Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 557
Hei!

Jeg er ganske intresert i spill-programmering, jeg er ganske uerfaren i programmering.
Kan bittelitt C++, og en del PHP.

Det jeg lurte på; Er SDL en bra ting å starte med? Virker ganske enkelt, men hvis jeg vil satse seriøst, burde jeg heller bare begynne rett på OpenGL?

Og... La oss si jeg driver med C++ 4-5 timer hver dag, til påsken 08 (1 år), da burde jeg klare å lage et lett spill, f.eks. snake, tetris eller pacman?
kan vel egentlig ikke si hva du bør begynne med siden jeg ikke driver med noe form for programering, men om du sitter og programerer i 1500 timer så bør du vel ha kunnskaper nåkk til å klare å lage enkle spill.
Se på hvordan du kan bruke OpenGL i SDL-programmene dine. Det du gjør da er at du initialiserer SDL på vanlig måte, bare at i SDL_SetVideoMode funksjonen så adder du OpenGL som et parameter... etter det kan du programmere så mye OpenGL og SDL du vil i samme programmet. Det er ganske digg

Lær deg både SDL og OpenGL du(bare søk etter SDL/OpenGL tutorial e.l.) så får du bra cross-plattform spill, og det liker vi.

Lite eksempel: http://docs.mandragor.org/files/Comm...deoopengl.html
Sist endret av gunvar; 8. april 2007 kl. 09:00.
John B kom med den rekke forslag til bøker som du kan lese her