Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1513
Yesyes.
Idag är det den 6:e September. Det lämnar oss 9 dagar igjen tills den 15:e då Spice och andra rökmixar innehållandes: CP 47,497-C6; CP 47,497-C7; CP 47,497-C8; CP 47,497-C9; JWH-018; JWH-073 och HU-210 blir olagliga i Sverige...
http://www.regeringen.se/sb/d/12102/a/130038

Efter den 15:e blir Spice och andra syskonmixar behandlade som Cannabis i Sverige. kanske inte så oväntat med tanke på att vi är ett skitland med idiotregler.

Nu är det ju som så att jag har följt trenden och flytt över gränsen till Norge.
Sverige må ju vara ett skitland vad gäller lagar och regler, men att flytta till Norge har knappast gjort någonting bättre. Same shit, different name...

vad jag lurar på är om Spice är lovligt eller olovligt att ta in här.
jag vet, det finns massa svar om detta, men alla är så luddiga och vanskliga at tyda.

jag vet mycket väl att många av urterna som sägs vara i Spice är på urte-listen. Sen tror jag inte att många av de urterna er i spice, utan att det bara är mullein med någon RC av ovannämnda på.

Så, spice är lovligt eller ulovligt?
jag bryr meg inte om ifall tollen kan ta det pga av att det är på urte-listen.
men er det straffbart??
Vilken lag går det under?
var är risken??
KAN JAG FÅ BOT??
eller tar de bara skiten?



Någon som vet mer om de nya mixarna Enigma, stella blue och Zing??
Enigma sägs vara helt naturlig, med ett speciallt sjokolade-extrakt som bas. jag vet dock inte om jag tror på det.
Detta måste dock beställas från Usa.
Gör det någon skillnad?

Är tacksam för seriösa svar av någon som har peijling!
Sitat av Mitragynine Vis innlegg
Så, spice är lovligt eller ulovligt?
Vis hele sitatet...
Urtene i seg selv er ikke ulovlige (resptbelagt, men det er ingen hindring om man bestiller små kvanta fra EØS-land), men ikke ulovlig. Imidlertid har det jo vist seg at Spice inneholder diverse syntetiske cannabinoider, og disse vil kunne regnes som et TCH-derivat, og dermed som narkotika.
Sitat av Mitragynine Vis innlegg
Vilken lag går det under?
Vis hele sitatet...
Narkotikalovens derivatparagraf, om man velger å se på cannabinoidenen som THC derivater.
Sitat av Mitragynine Vis innlegg
var är risken??
Vis hele sitatet...
Du risikerer i verste fall å bli siktet for innførsel av narkotika.
Sitat av Mitragynine Vis innlegg
KAN JAG FÅ BOT??
Vis hele sitatet...
Ja.
Sitat av Mitragynine Vis innlegg
eller tar de bara skiten?
Vis hele sitatet...
Det gjør de også.

Jeg vil imidlertid tro at man kan slippe straffeansvar om man kan sannsynliggjøre at man ikke visste at psoduktet inneholdt ulovlige substanser (hvilket man enkelt kan gjøre ved å vise til at disse stoffene ikke er oppført på produktets innholdsfortegnelse). Dette vil skyve ansvaret over på produsenten. Jeg må få påpeke at jeg ikke anbefaler noen å prøve dette i retten, da jeg ikke kan garantere for utfallet. Dette er bare mine personlige spekulasjoner og anntakelser.
Hva med JWH-200? Så vidt som jeg forstår blir det ikke rammet.
Sist endret av HoyeM; 8. september 2009 kl. 13:30. Grunn: Skrive feil
Det er foreløbig ingen som vet om disse syntetsike cannabinoidene vil rammes av derivatparagrafen eller ikke. De vil uansett kunne bli regnet som reseptpliktige legemidler, men inntil vi får en rettslig avgjørelse eller en ny oppføring på narkotikalisten, er det desverre umulig å si om enkelt av disse stoffene rammes av lovverket eller ikke.