeg har failet i å fullføre det jeg prøvde hardest på så har det vært en prosess jeg ikke kunne gjort dette foruten. For to år siden var jeg så sikker på at jeg skulle slutte på ferie med familien; at jeg fortalte til min mor at jeg var heroinavhengig. Så jævla sikker var jeg. Fortalte henne tilogmed hvordan hun kunne se på øynene mine om jeg hadde tatt. SÅ jævla sikker.

Jeg har klart det nå, jeg har klart det selv, og jeg har klart det uten å måtte sette noe som helst på vent, gi opp noe eller fucke opp noe. Folk har alltid prøvd å få meg til å forstå at jeg lurer meg selv, at jeg må få meg hjelpen man liksom "må" ha.

INGEN har kommet til meg og sagt at jeg hadde en hensiktsmessig tilnærming til dette IRL. Ingen har hatt troen, ingen har tatt meg seriøst når jeg har sagt at dette også er en måte.

Det er faen ikke rart at folk ikke klarer å slutte selv, når hele verden skal fortelle deg at det er umulig.

Du sier du har brukt 1-2 ganger i uka de siste månedene? Samtidig som at du forbereder deg på å sprekke like mye som jeg har? Det går jo ikke opp..

Vil anbefale deg å skrive ned konsumet, for heroin styrer altfor mye av hjernen din. Ingen narkomane klarer å anslå engang noenlunde eget forbruk. Hadde jeg ikke hatt tallene foran meg hadde jeg sikkert påstått at jeg var clean ca halvparten av 2016.

http://s15.postimg.org/usv52ahif/Uten_navn.jpg

Loggen fra første månedene etter jeg var blitt avhengig. Angrer sykt på at jeg ikke har logget hele veien imellom. Utrolig interessant å se utviklingen over tid.
Sist endret av Tøffetom; 22. mars 2016 kl. 01:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sånn. Nå er jeg ferdig. Elsker LSD.
Ja det ble til at du kjøpte de lappene som lå i fryseren?
Har skutt speed for første gang. Alternativet er som falsifiaering av hypotesen om at jeg er den udødelige å regne
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Har skutt speed for første gang. Alternativet er som falsifiaering av hypotesen om at jeg er den udødelige å regne
Vis hele sitatet...
Du kommer til å begynne på nytt, og endelig få det til, når du lander nå
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Har skutt speed for første gang. Alternativet er som falsifiaering av hypotesen om at jeg er den udødelige å regne
Vis hele sitatet...
Æsj, nå må du virkelig skjerpe deg. Det skitne dopet inn i åra..!

Klem fra meg.
Nå ble jeg virkelig skuffet, hadde ikke trodd at du skulle starte med sprøyter.
Du må sette deg ned og lese hele tråden din, hva ser du, hvordan har utviklingen vært?
Jeg ønsker deg lykke til, av hele mitt hjerte.
Klem fra Betty
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Har skutt speed for første gang. Alternativet er som falsifiaering av hypotesen om at jeg er den udødelige å regne
Vis hele sitatet...
Mener du at nå som du har skutt speed har du bekreftet din hypotese om at du er udødelig å regne? Og at dersom du ikke skyter speed vil du konsekvent avkrefte denne hypotesen? Jeg ser ikke logikken.
Skumle saker, narkotika... gripende tråd, har lest fra start til slutt. Gripende, og ærlig. Kjenner meg igjenn i masse!
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Nå ble jeg virkelig skuffet, hadde ikke trodd at du skulle starte med sprøyter.
Du må sette deg ned og lese hele tråden din, hva ser du, hvordan har utviklingen vært?
Jeg ønsker deg lykke til, av hele mitt hjerte.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Bare vent.

Dette er plot-twisten som gjør det hele spennende.

Fortsettelse følger.

....Har faen fortsatt litt halliser.

Turte for første gang ta av meg skjorten og se armene. Følte nesten jeg hadde infisert dem og så for meg enorme abscesser etc.. Var bare bittelitt bodutredelse rundt ene, ingenting mer. Men fy faen så forbanna skittent og ekkelt.

Og fy faen for et oppskrytt "kick"..

Elendig unnskyldning for å være junkie.

Skrivre noe mye mer fornuftig en av dagene. I dag var dagen.

Jeg er helt ferdig. Helt forbanna ferdig.

De innleggene jeg skrev nå blir nok slått sammen med forestående. Dette og forsåvidt. Så gir lite mening. Leses oppstykket. God natt.
Sist endret av Tøffetom; 31. mars 2016 kl. 02:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tråden din viser hvor vanskelig det er å slutte med narkotika, selv om alt ligger til rette for en endring. Du er resursrik og har meget god innsikt i missbruket ditt, likevel bruker du de samme unskyldningene som alle andre rusmisbrukere.
Kanskje tiden er inne for å søke hjelp utenfor deg selv?
Klem fra Betty
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Synes det er bra noen tør å si det. Dette er en eviglang kavalkade i å snakke seg selv opp, få skryt fra de rundt seg om at "dette klarer du! Vi heier på deg!" for så og falle. Og så reiser man seg opp igjen. Denne gangen går det bedre. Skryt fra de rundt deg. Og så faller du igjen. Om og om og om igjen.

For meg virker det som du har havnet i et ganske fastsatt mønster du ikke evner selv å komme deg ut av. Du lever på tanken om at dette skal du klare selv, du er jo tross alt en oppegående fyr som tar høyere utdanning og har et nyansert nok språk til å formidle ditt tankegods på en slik måte at man kan lure på om du egentlig er en junkie. Du er ikke den typiske narkisen. Det er noe med deg som gjør at dette er noe du klarer selv. Tror du. Og jeg synes denne tråden viser langt på vei at du ikke klarer det selv. Så langt i hvert fall.

Jeg tror de aller fleste av oss som følger med på denne tråden ønsker at du skal klare å komme deg ut av dette. Lite er umulig, og selvfølgelig finnes det en mulighet for at du vil klare å komme deg ut av dette selv. Jeg tror bare du ville fått fortgang i hele prosessen ved å søke profesjonell hjelp. For sammen med ditt ønske om å komme deg ut av dette, din tro på deg selv og de av oss som håper det beste for deg her, så er jeg ganske sikker på at du ville økt sjansen betraktelig ved å ta i mot hjelp.

Jeg forventer egentlig en aldri så liten shitstorm fra deg, og kjenner jeg har litt angst for å sende inn denne posten. But here goes, og lykke til uansett opplegg du velger.
Hallo, tøffetom!
Har ikke hatt bruker på forumet, men har fulgt bloggen din lenge, helt siden jeg begynnte med ecstasy, og jeg har lest hele. Å lese tråden din er en god måte å holde meg selv i nakkeskinnet, og jeg syntest du kjemper godt, i denne harde kampen mot heroinet. Stå på!

hvor i landet er du fra forresten?
Sitat av GUCCI WOLF Vis innlegg
Hallo, tøffetom!
Har ikke hatt bruker på forumet, men har fulgt bloggen din lenge, helt siden jeg begynnte med ecstasy, og jeg har lest hele. Å lese tråden din er en god måte å holde meg selv i nakkeskinnet, og jeg syntest du kjemper godt, i denne harde kampen mot heroinet. Stå på!

hvor i landet er du fra forresten?
Vis hele sitatet...
Hæ? Helt siden du "begynte med ecstasy"? Er ecstasy noe man begynner med? Det er ikke sammenlignbart med en heroin avhengighet. Det går faktisk ikke an å trekke parallelle linjer mellom de to stoffene engang.

Jeg forstår at du sikkert skjønner det selv. Det høres bare så jævlig teit ut når du skriver at du har fulgt med i denne tråden helt siden du "begynte med ecstasy" - i denne sammenhengen..
Sist endret av mr_rager; 1. april 2016 kl. 11:29.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Og fy faen for et oppskrytt "kick"..

Elendig unnskyldning for å være junkie.
Vis hele sitatet...
Nå høres du AKKURAT ut som en som har prøvd heroin for første gang og er skuffa. Ja, det er ikke så bra som man forestiller seg, men det er bra nok til å bli hekta.
Det samme tenkte jeg. Er fullstendig klar over at misbrukere som anvender sprøyter gjerne liker å overdrive noe voldsomt når det kommer til dette med første gang. At da er det absolutt ingen vei tilbake og hva enn. Men altså, heroin er heroin tross at det er litt annen risiko involvert når det kommer til injisering. Lar man dette bli en vane (noe som kan være fort gjort med feil holdning) kan pipa få en annen lyd, derimot. Mulig mange sier dette for å holde andre unna den samme feilen, men det danner et helt feil bilde og forventninger enn hva det i realiteten er. Uansett, slutt med den dritten der før du sitter i klistret. Enig med de andre her. Kanskje på tide å svelge litt stolthet og be om hjelp.
Sitat av mrnobody Vis innlegg
Hæ? Helt siden du "begynte med ecstasy"? Er ecstasy noe man begynner med?
Vis hele sitatet...
ja. eks; etter første gang man har prøvd det og hvis man tar det en sjelden gang fremover

[/quote] Det er ikke sammenlignbart med en heroin avhengighet. Det går faktisk ikke an å trekke parallelle linjer mellom de to stoffene engang.[/quote] stoffene...

[/quote]Jeg forstår at du sikkert skjønner det selv. Det høres bare så jævlig teit ut når du skriver at du har fulgt med i denne tråden helt siden du "begynte med ecstasy" - i denne sammenhengen..[/quote] faen så grinete du var da
Rolig nå gutter. Jeg møtt flere som blir hektet på ecstasy. Husker en som var en skitten hippie, han luktet skit. Fikk han etter en dag i dusjen men faen hodet hans var stekt. Folk blir avhengig av mye rart så ikke helliggjør avhengighet. Det er noe skit uansett hva.
Sitat av jacksonv Vis innlegg
Rolig nå gutter. Jeg møtt flere som blir hektet på ecstasy. Husker en som var en skitten hippie, han luktet skit. Fikk han etter en dag i dusjen men faen hodet hans var stekt. Folk blir avhengig av mye rart så ikke helliggjør avhengighet. Det er noe skit uansett hva.
Vis hele sitatet...
Han sa han hadde ''begynt'' med ecstasy og etter det begynte han å følge tråden, og tråden hadde hjulpet han holde seg i nakkeskinnet. Ecstasy er noe som ikke gir effekt om du tar det daglig, du vil heller bare være deprimert og trøtt.
Sitat av mrnobody Vis innlegg
Hæ? Helt siden du "begynte med ecstasy"? Er ecstasy noe man begynner med? Det er ikke sammenlignbart med en heroin avhengighet. Det går faktisk ikke an å trekke parallelle linjer mellom de to stoffene engang.

Jeg forstår at du sikkert skjønner det selv. Det høres bare så jævlig teit ut når du skriver at du har fulgt med i denne tråden helt siden du "begynte med ecstasy" - i denne sammenhengen..
Vis hele sitatet...
Mulig jeg misforstår her, men jeg forsto det ikke som at han er hekta på ecstasy, men at han begynte å bruke det som i rekreasjonell eller ekperimentell bruk. Å lese i tråden fungerer som en advarsel, derav "holde seg selv i nakkeskinnet" fra å gå over til misbruk. Var riktignok en keitete måte å si det på.

Utover det er jeg enig med de som foreslår for Tøffetom å oppsøke profesjonell hjelp. Du har både styrken og evnene til å komme deg ut av misbruket, du tar en utdannelse oppi det hele for pokker! Er ikke mange som har ressurser til noe sånt. Likevel er du ikke rusfri. Kanskje en profesjonell kan gi deg nye perspektiver på saker og ting, eller hjelpe deg å finne en metode som gjør at du kan kvitte deg med rusen for godt?
Ønsker deg all lykke til!
Sist endret av inabsentia; 2. april 2016 kl. 01:03.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Hva skjer mann? Tror ikke jeg er den eneste som venter på noe slags livstegn her.. Dette er ikke noe nederlag. Det er nok en gang et skudd i baugen, som du takler. Og det veit du.

Hiver meg på flere her å lurer på om det kanskje ikke er på tide å søke hjelp nå. Det er heller ikke noe nederlag. Og det veit du også!

Tenker støtt på deg om dagene selv om jeg ikke kjenner deg.
Sitat av sorrY Vis innlegg
Hva skjer mann? Tror ikke jeg er den eneste som venter på noe slags livstegn her.. Dette er ikke noe nederlag. Det er nok en gang et skudd i baugen, som du takler. Og det veit du.

Hiver meg på flere her å lurer på om det kanskje ikke er på tide å søke hjelp nå. Det er heller ikke noe nederlag. Og det veit du også!

Tenker støtt på deg om dagene selv om jeg ikke kjenner deg.
Vis hele sitatet...

Samme her, lurer veldig på åssn det går med deg Tøffetom, jeg har ihvertfall ikke noen vonde tanker om deg selv om du har gått på en sprekk, det gjør vi alle, og det skal gutts til å gå imot sin egen skamfølelse! Go Tom!
Jaja, nå skulle jeg ta meg en sårt tiltrengt tidlig kveld, men så dumpa jeg over denne tråden og begynte å grine i stedet.

Det er fristende å si noe om at du skal stå på, bruke ressursene dine, skrive den boka alle maser og, gjøre ferdig masteren eller hva det er du har på gang nå... men hva vet jeg om hva du klarer og hva som overhodet er mulig? Jeg er ikke narkoman, og mine råd oppi dette er nok ganske ubrukelige. Du er åpenbart ressurssterk, men innimellom ambisjoner og planer og self talk så håper jeg det ligger en følelse av selv-verdi eller hva jeg skal si. Forstår at du ikke kan henfalle til selvmedlidenhet og tillate deg for mye slack, men ikke vær så nådeløs heller. Vet ikke om det gav mening, jeg er drita trøtt. Kommer til å følge med her.
Nei nå går det egentlig jævlig bra.

De svarte pengene gjemt rundt omkring forsvinner, samtidig som at det pumpes hvitt blod inn i bankkontiene mine. Sommerjobb er i boks, jeg kunne lett fått C om samtlige eksamener var i helgen og jeg har et par ess i ermet. Jobber 5-12 timer om dagen, jeg har kanskje gapet over litt mye, men jeg har ikke noe valg.

I hele 2016 har jeg jobbet mot å gjøre meg selv avhengig av suksess, progresjon og utvikling heller enn rus. Tiden etter omtalte sprekk er vel den første tiden i mitt voksne liv at jeg faktisk føler meg mer avhengig og motivert for noe enn jeg er for å ruse meg.

Jeg hater å være betydelig ruset nå. Har akkurat begynt med idrett igjen og. Det er faen meg deilig å kjenne på litt smerte.

http://bildr.no/thumb/dEJXNkVJ.jpeg

...Sjekk trendlinjene. Steady as she goes

http://s21.postimg.org/qrs25yaib/lol2.jpg
Sist endret av Tøffetom; 8. april 2016 kl. 02:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Nei nå går det egentlig jævlig bra.

De svarte pengene gjemt rundt omkring forsvinner, samtidig som at det pumpes hvitt blod inn i bankkontiene mine. Sommerjobb er i boks, jeg kunne lett fått C om samtlige eksamener var i helgen og jeg har et par ess i ermet. Jobber 5-12 timer om dagen, jeg har kanskje gapet over litt mye, men jeg har ikke noe valg.

I hele 2016 har jeg jobbet mot å gjøre meg selv avhengig av suksess, progresjon og utvikling heller enn rus. Tiden etter omtalte sprekk er vel den første tiden i mitt voksne liv at jeg faktisk føler meg mer avhengig og motivert for noe enn jeg er for å ruse meg.

Jeg hater å være betydelig ruset nå. Har akkurat begynt med idrett igjen og. Det er faen meg deilig å kjenne på litt smerte.

http://bildr.no/thumb/dEJXNkVJ.jpeg

...Sjekk trendlinjene. Steady as she goes

http://s21.postimg.org/qrs25yaib/lol2.jpg
Vis hele sitatet...
Har ikke så mye annet å si en bra jobba! *Klapp, klapp*
elevatormusician
sorrY's Avatar
Hvordan går det dude?
Jeg har vært sprøyte narkoman i 4 år på heroin nå er det ett år siden sist!kjente meg godt igjen i det du ha skrevet...men alt går på viljen og ikke minst og ha noe konstruktivt å gjøre i hverdagen som du trives med!man mister seg selv litt når man holder på men aldri Glem at du fortsatt er DEG!jeg er i lar. Går på 12 mg suboxone om dagen.det siste året har livet mitt snudd drastisk. Jeg har begynt å finne tilbake til meg selv igjen tatt opp hobbyer og har arbeids prosjekter + samfunnsstraff noe jeg stor trives med!vært heldig å får sone med arbeid jeg trives med..men man må ta en dag av gangen,små mål av gangen..og ikke glem å være stolt av deg selv når du når ett mål,uansett hvor lite luer andre syns er "ubetydelig ".det er ditt liv dine følelser.. Følg hjertet ditt og stå på!jeg forstår hva du mener med at du hadde det bedre mens du rusa deg...man må ikke glemme,av å være på kjøret får du ufattelig mye opplevelser og lærdommer andre ikke får..bruk alt positivt du kan få ut av det.du har erfaringer du kan bruke til så mangt!masse lykke til
Kjempe bra at en kan ha et grei liv uten sprit og dop.
Klem fra Betty
Synes du skriver veldig fint. Dette er kunnskap folket har behov for! Jeg har ikke lest de siste sidene, men leste de aller første. Forstår nå dog på svarene på denne siden at du ikke har klart å kutte det ut enda.

Personlig har jeg selv vært (omtrent) der du er. Jeg har ikke vært så dypt inne i heroinen, så skal sies. Men jeg har vært sprøytenarkoman i x antall år, og bedrevet med sterkere stoffer i lange tider. Jeg har opplevd psykoser så ille og ofte at jeg er diagnostisert som paranoid schizofren, (diagnoser er vanskelige å fjerne; jeg har ikke hatt symptomer på en god stund) og jeg har vært skutt pepper omtrent daglig i år. Jeg har kombinert dette med masse GHB, og masse benzo. På mitt aller verste tok jeg heroin, benzo, amfetamin, hasj og ghb daglig. Det er litt av en kombo, kan du si.

Jeg har aldri kuttet ut benzo uten nedtrapping, så jeg har ikke hatt like sterke abstinenser som det du beskriver. Men jeg har vært tilstede til slike hendelser, og må si at du beskriver det godt. I tillegg er GHB abstinenser helt sinnsykt vondt! Noe av det aller verste jeg har opplevd.

Jeg gikk på heroin daglig i omtrent en måned, og kuttet det ut da jeg merket at jeg ble syk. Men jeg tok såpass lave doser fordi jeg blandet det med amfetamin i hvert skudd, at selve abstinensene var helt OK så lenge jeg dempet de på annet vis. Mat og søvn var jo mangelvare uansett.

Jeg har vært klinisk død av heroin 2 ganger, og havnet på intensiven og lå i koma pga GHB. Våknet opp med slanger ned i lungene så jeg trodde jeg var blitt stum pga jeg ikke fikk snakket. Det var jo noe annet som pustet for meg, selvfølgelig fikk jeg ikke dyttet luft gjennom stemmebåndet.

Jeg er nå ren - nærmer seg 4 måneder uten noen stoff, ikke engang alkohol. Det er noe av det beste som har skjedd meg, og jeg kan love deg at det er verdt alt strevet! Men det er rett og slett umulig å slutte om du ikke er helt bestemt og om du ikke tar visse forhåndsregler.

Jeg vet ikke nøyaktig hva du går gjennom - men jeg vet veldig godt hva du går gjennom. Husk at det alltid finnes håp for enhver, og at ting ordner seg til slutt. Om du trenger moralsk støtte eller tips - noen å prate med, noen som kan konstantere at det du sier er slik det er, av erfaring, er det bare til å ta kontakt. Dette greier du! Jeg merker at du er en sterk person med mye vettugt i topplokket. Jeg måtte forsøke å slutte sinnsykt mange ganger før det gikk. Så lenge du prøver kommer du videre.

Jeg vil gjerne avslutte med et par ord som kanskje kan være litt til motivasjon. En reflektert rusavhengig har det mye verre enn en rusavhengig som ikke er reflektert.
Har noen små bragder å skryte av. Selv så er jeg alltid veldig stolt over mine små heltedåder, men blikkene jeg får når jeg forteller om dem IRL bærer litt preg av "fy faen for en jævla idiot du er". Må komme til bunns i det der en dag, men enn så lenge så er dette noe enhver ambisiøs mann i sin beste alder kan skryte av:

1) Med unntak av en liten strek her om dagen har jeg ikke sniffet noe dop på....waaaaait for iiiit.......8 - ÅTTE - DØGN!! Altså dette er så utklassing at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg eller hvordan jeg skal kunne belønne meg selv tilstrekkelig. Har vel og merke droppet en del speed, men har faktisk helt styrt unna cola denne tiden. Det er enda en sinnsykt overlegen rekord.

2) Drakk bittelitt GBL her om dagen, men utover det så har jeg faktisk ikke tatt noe annet dop enn lite smack de siste dagene. Og amf såklart. Føler meg skikkelig forandret, tror det kanskje har vært mye vanskeligere å slutte med H'en når jeg konstant var unaturlig full av eller unaturlig tom for dopamin, serotonin osv. Har lagt kokainavhengigheten og den "generelle avhengigheten" bak meg nå føler jeg. Oppsøker ikke rus, slik jeg alltid har gjort før.

3) Den siste uken har jeg faktisk ikke gjort noe dumt. Går jeg 3 uker tilbake i tid er det ikke en av de som ikke inkluderer episoder som: (3 uker tilbake) syretripp, på byn, første skudd med amfetamin, fylla midt i uken... 2 uker tilbake og jeg "stemplet" (koma etter inntak av GBL/GHB) 2 ganger med betydelige konsekvenser, "slåss" med en sinnsyk dame, ooog... Hehe, denne får jeg pepper for, men fuck it: Skjøt amf en gang til for å sjekke om det virkelig var så lite spesielt som jeg følte første gang. Hatet det enda. Kommer aldri til å skyte igjen... Men ihvertfall, etter det; INGENTING sinnsykt! Bare normal oppførsel! Eller, en "venninne" fristet meg med litt kork(gbl) og det endte med et lite basketak og nok en grensesprenger hva syke kjerringer angår. Gikk heldigvis bra.

Men nå er det altså offisielt: Tøffetom er friskemeldt i hodet! Merker jeg blir litt stresset over muligheten for å bli helt a4, men det er vel bare å være oppmerksom på symptomene.

4) Heroin, det er faktisk skikkelig på vei ut. Det er ikke helt ute, men som sagt, skikkelig på vei. Jeg har under halvannen måned igjen til siste eksamen, så når jeg får hodepine eller er utmattet av stimulanter og ikke får sove (sliter som en crackhore med å sove for tiden, også clean); ja da tar jeg litt smack og fortsetter å jobbe. Bare se hva jeg har gjort det siste døgnet: http://bildr.no/view/YktCYUxi (Ikke helt ferdig, men er en genetisk algoritme laget fra bunnen av.)

Så jadda; her er det snart på tide å legge ned tråden min, kommer til å bli kjedelig å lese om stasjonsvogn og hund og sånn.
Sist endret av Tøffetom; 21. april 2016 kl. 07:09.
Får jeg lov til å komme med litt konstruktiv tilbakemelding til det du nettopp har skrevet?
Ta det fra en tidligere rusmisbruker/fortsatt avhengig person, men ikke i aktiv avhengighet på annet enn nikotin og koffein.

Det er for det første sinnsykt bra at du ikke har rørt hesten på 8 døgn! Helt sinnsykt bra, altså! Nå er toleransen på null igjen, og kroppen din har praktisk talt glemt at det har eksistert. Om du går inn for det nå, trenger du aldri røre det igjen. Aldri.

Du sier at du faktisk injiserte amfetamin? Men har holdt deg unna hest og bjørn, og derfor er du "frisk"? Jeg skjøt amfetamin i alt for lang tid. Jeg kjenner så mange mennesker som ikke har vært fan av pepper, helt frem til de prøvde å skyte det. Til og med folk som sa de ikke likte det. Vips, så veide de 15 kg mindre og gjorde ikke annet. Men de innrømmet det hverken ovenfor seg selv, eller andre. Det at du i tillegg har drukket litt GBL er jo ikke bra i det hele tatt. Det gir jo en heroin-liknende rus og er helt sykt digg - om du virkelig skal komme over dette, må du rett og slett klare å holde deg helt unna slikt.

Jeg vet, og merker, at du er langt på vei. Men stasjonsvogn og hund tviler jeg på du er helt i mål med enda.

Tror du ikke amf fyller kroppen din med både dopamin og serotonin? Tror du ikke mangelen på søvn du nå sitter med er negativt for deg? Tror du ikke du bare har skiftet ut en avhengighet med en annen?

Det er vel så bra å kutte ut heroinen. Men det er ikke lurt å skifte den ut med noe annet. Pest eller kolera? Jeg skal love deg, amfetaminavhengighet kan by på like mange ille stunder som heroinavhengighet kan.

Jeg har virkelig stor tro på deg! Men du må slutte å lure deg selv. I tillegg; du skrev denne tråden 06:09 på morgenen. Hvor mange døgn har du vært våken? Er det stasjonsvogn og hund å være våken på pepper eller?

Prøver aldeles ikke å være frekk. Du må ikke se på dette som et personlig angrep, selv om jeg vet det føles sånn. Jeg prøver bare å få deg til å se realiteten i øynene, slik det ser ut for en utenforstående person. En person som ikke kjenner deg ser nesten ikke forskjell på en speedfreaker og en heroinist, narkomane kalles de.

Ønsker deg virkelig alt lykke til. Du får det til!
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Lest gjennom hele tråden din nå, for andre gang. Må innrømme at det er trist å lese gjennom og håper du klarer å lande med stasjonsvogn og hund.
Du burde kanskje lese gjennom hele tråden en gang edru, virker som du lyger til deg selv ganske ofte, men dette vet du nok godt selv. Om det er til noen trøst så har du fått meg innstilt på at jeg aldri skal prøve heroin, ikke en gang engang.

Lykke til med eksamener, håper du griper fatt i ballene dine til du er ferdig med dem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Lest gjennom hele tråden din nå, for andre gang. Må innrømme at det er trist å lese gjennom og håper du klarer å lande med stasjonsvogn og hund.
Du burde kanskje lese gjennom hele tråden en gang edru, virker som du lyger til deg selv ganske ofte, men dette vet du nok godt selv. Om det er til noen trøst så har du fått meg innstilt på at jeg aldri skal prøve heroin, ikke en gang engang.

Lykke til med eksamener, håper du griper fatt i ballene dine til du er ferdig med dem.
Vis hele sitatet...
Hehe, hvis dette er en løgn så håper jeg at jeg aldri finner sannheten.

Blir dessverre ikke mulig å oppdatere særlig fremover. Dere hadde neppe trodd meg uansett.

Får satse på at noen gidder skrive boken min et par-fem år fra nå.

Sitat av JanitorScruffy Vis innlegg
Får jeg lov til å komme med litt konstruktiv tilbakemelding til det du nettopp har skrevet?
Ta det fra en tidligere rusmisbruker/fortsatt avhengig person, men ikke i aktiv avhengighet på annet enn nikotin og koffein.

Det er for det første sinnsykt bra at du ikke har rørt hesten på 8 døgn! Helt sinnsykt bra, altså! Nå er toleransen på null igjen, og kroppen din har praktisk talt glemt at det har eksistert. Om du går inn for det nå, trenger du aldri røre det igjen. Aldri.

Du sier at du faktisk injiserte amfetamin? Men har holdt deg unna hest og bjørn, og derfor er du "frisk"? Jeg skjøt amfetamin i alt for lang tid. Jeg kjenner så mange mennesker som ikke har vært fan av pepper, helt frem til de prøvde å skyte det. Til og med folk som sa de ikke likte det. Vips, så veide de 15 kg mindre og gjorde ikke annet. Men de innrømmet det hverken ovenfor seg selv, eller andre. Det at du i tillegg har drukket litt GBL er jo ikke bra i det hele tatt. Det gir jo en heroin-liknende rus og er helt sykt digg - om du virkelig skal komme over dette, må du rett og slett klare å holde deg helt unna slikt.

Jeg vet, og merker, at du er langt på vei. Men stasjonsvogn og hund tviler jeg på du er helt i mål med enda.

Tror du ikke amf fyller kroppen din med både dopamin og serotonin? Tror du ikke mangelen på søvn du nå sitter med er negativt for deg? Tror du ikke du bare har skiftet ut en avhengighet med en annen?

Det er vel så bra å kutte ut heroinen. Men det er ikke lurt å skifte den ut med noe annet. Pest eller kolera? Jeg skal love deg, amfetaminavhengighet kan by på like mange ille stunder som heroinavhengighet kan.

Jeg har virkelig stor tro på deg! Men du må slutte å lure deg selv. I tillegg; du skrev denne tråden 06:09 på morgenen. Hvor mange døgn har du vært våken? Er det stasjonsvogn og hund å være våken på pepper eller?

Prøver aldeles ikke å være frekk. Du må ikke se på dette som et personlig angrep, selv om jeg vet det føles sånn. Jeg prøver bare å få deg til å se realiteten i øynene, slik det ser ut for en utenforstående person. En person som ikke kjenner deg ser nesten ikke forskjell på en speedfreaker og en heroinist, narkomane kalles de.

Ønsker deg virkelig alt lykke til. Du får det til!
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde det ja. Ikke noe stas.

Og du, ingen kan se på meg at jeg er narkoman.

Men du har selvsagt rett i at ingen av delene er bra. Men det er nok nå.

PS: Jeg lover å oppdatere om ting går til helvete.

Nå var jeg frekk, jeg beklager. Tusen takk for de gode ordene. Tror det har vært bra for meg å ventilere her inne, få input, måtte stå ansvarlig; og ikke minst å kjenne på følelsen av å ikke orke gå inn på et forum i skam over egen svakhet.

Det har nok tidvis tilogmed gått litt inn på meg i de svake hjørnene. Og det får meg til å tenke; tenk hvordan det er å oppleve å bli snakket til på den måten i det virkelige liv!? Tenk hvordan det er å faktisk bli oppfattet som en narkoman av kassadamen, hele familien, politiet - alle!

Så kommer de på NAV, hos ruspsykologer, sosionomer på sin egen alder....Alle vel vitende om ens eget beste, alle med samme umyndiggjørelse.

Det er ikke narkotika som skaper narkomane. Det er dere. Det er resten av samfunnet. Jeg ser dem jeg vokste opp og havnet på kjøret sammen med i dag, og jeg ser noen fortapte sprøytenarkomane...men jeg ser også minst like mange som fungerte helt fint til ting gikk til helvete. Til samfunnet fant ut hvordan de egentlig fortjente å behandles.

Har lenge fundert over hva som egentlig skjer når folk bare "gir opp".. Før trodd jeg det var et slags "midten av 20-årene-fenomen", men nå vet jeg bedre. Det var bare da samfunnet stemplet dem som narkomane.

Jeg hørte aldri på dere, jeg hørte aldri på noen. Av dem som har visst om hemmeligheten min har det vært et par av de som har kjent meg godt og lenge - og psykologen min - som har klart å akseptere at jeg faktisk er et oppegående individ som fungerer bedre enn de fleste. Og før du som leser hopper på tastaturet for å irettesette meg; tenk over når du sist var åpen om dine største svakheter, dine mest ydmykende, patetiske, dryssfunksjonelle hemmeligheter? Dette har vært min gapestokk; her har jeg skrevet ting folk ellers fornekter. Men dette blir en digresjon..

Poenget mitt er at folk må slutte å blåse opp narkotika. Særlig x-narkomane, det er dem som er verst. Og nå snakker jeg ikke til noen spesiell person. Jeg snakker på generell basis; x-narkomane (og forsåvidt narkomane) er nødt til å komme over seg selv. Dere er nødt til å slutte å rasjonalisere og legitimere egen historie ved å projisere sin egen fortid, sine egne forutsetninger på alle som er i en vagt analog situasjon. Alle som har vært i et rusmiljø har hørt de gjørrkjedelige, identiske advarsel/historie/unnskyldningene x-narkomane serverer, og de har implisitt monopol på sannheten. Fagfolk i rus-relaterte yrkesdisipliner spiller jo mer enn gjerne ball med de x-narkomane: Dette blir jo en såkalt "god sirkel":

Blir narkoman -> Får beskjed om at en er narkoman -> fortelles at en må overgi seg til støtteapparatet -> pushes til overgivelse -> blir tatt av støtteapparatet -> reabiliteres -> Gir beskjed til andre om narkomani....

Vil dere vite en hemmelighet? Når jeg var skikkelig fucket for lenge siden prøvde jeg å ta dette opp med aviser... Ikke å legge skyld på noe fagfolk selvsagt; ganske enkelt så ville jeg på trykk - jeg var akkurat blitt 0% sysselsatt og smakte vel noen måneder på følelsen av å ikke være en dritt. Så jeg ville fortelle hva for en martyr jeg var, der jeg satt hjemme å gamet playstation og røykte smack kunne jeg vel i samme sleng si hva jeg hadde fått til så langt. Det er tross alt reportasjer om folk som klarer å sykle fra bergen til voss etter rehabilitering; dette måtte da være langt mer avis-verdig?

.....Ikke faen. Det var rett og slett ikke på tale at det skulle stå i avisen at man kunne være blandingsnarkoman og utrette ting.

Det er et monopol på sannheten som x-narkiser må ta et oppgjør mot seg selv angående...

Er det viktigste at folk som er på vei til å drite seg ut kommer seg tilbake til livet?

Eller er det viktigste å verne om rus-industrien og ens egen stolthet - det være seg som fagarbeider eller x-narkoman?
Sist endret av Tøffetom; 11. mai 2016 kl. 04:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fint å høre litt fra deg Tøffetom. Jeg velger å tro at du har det så travelt at du ikke har så mye tid til å henge på nettet og oppdatere tråden din. Det er flott at det går fint med studiene og at du setter deg høye mål. Ambisjonsnivået ditt har det ikke vært noe i veien med, så dette kommer til å gå bra. Du skriver at vi ikke ville trodd deg, men det vil vi. Håper at du tar deg litt tid til oss som har fulgt deg i tykt og tynt over lang tid
Klem fra Betty
Du er faen ikke noe friskmeldt Tom. Du putter i deg andre ting så fort du er av heroinen. Hvis du virkelig vil slutte så kvitt deg med alt du ikke er avhengig av konstentrer deg om heroinen. Slutte å lure deg selv nå.
Sitat av jacksonv Vis innlegg
Du er faen ikke noe friskmeldt Tom. Du putter i deg andre ting så fort du er av heroinen. Hvis du virkelig vil slutte så kvitt deg med alt du ikke er avhengig av konstentrer deg om heroinen. Slutte å lure deg selv nå.
Vis hele sitatet...
Forskjellige ting fungerer for forskjellige folk. I bunn og grunn er det et rusproblem som er problemet. Slik jeg ser det går det til en viss grad via opp og nedturer i positiv retning. Lettere nedturer og større positiver, går opp og ned men stabilt i positiv retning ettersom hva jeg forsto. Å kutte alle andre droger når man prøver å ta jævelen er kanskje ikke det lureste å anbefale. Man blir ikke friskmeldt over natta, det tar tid.
Sitat av jacksonv Vis innlegg
Du er faen ikke noe friskmeldt Tom. Du putter i deg andre ting så fort du er av heroinen. Hvis du virkelig vil slutte så kvitt deg med alt du ikke er avhengig av konstentrer deg om heroinen. Slutte å lure deg selv nå.
Vis hele sitatet...
Du mister poenget.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Forskjellige ting fungerer for forskjellige folk. I bunn og grunn er det et rusproblem som er problemet. Slik jeg ser det går det til en viss grad via opp og nedturer i positiv retning. Lettere nedturer og større positiver, går opp og ned men stabilt i positiv retning ettersom hva jeg forsto. Å kutte alle andre droger når man prøver å ta jævelen er kanskje ikke det lureste å anbefale. Man blir ikke friskmeldt over natta, det tar tid.
Vis hele sitatet...
Du derimot får fatt på det.


Før i tiden brukte jeg dette som et sted å hente motivasjon, å lufte ut de verste tankene, dele med noen hvor jævlig jeg hadde det, legge press på meg selv osv.

Jeg trenger det ikke lenger. Jeg trenger ikke kritiske innspill, jeg trenger ikke å bli fortalt hva jeg burde gjøre. Jeg ønsker tvert imot at andre skal høre på meg, fordi jeg faktisk har "forsket" på dette i et lite tiår.

Mitt mål, om jeg skulle få tid til å engasjere meg videre i problematikken, vil være å få i gang en holdningsendring rundt narkomani. Måten det håndteres på er helt på trynet, og det ødelegger folk langt ut over hva substansmissbruk i seg selv gjør.

På samme måte som at en person smo har spist seg opp til 200 kg ikke blir slank over natten så blir ikke jeg rusfri over natten. Men jeg blir det. Og mens jeg blir det så har jeg bygget meg opp i alle øvrige deler av livet, og jeg trenger ikke lenger å ta rusen med i ligningen for å vite at jeg er en suksess "relativt til handikappet". Jeg er blitt en uforbeholden suksess, og jeg ønsker å gi andre narkomane muligheten til å bli det samme. Det må bli slutt på å ødelegge narkomane permanent med de holdningene samfunnet representerer.
Så dette skal bli en tråd hvor "tilhengerne" dine ukritisk gir deg ros? Sorry mac
Du skriver så mye rart at konstruktive spørsmål må du bare regne med.
Du har allerede blitt behandlet med silkehansker i hele tråden bare så det er sagt.

En eks-narkoman som vet hvordan du har det kommer hit og gir deg råd og sin ærlige mening. I stedet for å svare konkret svarer du han surt med et langt sammensurium om at samfunnet har mer skyld i at folk blir narkomane enn substansene i seg selv. (What?!)
I tillegg bruker du resten av innlegget som en melding til "eks-narkomane og narkomane generelt" om hvorfor de bør slutte å tro de vet alt osv. Det er helt fjernt å lese.

Samfunnet har ingen skyld i dårlige valg vi har tatt, de har vi tatt selv. Å si noe annet er å lure seg unna ansvaret og skylde på andre for sin egen ulykke.

Folk skyter meg sikkert sakte mens jeg sover etter dette innlegget, men det er helt greit

Helt ærlig, håper du klarer det tho.
Lykke til.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av barebare Vis innlegg
Så dette skal bli en tråd hvor "tilhengerne" dine ukritisk gir deg ros? Sorry mac
Du skriver så mye rart at konstruktive spørsmål må du bare regne med.
Du har allerede blitt behandlet med silkehansker i hele tråden bare så det er sagt.

En eks-narkoman som vet hvordan du har det kommer hit og gir deg råd og sin ærlige mening. I stedet for å svare konkret svarer du han surt med et langt sammensurium om at samfunnet har mer skyld i at folk blir narkomane enn substansene i seg selv. (What?!)
I tillegg bruker du resten av innlegget som en melding til "eks-narkomane og narkomane generelt" om hvorfor de bør slutte å tro de vet alt osv. Det er helt fjernt å lese.

Samfunnet har ingen skyld i dårlige valg vi har tatt, de har vi tatt selv. Å si noe annet er å lure seg unna ansvaret og skylde på andre for sin egen ulykke.

Folk skyter meg sikkert sakte mens jeg sover etter dette innlegget, men det er helt greit

Helt ærlig, håper du klarer det tho.
Lykke til.
Vis hele sitatet...
Hva er det som får deg til å tro at han ikke allerede vet dette? Alle vi som sliter med avhengighet vet at det er en lang vei med mye opp og nedturer. Hvis du har lest denne tråden igjennom så hadde du ikke skrevet det du gjør.

Tøffetom vet hva som gjelder, og det er hans liv og historie. Vi opererer vel ikke med tidsfrister her og resultatkrav? Vi er vel alle interessert i at det skal gå så bra som mulig med alle her? Han er i ferd med å slutte med noe av det vanskeligste som finnes. Og det vil han klare, uten at du spyr ut noe han vet bedre enn de aller fleste. Stå på Tom!

Edit: Tror jaggu jeg har sitert feil innlegg

Sitat av jacksonv Vis innlegg
Du er faen ikke noe friskmeldt Tom. Du putter i deg andre ting så fort du er av heroinen. Hvis du virkelig vil slutte så kvitt deg med alt du ikke er avhengig av konstentrer deg om heroinen. Slutte å lure deg selv nå.
Vis hele sitatet...
Der var det. Sorry for rotet
Sist endret av NodSquad; 13. mai 2016 kl. 21:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av barebare Vis innlegg
Så dette skal bli en tråd hvor "tilhengerne" dine ukritisk gir deg ros? Sorry mac
Du skriver så mye rart at konstruktive spørsmål må du bare regne med.
Du har allerede blitt behandlet med silkehansker i hele tråden bare så det er sagt.

En eks-narkoman som vet hvordan du har det kommer hit og gir deg råd og sin ærlige mening. I stedet for å svare konkret svarer du han surt med et langt sammensurium om at samfunnet har mer skyld i at folk blir narkomane enn substansene i seg selv. (What?!)
I tillegg bruker du resten av innlegget som en melding til "eks-narkomane og narkomane generelt" om hvorfor de bør slutte å tro de vet alt osv. Det er helt fjernt å lese.

Samfunnet har ingen skyld i dårlige valg vi har tatt, de har vi tatt selv. Å si noe annet er å lure seg unna ansvaret og skylde på andre for sin egen ulykke.

Folk skyter meg sikkert sakte mens jeg sover etter dette innlegget, men det er helt greit

Helt ærlig, håper du klarer det tho.
Lykke til.
Vis hele sitatet...
Neinei, du missforstår, jeg snakker ikke om meg selv. Jeg snakker om hvordan folk generelt sett får selvfølelsen sin torpedert og fortelles at dem ikke er i stand til å ta vare på seg selv, løse sine egne problemer eller på andre måter være et voksent - ihvertfall tidvis - fungerende individ.

Saken nå er at jeg ikke har noen interesse av å hverken bli skrytt av, oppmuntret eller motivert her. Samtidig får jeg absolutt ingenting ut av å måtte høre de samme påstandene om at jeg lyger for meg selv, at jeg må innse at jeg trenger hjelp osv.

Hvis jeg trenger hjelp så vet jeg ikke hvem som ikke gjør - eller hva slags parameter som legges til grunn i den vurderingen.

La meg forsøke å omformulere;siden du helt åpenbart ikke grep essensen i det jeg skrev. (Vel og merke et sammensurium, den skal du få ha): Narkotika i seg selv innehar ikke egenskapen til å gjøre narkomane til narkiser. På samme måte som at det ikke er naturlig for et pattedyr å få livet sitt ødelagt av noe så naturlig som en voldtekt; så er det ingenting i f.eks heroin som gjør deg til et menneske som stjeler fra din mor. Det er et helhetlig situasjonsbilde som i begge tilfeller er helt umulig å tilskrive enkeltfaktorer. (Og med dette så legger vi voldtetektsanalogien død, det var bare et poeng)

Men jeg er likefullt overbevist om at i narkomane sitt tilfelle så er en veldig betydelig faktor i ligningen det å bli behandlet, og tilsnakket, som en hjelpeløs og umyndiggjort person. Og igjen; jeg snakker ikke om meg her. Jeg har aldri blitt behandlet, tilsnakket som eller oppfattet som en narkoman av samfunnet. Men i tillegg til andrehåndserfaringene det selvsagt er nok av, så er det litt sånn "narkoman-light-experience" å være her inne. Her opplever jeg gang på gang å bli tatt litt på senga; da det plutselig slår meg hvor nedlatende noen tillater seg å være. Det er jo selvsagt like traumatiserende som å bli kalt taper i Counter-Strike; men likefullt spesielt.

Og ja jeg var vel litt grinete, og jeg ga vel litt vel mye av kaken til de x-narkomane. Ikke husker jeg. (Jeg leser aldri bakover her, har ikke tenkt å begynne med det).

Men poenget er altså hva som skjer med selvtilliten, selvfølelsen og selvdisiplinen til folk som begynner å havne utpå. Alle reagerer individuelt osv; men etter år inn og år ut så kan jeg si med sikkerhet at når Ola Narkis oppdaget heroin for litt siden så er det ikke heroin som får han til å selge bestemors smykker. Det er en prosess som skjer som er ikke direkte relatert til substansene, men heller relatert til andres persepsjon av vedkommende som inntar dem.

Og hvis du tror det er sånn at folk tar hensyn til meg her inne, da tror jeg du kan trimme de sosiale(cyber)antennene dine litt.

Og ens siste ting.

Gi faen i "vi"'ene.

"Vi" har ingenting mer til felles enn at vi har drukket melk begge to.

Vent. Jeg vil irettesette meg selv. Enda jeg ikke har førstehåndserfaring med det å bli behandlet som en hjelpeløs eller umyndiggjort person så har jeg jo altfor mye erfaring med dette med selvfølelse...

Jeg har, siden jeg begynte å henge på dette forumet, vært under 100% sysselsatt i omtrent mindre enn et halvt år tilsammen. Jeg husker hvor jævlig fort jeg gikk til å føle meg skamfull, til å tenke at alle rundt meg så det som at nå hadde det endelig raknet for Tommen. Til å føle at det sekundet jeg ikke kunne svare for meg så hadde jeg tapt. Med en gang var alt glemt. I stedet for å ha mer å gå på fordi man har en uvane så har man tvert imot bare jævlig mye mer å bevise.

Tenk om det var slik med eksempelvis depresjon eller spiseproblemer. At man alltid måtte være på hugget for ikke å bli slukt av gribbene.

Skulle startet en holdningskampanje "stol på narkiser"
Sist endret av Tøffetom; 13. mai 2016 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Tror du boer lese de tidligere postene dine for at du skal forstaa hvorfor han mener du blir tatt paa med silkehansker. Jeg tror ogsaa du ville sett deg selv i et litt annet perspektiv naar du leser om igjen det du har skrevet foer. Det er fin laering det ogsaa. Kanskje tungt, men.. hvis du faktisk ikke har lest alt du har liret av deg i den ene og den andre formen her, tror jeg i det store og det hele at du bare har godt av det.

Men det virker jo som du har kommet til en plass, en grense, et nivaa.. der du har selvtillit nok til aa si "bibi all, jeg klarer meg selv" .. og at du faktisk friskmelder deg selv. For meg hoeres dette ut som galskap. Her har vi deg for et par uker siden, som snakker om at du har satt deg et par makkasmeller, drukket GBL, trippa godt paa acid og fortsatt hiver i deg heroin naa og da. Tingen er kanskje at det du gjorde der, er saa mye bedre enn hva du har gjort foer, at du velger aa si at du er friskmeldt.

Det virker i hvert fall at det punktet du er paa, er der det er lettest aa begynne aa lyge for de rundt deg. Ikke minst deg selv. For naa begynner du aa rutte rundt med at du ikke trenger raad, veiledning, skryt etc og at du er paa vei ut av dette. Friskmeldt. En skummel spot aa vaere paa. Jeg kjenner flere funksjonelle rusmisbrukere. Som er i jobb, noen gaar skole, noen med familie & kids. Du er langt i fra enestaaende i det tilfellet. De fleste bare holder kjeft om det. Kroppen klarer mye og holder ut lenge saafremt man er motivert og presser seg selv oppi alt faenskap rusen kan innebaere.

Du er en interessant dude, og du vil inneha en stor styrke den dagen du blir rusfri (om du kommer dit). Da har du vaert gjennom noe mange folk ikke klarer, og du vil vaere en ressurs for mange som er i den situasjonen du en gang var i. Uansett er dette en interessant traad om hva som foregaar i hodet paa en funksjonell rusmisbruker. Vi hoerer for lite fra den type mennesker.
Sist endret av bipbapbop; 13. mai 2016 kl. 23:56.
Sitat av aricz Vis innlegg
Tror du boer lese de tidligere postene dine for at du skal forstaa hvorfor han mener du blir tatt paa med silkehansker. Jeg tror ogsaa du ville sett deg selv i et litt annet perspektiv naar du leser om igjen det du har skrevet foer. Det er fin laering det ogsaa. Kanskje tungt, men.. hvis du faktisk ikke har lest alt du har liret av deg i den ene og den andre formen her, tror jeg i det store og det hele at du bare har godt av det.

Men det virker jo som du har kommet til en plass, en grense, et nivaa.. der du har selvtillit nok til aa si "bibi all, jeg klarer meg selv" .. og at du faktisk friskmelder deg selv. For meg hoeres dette ut som galskap. Her har vi deg for et par uker siden, som snakker om at du har satt deg et par makkasmeller, drukket GBL, trippa godt paa acid og fortsatt hiver i deg heroin naa og da. Tingen er kanskje at det du gjorde der, er saa mye bedre enn hva du har gjort foer, at du velger aa si at du er friskmeldt.

Det virker i hvert fall at det punktet du er paa, er der det er lettest aa begynne aa lyge for de rundt deg. Ikke minst deg selv. For naa begynner du aa rutte rundt med at du ikke trenger raad, veiledning, skryt etc og at du er paa vei ut av dette. Friskmeldt. En skummel spot aa vaere paa. Jeg kjenner flere funksjonelle rusmisbrukere. Som er i jobb, noen gaar skole, noen med familie & kids. Du er langt i fra enestaaende i det tilfellet. De fleste bare holder kjeft om det. Kroppen klarer mye og holder ut lenge saafremt man er motivert og presser seg selv oppi alt faenskap rusen kan innebaere.

Du er en interessant dude, og du vil inneha en stor styrke den dagen du blir rusfri (om du kommer dit). Da har du vaert gjennom noe mange folk ikke klarer, og du vil vaere en ressurs for mange som er i den situasjonen du en gang var. Uansett er dette en interessant traad om hva som foregaar i hodet paa en funksjonell rusmisbruker. Vi hoerer for lite fra den type mennesker.
Vis hele sitatet...
Hehe.

Jeg skjønner hva du sier, og jeg skjønner hvor du kommer fra. Men du tar ganske enkelt helt, fullstendig feil.

For meg er det litt uinteressant å lese om mine uttalelser før i tiden; om så bare noen måneder tilbake. Jeg er ikke den personen lenger. ****Edit: Selvsagt er jeg den personen. Men jeg har ikke de kvalene i livet, jeg har ikke de samme problemene, jeg mangler ikke det samme lenger. De negative situasjonsbetingede faktorene er rett og slett vekk.

Som sagt er det et problem at jeg ikke kan forklare hvorfor her inne, så jeg forstår at jeg virker desillusjonert.

Men, koman..Hvor lenge har jeg slitt? Hvor lenge har jeg delt alt med dere her inne?

Og hvor lenge har det ikke gått bedre?





Så, nå; NÅ har jeg bestemt meg for å bare starte en løgn her inne, for hva for en grunn?

Om jeg var mer på bæret enn noengang, løy om det, og møtte mer anklager enn noengang før...:Tenk; hadde dette vært mitt svar?

Det går helt fantastisk bra med meg. Fysisk, mentalt - og i livet. Mest av alt i livet; så kommer det andre naturlig bak. Inkludert mindre behov for rus; som forøvrig har vært avtagende i rundt et år nå. Har lagt ut loggene mine og alt; tror dere dere betyr så mye for meg at jeg hadde brukt timesvis på å fabrikere en svært sakte avtakende rusvane?

Men nok en gang, dette var ikke det jeg ville snakke om. Nå har jeg ikke mer pause igjen. Vi får snakkes neste gang.

Merk dere hva supernarkisen driver med fredag klokken 23:00, btw.

Dere bekrefter forøvrig bare mitt poeng Tenk hvor jævlig strevsomt det er å møte den motstanden her i det virkelige liv - når man genuint faktisk klarer seg bedre. Tankevekker.

Hvis jeg kommer på en måte å dokumentere hvor bra det går uten å risikere noe så skal jeg faen meg gjøre detr.
Sist endret av Tøffetom; 14. mai 2016 kl. 00:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hehe.

Jeg skjønner hva du sier, og jeg skjønner hvor du kommer fra. Men du tar ganske enkelt helt, fullstendig feil.

For meg er det litt uinteressant å lese om mine uttalelser før i tiden; om så bare noen måneder tilbake. Jeg er ikke den personen lenger. ****Edit: Selvsagt er jeg den personen. Men jeg har ikke de kvalene i livet, jeg har ikke de samme problemene, jeg mangler ikke det samme lenger. De negative situasjonsbetingede faktorene er rett og slett vekk.

Som sagt er det et problem at jeg ikke kan forklare hvorfor her inne, så jeg forstår at jeg virker desillusjonert.

Men, koman..Hvor lenge har jeg slitt? Hvor lenge har jeg delt alt med dere her inne?

Og hvor lenge har det ikke gått bedre?





Så, nå; NÅ har jeg bestemt meg for å bare starte en løgn her inne, for hva for en grunn?

Om jeg var mer på bæret enn noengang, løy om det, og møtte mer anklager enn noengang før...:Tenk; hadde dette vært mitt svar?

Det går helt fantastisk bra med meg. Fysisk, mentalt - og i livet. Mest av alt i livet; så kommer det andre naturlig bak. Inkludert mindre behov for rus; som forøvrig har vært avtagende i rundt et år nå. Har lagt ut loggene mine og alt; tror dere dere betyr så mye for meg at jeg hadde brukt timesvis på å fabrikere en svært sakte avtakende rusvane?

Men nok en gang, dette var ikke det jeg ville snakke om. Nå har jeg ikke mer pause igjen. Vi får snakkes neste gang.

Merk dere hva supernarkisen driver med fredag klokken 23:00, btw.

Dere bekrefter forøvrig bare mitt poeng Tenk hvor jævlig strevsomt det er å møte den motstanden her i det virkelige liv - når man genuint faktisk klarer seg bedre. Tankevekker.

Hvis jeg kommer på en måte å dokumentere hvor bra det går uten å risikere noe så skal jeg faen meg gjøre detr.
Vis hele sitatet...
Du maa nesten taale litt motstand naar du sier du troekker makkasmeller, drikker GBL og fortsatt tar heroin. Og friskmelder deg selv. Det er noe jeg tror du forstaar.

Nesj, grunnen til at loegnen skal begynne naa. Det virker paa meg som du aldri har vaert paa den spotten du er naa i livet ditt som rusmisbruker. Jeg kjenner igjen dette fra kompiser, som sier at naa gaar alt bra, naa har jeg funnet loesningen blablabla. Og saa gaar det en god stund, lite blir sagt. Det viser seg at de er tilbake paa det samme sporet. Bare at denne gangen holdt de kjeft om det.

Man skal alldtid vaere forsiktig med aa projisere sin egen erfaring fra andres erfaringer (haha) og bruke det som et argument mot andre. Men moenster er det overalt, og det er det vi opererer med stort sett bestandig. Slik du legger det frem naa, forventes det at det ikke blir sagt mye paa en god stund her, og at du kommer tilbake og smekker oss i trynet med "y0 mothafuckas, hva sa jeg? Friskemeldt!" Vet ikke om du gaar til den billige "hva sa jeg?" men.. lett aa ty til.

Og ja, kan hende jeg misforstaar hele skiten her, saapass ydmyk maa man jo vaere. Ha en aapning for at man bommer helt. Fair enough. Vi faar se hva som skjer videre. Som foer, lykke til med planen din, haaper du nailer den og kan vise oss tvilere at du kicker den. Ingenting er bedre enn det
Jeg tror 100% på at du gjør det bra i livet selv om du bruker heroin av og til. Det er selvfølgelig mulig, og jeg er glad på dine vegne. Grunnen til at mange uroer seg for deg er vel heller at så lenge heroin er en del av livet ditt kan ting gå til fra helt konge til helvette svært fort. Siden du nylig prøvde å skyte kan du jo plutselig dø, eller miste en lemme etter å ha sovet på den i 12 timer. Hvis du blir tatt på jobb stein er du i en vanskelig situasjon. Og det er selvfølgelig mye enklere å gå fra eks-heroinist til heroinist enn nykter til heroinist.
Sitat av aricz Vis innlegg
Du maa nesten taale litt motstand naar du sier du troekker makkasmeller, drikker GBL og fortsatt tar heroin. Og friskmelder deg selv. Det er noe jeg tror du forstaar.

Nesj, grunnen til at loegnen skal begynne naa. Det virker paa meg som du aldri har vaert paa den spotten du er naa i livet ditt som rusmisbruker. Jeg kjenner igjen dette fra kompiser, som sier at naa gaar alt bra, naa har jeg funnet loesningen blablabla. Og saa gaar det en god stund, lite blir sagt. Det viser seg at de er tilbake paa det samme sporet. Bare at denne gangen holdt de kjeft om det.

Man skal alldtid vaere forsiktig med aa projisere sin egen erfaring fra andres erfaringer (haha) og bruke det som et argument mot andre. Men moenster er det overalt, og det er det vi opererer med stort sett bestandig. Slik du legger det frem naa, forventes det at det ikke blir sagt mye paa en god stund her, og at du kommer tilbake og smekker oss i trynet med "y0 mothafuckas, hva sa jeg? Friskemeldt!" Vet ikke om du gaar til den billige "hva sa jeg?" men.. lett aa ty til.

Og ja, kan hende jeg misforstaar hele skiten her, saapass ydmyk maa man jo vaere. Ha en aapning for at man bommer helt. Fair enough. Vi faar se hva som skjer videre. Som foer, lykke til med planen din, haaper du nailer den og kan vise oss tvilere at du kicker den. Ingenting er bedre enn det
Vis hele sitatet...
Kloke ord. La oss krysse fingrene

Og en ting skal være sagt - enda jeg har vært så og så sikker på at "nå er det slutt", så lyver jeg ikke. Lurer meg selv litt, selger noen skinn før bjørnen er skutt og kan gjerne glattpolere formuleringene litt; men noen løgner det er jeg ikke.

Lyver faktisk ekstremt lite, generelt sett. Nesten alle "vennene" jeg har hatt har vært patologiske løgnere, slik narkomane flest er.. Det som er kjipt er at jeg fortsatt ser løyner over alt; og jeg får gang på gang bekreftet at det stemmer. Vet ikke om jeg bare er jævlig uheldig, eller om jeg har blitt forbannet med klarere syn enn hva som godt er.....Dog jeg selvsagt vet at dette blir å tilskrive meg selv paranoide tendenser, men det får så være

Uansett noen spennende uker i vente nå. Kanskje jeg får en helg eller to med sommerferie og.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg tror 100% på at du gjør det bra i livet selv om du bruker heroin av og til. Det er selvfølgelig mulig, og jeg er glad på dine vegne. Grunnen til at mange uroer seg for deg er vel heller at så lenge heroin er en del av livet ditt kan ting gå til fra helt konge til helvette svært fort. Siden du nylig prøvde å skyte kan du jo plutselig dø, eller miste en lemme etter å ha sovet på den i 12 timer. Hvis du blir tatt på jobb stein er du i en vanskelig situasjon. Og det er selvfølgelig mye enklere å gå fra eks-heroinist til heroinist enn nykter til heroinist.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke begynt å skyte; og jeg kommer neppe til å skyte heroin. Heroin har jeg tross alt et problem med.

Dessuten er det jo en "egen greie" med dette med å skyte amfetamin. Så måtte jo få meg erfaringen, når jeg uansett var noen dager unna å kutte alt dop helt (haha, ).

Og du skulle bare visst hvor sykt overbærende folk er; bare en legger det frem litt overbevisende.

Fortalt det til flere damer første gang jeg møtte dem. Varierende suksess, dog, men synes selv det er ganske imponerende - om så det bare blir en av tre.
Sist endret av Tøffetom; 16. mai 2016 kl. 04:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hvorfor bør total edrulighet være målet? er det ikke bedre å finne en gylden middelvei hvor bruken ikke er destruktiv.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av LAR Vis innlegg
hvorfor bør total edrulighet være målet? er det ikke bedre å finne en gylden middelvei hvor bruken ikke er destruktiv.
Vis hele sitatet...
Den dagen du, eller noen andre finner en gylden middelvei når det kommer til amfetamin, kokain og andre substanser, ROP UT! Jeg vil være med!

Holder meg edru fram til da jeg.