Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1847
Hvordan kan jeg lage en BOT i PHP og/eller JAvascript? Har du en kode jeg kan få som en begynnelse eller noe?

Vil gjerne ha en slags bot, som man kan skrive kommandoer til, men om dette er vanskelig å vise kodesnutt for, så ville jeg ihvertfall sutte pris på en BOT som sier ting etter klokkeslett, hvor lenge man har vært på osv.
Her har du noe godter å knaske på.

Kode

<? 
if ($_GET['command']) {
$command = strtolower($_GET['command']);
switch($command)
{
	case 'klokka' : $out = "Klokka er " . date("G:i:s");
	break;
}
echo $out;

}
?><br><br>
<form>
<input type="text" name="command" value="<? echo htmlentities($_GET['command']) ?>">
<br>
<br>
<input type="submit" value="Do It!">
</form>
Trådstarter
76 0
Thank you

PS: Går det ann å lage en slags "chatte-kanal" med BOT-er?
Sånn at botene chatter med hverandre?
Trådstarter
76 0
En ting til..

For å legge til flere ting den svarer på, hvordan gjør jeg det, for å si det slik? Eksempel? =)

Sitat av typisk
Sånn at botene chatter med hverandre?
Vis hele sitatet...
Nei, men at de bare skriver foreksempel en medling vært minutt eller noe! :P
Skjønner strengt tatt ikke hva du skal med en php\js bot. Noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Hva er den god for? Skrive kommandoer? Om hva? Til hvem? Til hvilket formål?

For å holde boten *online* i realtime, må du nok bruke ajax.
Trådstarter
76 0
OK, men drit i det.. :P

Men uansett, hvordan kan jeg legge til flere kommandoer man kan si?

Altså nå er det kun "klokka", hvordan legge til flere?

Kan du vise en PHP-Kode med to komandoer, så greier jeg resten selv. xD

Kode

    case 'klokka' : $out = "Klokka er " . date("G:i:s");
    break;
	
    case 'hei' : $out = "Hei på deg";
    break;

    case 'hade' : $out = "Hade på badet";
    break;
	
    case 'google' : header("Location: http://www.google.no");
    break;
	
    case 'nff' 	: header("Location: http://www.freakforum.nu");
    break;
putt de under klokka, og ha

Kode

ob_start();
på første linje etter <?php


--- Note ---

Laget denne på 5 minutter - det finnes sikkert bedre alternativer, uten at jeg bryr meg.
Trådstarter
76 0
Thanks might.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av typisk
Skjønner strengt tatt ikke hva du skal med en php\js bot. Noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Hva er den god for? Skrive kommandoer? Om hva? Til hvem? Til hvilket formål?

For å holde boten *online* i realtime, må du nok bruke ajax.
Vis hele sitatet...
Uten at dette har så veldig mye med trådens faktiske tema og gjøre; nei du må ikke bruke ajax for å holde boten i live. Hvis jeg skulle skrevet en bot og det var i PHP så ville jeg rett og slett bare unnlatt å kjøre den igjennom Apache.

Mange vet ikke at man kan kjøre PHP-script direkte fra CLI, som innebærer at du f.eks kan få boten til å stå og gå i mange mange timer uten at den vil ha noe problemer med det.

Dersom du ønsker å lage en "skikkelig" bot og benytte deg av f.eks sockets vil du trolig få problemer med å holde liv i socket-connection når en webside oppdaterer seg. Det finnes selvfølgelig måter å unngå dette, men det er ikke så lett som å kunne bare lagre socket-id i en session, dessverre.
Sitat av |d13m0b
Uten at dette har så veldig mye med trådens faktiske tema og gjøre; nei du må ikke bruke ajax for å holde boten i live. Hvis jeg skulle skrevet en bot og det var i PHP så ville jeg rett og slett bare unnlatt å kjøre den igjennom Apache.

Mange vet ikke at man kan kjøre PHP-script direkte fra CLI, som innebærer at du f.eks kan få boten til å stå og gå i mange mange timer uten at den vil ha noe problemer med det.

Dersom du ønsker å lage en "skikkelig" bot og benytte deg av f.eks sockets vil du trolig få problemer med å holde liv i socket-connection når en webside oppdaterer seg. Det finnes selvfølgelig måter å unngå dette, men det er ikke så lett som å kunne bare lagre socket-id i en session, dessverre.
Vis hele sitatet...
Har skrevet en fullverdig IRCbot i PHP selv (fra scratch, uten å bruke det mange andre bruker for samme formål ved navn "ircg" ( se http://php.net/ircg ). Boten kan brukes til mer enn å bare være i en kanal og passe på, den kan også DCC-sende folk filer på forespørsel (f.eks spørre boten etter logg for kanal #test fra dato xx.xx til dato xx.xx

Mulig denne posten var litt off-topic, sier bare.. Det er ikke noe stress å lage noe slikt i PHP om man virkelig vil.. Grunnen til at jeg gjorde det i nettopp PHP var fordi jeg tenkte det ville bli spennende å se hvor godt den ville fungere

(starter boten fra cli)
Hvordan kan man kjøre en bot, som man ha laget i php ?
Når du sier bot.. hva tenker du da? boten jeg lagde er lagd for IRC, og startes enten via HTTP eller kommandolinjen (foretrekker å kjøre den utenfor apache).
Har hørt at man kan lage en bot i php og lage det om til exe.

f.eks nordicmafia bot, det var en som lagdes i php tror jeg
nordicmafia boten ble skrevet i perl, og det går ikke ann å laga php om til exe filer (det er et markup språk ikke programmerings språk!)
Bare for å pirke, begge er programmerings språk.

Markup er (x)HTML, SGML, XML for å nevne noen.
Sitat av BombFreak!
nordicmafia boten ble skrevet i perl, og det går ikke ann å laga php om til exe filer (det er et markup språk ikke programmerings språk!)
Vis hele sitatet...
php er vel ikke et "markup language", med tanke på at et markup språk beskriver formateringen av et dokument... er nok mer et programmerings språk / scripting språk.
kall det va du vil men er en god blanding mellom script og markup da...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BombFreak!
kall det va du vil men er en god blanding mellom script og markup da...
Vis hele sitatet...
Nope. PHP *er* et scripting/programmeringsspråk, og *IKKJE* et markupspråk. Du kan *aldri* bruke php til å definere layout (med mindre du bruker GL-extensions o.l... men da kan en hevde at C også er markup-language).

PHP blir brukt til å *generere* html som er et markup-språk.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Bare for at det skal bli ENDA klarere, du har tre stykker mot deg nå som motstrider det du sier om at PHP er et markup-språk. Da har du ikke forstått konseptet.

Selv om du kan spytte ut HTML via et script som er skrevet i PHP så gjør det da vel ikke språket til et markup-språk. Om man vil så kan man lage hjemmesider med C også (CGI), selv om dette ikke gjør det til et markup-språk - ymter du fram noe slikt til en C-koder tror jeg du får deg noen stygge blikk.
Kan lage hjemmesider i python og (cgi)

Driver litt med det for tiden, selv om jeg av og til jukser ved hjelp av django ( web-framework )
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av XeruX
Kan lage hjemmesider i python og (cgi)

Driver litt med det for tiden, selv om jeg av og til jukser ved hjelp av django ( web-framework )
Vis hele sitatet...
Du kan lage websider i et vilkårlig maskinlesbart språk. T.d brainfuck fungerer heilt utmerka om serveren har støtte for det.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja, man kan lage i de språk serveren har støtte for, og som kan spytte ut ett eller annet output som følger CGI-standarden. Uansett, grunnen til at jeg kun nevnte C var simpelten for å illustrere hvordan et programmeringsspråk ikke blir et markup-språk bare fordi det kan brukes til å lage websider. Det var kanskje lite spesifikt av meg å skrive det på den måten, men er i alle fall det jeg mente.

Jeg vet selvfølgelig at det kan lages i C, python, osv.
ville ikke ha noe flaming her...Så ut som dere histe dere litt opp*no offence*
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Dette er ikke flaming, rett og slett korrigering av et utsagn. Jeg anser flaming som personlige angrep, og kan ikke si at jeg ser dette i tråden her.

php-script kan forresten faktisk tolkes om til exe-filer.
Det er jo klart at man kan lage hjemmesider i mange språk.. eneste grunnen til at jeg nevnte python er fordi det er det jeg driver med for tiden

Trodde ikke jeg var nødt til å nevne en hel rekke språk..

Det stemmer det |d13m0b sier at php kan tolkes om til .exe, men jeg har bare sett at det går med php 4.etellerannet, altså, èn bestemt versjon av PHP.. men så er det lenge siden jeg har hørt om det, kan hende det er mer utbredt nå for tiden.
Sist endret av XeruX; 2. april 2007 kl. 21:44.
Sitat av |d13m0b
php-script kan forresten faktisk tolkes om til exe-filer.
Vis hele sitatet...
Det var vel en av grunnene til at Microsoft spyttet inn £20 mill til The PHP Group. Og for å lage APIer som gjør om PHP-kode til ASP.net.
Pearl ? hvor får man tak i det ? xD
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Turbomats2k
Pearl ? hvor får man tak i det ? xD
Vis hele sitatet...
Tja, en god begynnelse er å stave det rett, nemlig perl. Deretter vil eg tippe første treffet på google skulle gi deg en god indikasjon på kor du får tak i det.

Om du derimot faktisk snakker om perler, så anbefaler eg deg å oppsøke en gullsmed.