Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 14615
Tenker å søke dataingeniør til neste år, men er en del ting jeg er litt usikker på og tenkte derfor å spørre her inne.

Så til dere som har dataingeniør-utdanning: Hva jobber dere med, og hvordan trives dere i jobben? Var det lett å få jobb? Hvordan er lønnen?

Setter stor pris på hvis noen vil dele erfaringer
Ja, det er meg det
-Jeg jobber som webutvikler i et av verdens største online retail-selskaper.
-Jeg trives kjempegodt. Jeg koser meg hver dag Etter hvert kommer jeg sikkert til å se etter en jobb som er mer rettet mot systemtvikling, men akkurat nå er jeg vedlig fornøyd med å kode nettbutikk.
-Jeg fikk den første stillingen jeg søkte på jeg. Generelt sett så er det ikke noe stress å få jobb som datangeniør, du glir rett inn i jobb etter endt utdannelse. Det er veldig få jeg kjenner som gikk i samme klasse som meg som står uten jobb i dag, og disse er som regel bosatt usaklig til i forhold til bransjen. Holder du deg innen de større byene i Norge så er det null stress å få jobb.
-Lønnen er strekker seg fra bra til veldig bra. Selv begynte jeg på ruffly 400k i året, men vet om et par av mine kompiser som begynte på 560k feks. Det kommer an på hvor får jobb rett og slett. Men, sånn overall er det relativt bra betalt.

Jeg kan også legge til at mine karakterer er close to elendige... Mye C og D og krydret med et par E'er. Fikk vel to B'er og resten er skrot. Så, det virker som det er håp for de fleste
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Ja, det er meg det
-Jeg jobber som webutvikler i et av verdens største online retail-selskaper.