Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2380
Jeg veier 56kg og er gutt og har aldri hatt alkohol før

(eller hadde en halv Smirnoff ice flaske en gang og 2 slurker en annen gang), men det tels vel ikke

Men ihvertfall, for et par dager siden hadde jeg først en 0.5l greven pærecider 4.7%, så hadde jeg en smirnoff ice 0.28l 4% en time senere, så hadde jeg under en halvtime senere en 0.5l greven pærecider 4.7% igjen. Er det normalt å ikke kjenne en dritt iløpet av den dagen?. Følte meg 100% edru
Sist endret av AnonymFraMandal; 23. april 2019 kl. 22:09.
Er ikke rare greiene du har drukket, prøv med si 5 halvlitere cider og se d
Med så lenge mellom hver enhet så kunne du drukket hele dagen uten å bli full h is du holder deg til øl og cider.
Hehe, hva er egentlig spm her? Du har jo knapt drukket.. (ikke meningen å være frekk elns)
Du må jobbe litt med å drikke for å bli full, det hjelper ikke å ha kjøleskapet fult av drikke og ikke skjønne hvorfor du ikke ble full. Hvis du drikker 1 cider i timen så er ikke det veldig mye. Prøv å drikk to cider/ øl i timen også kan du gå til vinmonopolet og handle vin eller noe 20% sprit hvis du trenger noe med mer futt i.
Drikk 5-6 enheter, også se an hvordan formen er. Tidsrommet du drikker enhetene i, spiller selvfølgelig en rolle. Prøv med 2 enheter i timen.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lmao, cider og smirnoff ice. Smh, er du 12 år som har rappa alkohol fra muttern?

Fra spøk til revolver; Stikk å få taki en sekser med øl (anbefaler tuborg eller hansa for deg som er nybegynner) og drikk, start med 3-4. Du vil nok kjenne noe da, om ikke, ta resten. En sekser er nok for en nybegynner om du ønsker å bli merkbart full.
Jeg vet det er lite drikke ja. Vet det er stor tidsforskjell men leser jo om folk som kjenner noe av bare 1 cider. Jeg liker ikke øl så holder meg derfor til cider og smirnoff ice. Men funker f eks 6 cider og hvor mye må jeg drikke om ganga osv?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lmao, cider og smirnoff ice. Smh, er du 12 år som har rappa alkohol fra muttern?

Fra spøk til revolver; Stikk å få taki en sekser med øl (anbefaler tuborg eller hansa for deg som er nybegynner) og drikk, start med 3-4. Du vil nok kjenne noe da, om ikke, ta resten. En sekser er nok for en nybegynner om du ønsker å bli merkbart full.
Vis hele sitatet...
Det er da like mye alkohol i cider/Smirnoff Ice som i øl? Eller er det ikke tøft nok? La nå fyren drikke det han vil. Om han ikke takler øl går det jo enda tregere. Men for lommeboka er øl absolutt å anbefale.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lmao, cider og smirnoff ice. Smh, er du 12 år som har rappa alkohol fra muttern?

Fra spøk til revolver; Stikk å få taki en sekser med øl (anbefaler tuborg eller hansa for deg som er nybegynner) og drikk, start med 3-4. Du vil nok kjenne noe da, om ikke, ta resten. En sekser er nok for en nybegynner om du ønsker å bli merkbart full.
Vis hele sitatet...
Så teit. Alkohol er alkohol. Hvem faen bryr seg om hvilken type alkohol andre liker? "Drikker du ikke 96 er du ikke mann!!!"

Sitat av AnonymFraMandal Vis innlegg
Jeg vet det er lite drikke ja. Vet det er stor tidsforskjell men leser jo om folk som kjenner noe av bare 1 cider. Jeg liker ikke øl så holder meg derfor til cider og smirnoff ice. Men funker f eks 6 cider og hvor mye må jeg drikke om ganga osv?
Vis hele sitatet...
Du må nesten bare prøve deg frem. Det er veldig individuelt. Jeg kan kjenne det etter et par øl, men kan også drikke mye mer. Husk at det heller ikke er noe konkurranse om å drikke mest, eller bli mest drita. Man drikker jo somregel for å ha det morro, og det er mye mer morro når man fortsatt har litt kontroll igjen. I tillegg blir dagen derpå så mye verre når man har tatt for hardt i.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kroppen bruker litt over 1 time på å forbrenne alkoholen fra en øl/cider. Så du må nok drikke fortere. I tempoet ditt forbrenner kroppen alkoholen neste like fort som inntak.

Hvis du ikke drikker fort i starten, så kan det være vanskelig å bli full. Prøv å start med å styrte en Smirnoff eller to, så vil du nok merke alkoholen ganske fort.

Hvis du ikke har lært deg å like øl, så burde du prøve Budweiser(rød og hvit boks) eller corona. Budweiser smaker nesten ingen ting. Mildeste ølen jeg har funnet.

Lykke tid.
Det er noe faktorer som spiller inn her. Alkohol binder seg i muskelvev, så hvis du har lite muskler, bør du ha "anlegg" for å bli fortere full.

Jeg kan fint bli brisen av 2 øl/cider, men da må jeg drikke det ila en times tid. Rusen kommer også på stigende promille. Det kan tenkes at du brukte for lang tid på å drikke dette. Som det sies over her så er det noen som også "forbrenner" ca 1 øl/cider per time, så hvis du skal få promille, må du drikke mer/oftere enn dette.
Cider og Smirnoff er godt det. De har også lite alkohol prosent så du kan som regel ganske kontrollerbart regulere inntaket av det.

Som de over her sier så må du ha i deg mer på kortere tid. Med så lite alkohol prosent skal det litt til for å gå fra edru til sørpa drita. Du trenger ikke å styrte ned, men drikk dem jevnlig over 1-2 timers periode så bør du kjenne noe.

Umulig å si mengder da det er så mye som spiller inn.

Vær forsiktig da. Man skal ikke undervurdere alkohol. Virker som du er en fornuftig person.
Hahaha folkens, hvis du vil drikke, så må du få i deg mer enn et par cider.
Jeg personlig drikker og er ofte på fylla, men skal ikke anbefale å kaste bort penger på alkohol hvis man drikker det i en slik treg hastighet.
Menmen, ikke mobb eller kritiser meg takk, er bare 15.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
skaff noe vodka og appelsinjuice så snurrer du nok ganske fort.

Edit: og drikk det da, seff. Hjelper ikke å bare skaffe det
Sist endret av Bothrops; 24. april 2019 kl. 23:21.
Sitat av xX_fleinsopp_Xx Vis innlegg
Hahaha folkens, hvis du vil drikke, så må du få i deg mer enn et par cider.
Jeg personlig drikker og er ofte på fylla, men skal ikke anbefale å kaste bort penger på alkohol hvis man drikker det i en slik treg hastighet.
Menmen, ikke mobb eller kritiser meg takk, er bare 15.
Vis hele sitatet...
Du er 15 og drikker ofte (mye?). Vi trenger ikke å mobbe deg, du lever allerede en kjip livsstil. Ikke alle vil ha mål å få 2 i promille heller.
Mengden er ikke så lite til førstegangdrikker, du hadde blitt brisen på dette om du hadde drukket det over kortere tid
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Du er 15 og drikker ofte (mye?). Vi trenger ikke å mobbe deg, du lever allerede en kjip livsstil. Ikke alle vil ha mål å få 2 i promille heller.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke være moraliserende heller da. Tror vi alle har vært i det stadie hvor det å teste ut nye ting er spennende.

Tenker du burde ta litt med ro, vær forsiktig og ikke gå helt overhånd selv om det er spennende og morro.

Alkohol i en alder av 15 er en utrolig dårlig kombo. Man lever jo egne liv og burde derfor også kunne ta egne valg, bare vit at alkohol i tyngre og større perioder er langt fra spennende og moro, det er heller motsatt. Stay safe!